پانزدهمین نشست آیه‌های ایثار در رشت برگزار شد

پانزدهمین برنامه انجمن خاطره‌گویی زنان رزمنده و ایثارگر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با عنوان آیه‌های ایثار در سالن شهدا سپاه رشت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴ - 15February 2014

پانزدهمین نشست آیه‌های ایثار در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، پانزدهمین برنامه انجمن خاطرهگویی زنان رزمنده و ایثارگر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با عنوان آیههای ایثار در سالن شهدا سپاه رشت برگزار شد.

در این مراسم که جمع کثیری از زنان ایثارگر استان حضور داشتند، "رقیه خاک حسینی" همسر شهید "محمدصادق بیابانگردی" به عنوان اولین راوی برنامه به ذکر خاطرات خود با همسر شهیدش پرداخت.

وی با اشاره به قیام مردم رشت در سال ۵۷ و فعالیتهای همسرش در انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهید بیابانگردی با وجود اینکه یک راننده ترانزیتی و بین المللی بود و یک فرزند دختر داشت، پس از ورود حضرت امام (ره) به ایران، خود را به بهشت زهرا رساند.

خاک حسینی با بیان اینکه همسرش در راه دفاع از انقلاب و اسلام بود، افزود: من و دخترم نیز عاشقانه وارد خط و راه انقلاب شدیم و سفارش میکرد: هرگاه فرزندم به خاطر دوری راه و شرکت در راهپیماییها بهانهجویی کودکانه کرد و باعث آزار و اذیت شما شد او را به گونهای سرگرم کنید، اما لحظهای از رسالت انقلابی خود دست بر ندارید.

همسر شهید بیابانگردی در پایان خاطرات خود به عصر ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: ساعت ۵ عصر به ما خبر رسید که همسرم به اتفاق جمعی از انقلابیون در جلو کلانتری ۳ رشت، حین گرفتن کلانتری با اصابت تیر از جانب ساواک زخمی و پس از لحظاتی در راه رسیدن به بیمارستان به شهادت رسیده است. از آن روز تاکنون بنده به عهد و پیمانی که با ایشان بسته بودم وفادار ماندهام و از تنها فرزندمان نگهداری کردم. دخترم امروز یکی از دبیران موفق استان است.

همچنین طیبه بزرگی مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان و خواهر شهید حمیدرضا بزرگی با اشاره به خاطرات خود از برادر شهیدش تصریح کرد: حمیدرضا با وجود سن کم، وجودش سرشار از معنویت و مقید به رعایت امور دینی و اسلامی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هر آنچه دارد مرهون رشادتهای جوانان این مرز و بوم است. ما در هر سمتی که هستیم باید در راه شهدا گام برداریم و خود را مدیون خون شهدا بدانیم.
 
بزرگی در پایان ضمن تقدیر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان، برگزاری انجمن خاطرهگویی و روایتگری زنان رزمنده و خانوادههای معظم شهدا در استان را بسیار عالی دانست و خاطرنشان کرد: این نشست را باید در نهادهای فرهنگی استان به خصوص برای دانشجویان، دانش آموزان ونسل سوم و چهارم انقلاب برگزار کرد و در راستای رشادتهای جوانان این مرز و بوم تلاشمان را بیشتر و دست به دست هم دهیم تا توطئههای فرهنگی دشمنان را خنثی کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار