سردار شاهچراغی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس عنوان کرد

سپاه مسئول بحرانی‌ترین شهرستان مازندران/ امیدواریم تا ۴۸ ساعت آینده مشکل روستاها حل شود

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: سپاه به غیر از ماشین‌هایی که در شهرستان‌ها در اختیار نهاد‌ها قرار داده است، مسئولیت حوزه تنکابن که بیشترین میزان بارش برف را دارد برعهده گرفته است.
کد خبر: ۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰ - 04February 2014

سپاه مسئول بحرانی‌ترین شهرستان مازندران/ امیدواریم تا ۴۸ ساعت آینده مشکل روستاها حل شود

سردار "سید محمدتقی شاهچراغی" فرمانده سپاه کربلا در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به بارش بیسابقه برف در استان مازندران اظهار کرد: مردم و مسئولان استان از بارش سنگین برف غافلگیر شدند.

وی افزود: از ساعات اولیه بارش برف در استان، در شهرستانهای نور تا رامسر توسط نهادها آمادگی ایجاد شد و حدود ۱۵ گردان امام حسین (ع) و بیت المقدس سازماندهی شدند.

سردار شاهچراغی تصریح کرد: بیشترین نیاز استان نیاز به تجهیزات و امکانات است. نیاز خاصی به نیروی انسانی نداریم و آنها برای کمک رسانی به مردم در برخی از بخشها حضور دارند. حدود ۳۵ دستگاه ماشین کمکدار در روز اول وظایفشان مشخص شد و از نور تا رامسر تقسیم شدند.

وی تاکید کرد: برخی از ماشینهای کمکدار برای کمک به بیماران و جهت استفاده نیروهای تامین آب، برق و گاز تقسیم شد. از مجموع ۲۰ دستگاه مهندسی لودر، بولدوزر و گریدر سپاه تعدادی در حال استفاده است و امیدواریم باقی دستگاهها تا غروب وارد منطقه شوند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران بیان کرد: اکنون بیشترین مشکل در شهرستان تنکابن است. شرایط شهرستان نور نسبتا عادی شده است. نوشهر و چالوس وضعیت خوبی دارند. در شهر رامسر مشکلی نداریم و مشکل اصلی جادههای روستایی این شهرستان است که برخی از آنها بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه ماشین آلاتی از دیشب وارد منطقه شدهاند و بعد از نماز صبح امروز ساماندهی شدهاند و مشغول فعالیت هستند، گفت: سپاه به غیر از ماشینهایی که در شهرستانها در اختیار نهادها قرار داده است. مسئولیت حوزه تنکابن که بیشترین میزان بارش برف را دارد بر عهده دارد.

سردار شاهچراغی اظهار کرد: با کمک شهرداریها، ادارات و سازمانها تلاش داریم مشکلات را حل کنیم و امیدواریم با پیشبینیهای انجام شده و امشب با ورود دستگاهها به منطقه ظرف ۴۸ ساعت آینده تا نقطه پایانی روستاها به خصوص روستاهای تنکابن مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتمالانبیا در منطقه سه هزار تنکابن که پروژه جاده تنکابن – الموت قزوین را انجام میدهد چند دستگاه حمل و نقل مهندسی در اختیار دارد. صبح امروز افرادی به آنجا اعزام شدند تا راه را از آن سمت باز کنند و راههای روستایی سه هزار و دو هزار به سمت تنکابن بازگشایی شود.

فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: مشکل اصلی ما به غیر از جادهها، قطع آب و برق و کمبود نان و غذا بود. در روز اول در مرکز استان ستادی تشکیل شد که تاکنون نزدیک به صدهزار قرص نان وارد منطقه شده است که بخشی را سپاه توزیع کرد، البته مسئول توزیع مواد غذایی هلال احمر است.

وی بیان کرد: دیروز برق کامل رامسر و ۷۰ درصد تنکابن حل شد. ولی از نیمهشب با شدت گرفتن بارش برف دچار مشکلهایی شدیم. امیدواریم مشکل برق تمام مناطق امروز حل شود. در بحث گاز مشکل خاصی نداشتیم. تلاش شده با تنظیم گاز در برخی از شهرهای شرقی استان کمبود گاز شهرهای غربی برطرف بشود. الحمدالله مدیریت خوبی در بخش گاز صورت گرفته است.

سردار شاهچراغی با اشاره به وجود بیماران و زنان باردار تاکید کرد: برای انتقال بیماران به خصوص بیماران اضطراری به مراکز درمانی از ماشینهای کمکدار استفاده میشود. چند مورد داشتیم که خانمها از مناطق روستایی برای وضع حمل باید انتقال پیدا میکردند که انتقال داده شدند و برخی نیز بیماریهای قلبی داشتند که به مراکز درمانی فرستاده شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و بالادست برف سنگین نداریم و در آن مناطق مشکل خاصی نیست. با پیشبینیهای انجام شده توسط ستاد بحران، جاری شدن سیل بر اثر ذوب شدن برفها بعید به نظر میرسد؛ البته از امروز برفها به کناره رودخانهها و ساحل دریا انتقال مییابد تا خطر سیل رفع شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار