سردار شاهچراغی:

مدل حکومتی ولایت فقیه در دنیا بی‌نظیر است

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: انقلاب اسلامی نشان داد مردم با اختیار و اراده خود قدرت را در اختیار رهبر قرار دادند و مدل حکومتی ولایت فقیه در دنیا بی‌نظیر است.
کد خبر: ۱۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶ - 25February 2014

مدل حکومتی ولایت فقیه در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "سید محمد تقی شاهچراغی" فرمانده سپاه کربلا مازندران در جلسه تودیع و معارفه فرمانده سپاه نور اظهار کرد: وقتی به تاریخ مینگریم یکی از مواردی که کاملا مشهود است اینکه انسانها منشاء تولید قدرت هستند. تنها دورهای که مردم با وسعت گسترده هم به جهت زمانی و هم به جهت جغرافیایی توانستند منشاء تولید قدرت باشند، انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که مردم با اختیار و اراده خود قدرت را در اختیار رهبر قرار دادند و امام خمینی این قدرت را در بستر اسلام نهاد و انقلاب اسلامی شکل گرفت و در حال حاضر هم با درایتهای رهبری در حال استمرار است.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه تربیت عنصر اصلی قدرت است، ادامه داد: اگر تربیت درست انجام گیرد باعث میشود که قدرت تولید شده در مسیر درست انجام گیرد و در مسیر جبهه حق قرار گیرد. این نشان میدهد که مردم ما به جهت سابقه دینی و هویت اسلامی که باعث تربیت والای آنان شد در رکاب فرزند عزیز زهرا حضرت امام خمینی(ره) قرار بگیرند و انقلاب اسلامی را به سرانجام برسانند و به راحتی هم از جوانان و فرزندانشان در دوران دفاع مقدس بگذرند تا این انقلاب مسیر خودش را ادامه دهد.

فرمانده سپاه کربلا تاکید کرد: این قدرت طوری در اختیار رهبر یعنی ولایت فقیه قرار گرفت که این مدل حکومتی را در دنیا بینظیر کرده است و آثار فکری، معنوی، افکار و انگیزههایش به سرعت در جهان گسترش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: سوالی که در اینجا مطرح است اینکه تولید قدرت در جبهه حق بر چه مبنایی است و به چه واسطه؟ قابل ذکر است که بگوییم عنصر اصلی که قدرت را در جبهه حق قرار میدهد، تربیت است اگر تربیت بر مدار دین شکل گرفته باشد آنگاه قدرت تولید شده در اختیار جبهه حق قرار میگیرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: مردم ما به واسطه سابقه انقلابی، دینی، داشتن حب اهل بیت مخصوصا سیدالشهداء (ع) توانستند به ندای امام لبیک گویند و چنین انقلابی در سطح جهان خلق کنند و بعد از آن هم در طول دفاع مقدس دویست هزار شهید تقدیم این نظام کردند. همین ویژگی مردم ایران بود که امام خمینی فرمودند "مردم ما از مردم زمان پیامبر (ص) بهترند." همه خوبیها در وجود نازنین پیامبر بود اما مردم زمانشان کوتاهی کردند.

وی خاطرنشان ساخت: عنصر و منشأ اصلی این قدرت تربیت اسلامی است و تربیت عنصر تطمیع و تأثیرگذار قدرت در هر جامعهای خصوصاً جامعه اسلامی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان از زحمات سرهنگ توکلی فرمانده سابق سپاه شهرستان نور تقدیر و حکم سرهنگ محمودی به وی تقدیم شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار