راهیابی ۱۶ اثر به مرحله نهایی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گفت: ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با هدف ارتقای سطح کیفی آثار هنری در استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ - 16February 2014

راهیابی ۱۶ اثر به مرحله نهایی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، "اسماعیل محمدپور" مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان گفت: از مجموع ۱۲۷ اثر رسیده به ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان، ۱۶ اثر به مرحله نهایی ارزیابی راه یافتند که از این تعداد ۹ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و در آئین اختتامیه جشنواره از آنان تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت کمّی شعر دفاع مقدس گیلان قطعاً بیش از این تعداد اثر ارسالی به جشنواره است، اما به نظر میرسد ظرفیت کیفی به طور نسبی تقریباً همان چیزی است که در اختتامیه جشنواره ششم به نمایش گذاشته خواهد شد.

محمدپور با اشاره به اهمیت حفظ و احیای آثار دفاع مقدس در قالب شعر و هنر تاکید کرد: ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با هدف ارتقای سطح کیفی آثار هنری در سطح این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای سطح کمّی آثار به دبیرخانه از هر طریق ممکن نیستیم، افزود: میشد تدبیری کرد که تعداد آثار رسیده به ۵۰۰ اثر یا بالاتر هم برود ولی ما به دنبال جذب آثار جدید که از تراز کیفی خوبی برخوردار باشند، بودیم. لذا از روش فراخوانهای هدایت شده استفاده کردیم و از فراخوان عام پرهیز کردیم.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار