تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی: نفرات اول بخش‌های جشنواره شعر دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به مسابقات کشوری شعر دفاع مقدس در سال ۹۳ راه می‌یابند.
کد خبر: ۱۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ - 21February 2014

تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، "حسن مجنونی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۵ محور برگزار شده است، اظهار کرد: شعر دفاع مقدس، بهره گیری شعر دفاع مقدس از مضامین و مفاهیم عاشورایی، شعر مقاومت ملل، شعر کودک و نوجوان مرتبط با دفاع مقدس و موضوع شهید و شهادت از جمله بخشهای محتوایی این جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه گرامیداشت ایثار و شهادت نباید تنها محدود به هفته دفاع مقدس شود، افزود: شهادت تجلی دفاع مقدس است و این مهم باید برای همیشه توسط همه مردم و مسئولان زنده نگه داشته شود.

مجنونی تصریح کرد: این جشنواره با هدف کشف و پرورش استعدادها، تبادل تجربیات در زمینه دفاع مقدس، آشنایی عمومی با شعر دفاع مقدس، گرامیداشت یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس و بسترسازی حضور فرزانگان و فرهیختگان استان برگزار شده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی از ارسال ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: در این مراسم قرار است برگزیدگان هر یک از این ۵ بخش که تعداد آنها ۱۵ نفر است تقدیر شود.
 
وی تاکید کرد: همچنین نفرات اول هر یک از این بخشها به مسابقات کشوری شعر دفاع مقدس در سال ۹۳ راه مییابند.
 
مجنونی با اشاره به تحولاتی که امروز در منطقه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از این تحولات نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای ۸ سال جنگ تحمیلی کشور است.
 
وی یادآور شد: انتقال مفاهیم زیبای شهید و شهادت در قالبهای هنری از جمله شعر توسط هنرمندان باید روز به روز قوت گیرد تا نسل جوان هرچه بهتر با این مفاهیم آشنا شوند.
 
براساس این گزارش، علیرضا کوچی، هادی دانش مقدم و سید رضا سیادتی، در بخش شعر دفاع مقدس و سیده اقدس حسینی، پیام یوسفی و سید روح الله فریدونی در بخش شعر شهید و شهادت و همچنین آسیه تحویلی، غلامحسین یکه خوانی و علی اسداللهی دشت بیاض در بخش شعر عاشورایی بعنوان نفرات برتر مورد انتخاب هیئت داوران قرار گرفتند.

همچنین غلامحسین یکه خوانی، علی اکبر حسامی و ابراهیم غفاری در بخش محتوایی شعر مقاومت ملل و همچنین آسیه تحویلی، علی ناصری و اعظم جمالی در بخش شعر کودک و نوجوان عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار