بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 120

یزدان‌پناه: توان موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای خط قرمز منافع ملی است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت‌های توجه به ژئوپولتیک مقاومت در مذاکرات هسته‌ای گفت: توان موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای خط قرمز منافع ملی به حساب می‌آید و تیم مذاکره کننده به طرف غربی نباید اجازه ورود به این بحث را بدهد.
کد خبر: ۳۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ - 12November 2014

یزدان‌پناه: توان موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای خط قرمز منافع ملی است

یزدان پناه رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به مذاکرات هستهای و ضرورتهای حفظ منافع ملی به خبرنگار ما گفت: بسیج اساتید به عنوان یک شاخه از سازمان بسیج مستضعفین یک نگاه مشترک دارد و آن این که در هر دولت و هر موقعیتی گرایشها باید ملزم به رعایت آرمانها، منافع ملی و منافع ژئوپولیتیکی کشور باشد تا در راستای تحقق یک هدف، اهداف کلان نظام که شامل ثبات، پایداری و عزت است، دچار لطمه نشوند.

وی ادامه داد: عزت ملت ایران به هیچ وجه نباید خدشه دار شود و مردم احساس ذلت کنند.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: چون بسیج یک عنصر فرازمانی و فرامکانی است و ربطی به دولتها و یا گرایشهای سیاسی ندارد و به عنوان یک مکتب ماندگار در کشور شناخته شده  است، دغدغه ثابت و طولانی مدت درباره کشور دارد. بنابراین سازمان بسیج خود را موظف میداند که در چهارچوب منافع ملی و چهارچوب حفظ و حراست از خون شهدا و ایثارگران کمک فکری لازم را به دولت بدهد.

وی با بیان این که بسیج اساتید از آمادگی لازم برای ارائه مشاوره به تیم مذاکره کننده برخوردار است، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا دولت به آن هدف واقع بینانه خود برسد ولی اگر دولت هم اکنون به دلیل رسیدن به شعاری که ملاک قرار داده بخواهد اهداف کوتاه مدتی را تامین کند و خطوط قرمز کشور را زیرپا بگذارند و انحرافی در مسیر مذاکرات ایجاد شود یقیقا سازمان بسیج هشدار لازم را به تیم مذاکره کننده خواهد داد و اگر هم لازم شد در میدان حضور خواهد یافت.

این استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: هم اکنون نگرانیهایی از روند مذاکرت وجود دارد به طوری که برخی از خبرها حکایت از آن دارد که طرف غربی قصد ورود به توان موشکی ایران را دارد که این موضوع برای ما خط قرمزبه حساب میآید.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده به هیچ عنوان نباید اجازه بدهد که دشمن به این حوزه ورود پیدا کند. توافق هستهای بد به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست هر چند که تاکنون فرصتهای بسیاری را ازدست دادهایم اما باید از زمان استفاده برد و به دنبال نتیجهای مطلوب رفت.

یزدان پناه بیان داشت: بسیج اساتید به مانند دیگر دلسوزان کشور این انتظار را دارد که تیم مذاکره کنندهی هستهای ایران با در نظر گرفتن تمامی واقعیتهای سرزمینی اهداف ملی را دنبال کند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از نتیجه مذاکرات چیست، گفت: رسیدن به یک روند تقابلی در این دوره از مذاکرات به دور از ذهن است اما در زمینهی این که ایران را تحت فشار قرار دهند و یا این که ما در این زمینه پیشرفت به دست آوریم به صورت 50، 50 قابل پیش بینی است که این نتیجه تنها بستگی به این دارد که تیم مذاکره کننده به ژئوپولوتیک مقاومت و ژئوپولوتیک هم تکمیلی توجه داشته باشد و مرعوب تهدیدات پوشالین طرف غربی نشوند.

انتهای پیام/ م.خ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار