بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 151

بروجردی: حضور نیروهای مسلح در عرصه فناوری‌های نوین، پشتوانه اقتدار نظام در مذاکرات است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حضور نیروهای مسلح در عرصه فناوری‌های نوین را پشتوانه اقتدار نظام در مذاکرات دانست.
کد خبر: ۳۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ - 13November 2014

بروجردی: حضور نیروهای مسلح در عرصه فناوری‌های نوین، پشتوانه اقتدار نظام در مذاکرات است

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در خصوص تاثیر فرهنگ دفاع مقدس در پیشبرد اهداف کلان کشور در حوزه سیاسی و مذاکرات هستهای اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس مهم ترین پشتوانه برای پیشرفت کشور به حساب میآید. 

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از RQ170 گفت: سخنگوی پنتاگون آمریکا میگفت امکان ندارد جمهوری اسلامی ایران به این توانمندی دست یابد. آنها تصور اشتباهی از توانمندیهای ایرانیان دارند. دانشمندان ایرانی مجموعهای از "امکان نداردها" را تحقق بخشیدهاند.

بروجردی گفت: توان ساخت RQ170 پشتوانه مهمی در مذاکرات هستهای و عرصههای بین المللی است.علیرغم گذشت بیش از 20 سال از پایان جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح ما با اقتدار در عرصه فناوریهای نوین نظامی حضور دارند.

کشور ما آرکیو را ساخته است و در نمایشگاه نیز از آن بازدید کرده ایم. این یکی از مهم ترین پشتوانه ها  درامر مذاکرات هسته ای و بسیاری از عرصه های بین المللی است. بنابر این علیرغم گذشت فاصله بیش از 20 ساله از جنگ تحمیلی، حضور فزاینده نیروهای مسلح در عرصه فناوری های نوین نظامی به عنوان پشتوانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران عمل می کند و در مذاکرات نیز بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: مذاکرات مسقط مذاکرات سخت و تلخی بود و این نیز بخاطر این بود که تیم هسته ای در برابر زیاده خواهی های غرب ایستادگی کرد چرا که غرب به دنبال این است که از ایران امتیاز بگیرد.

وی در ادامه به حجم غنی سازی کشورمان اشاره کرد و گفت: حجم غنی سازی ها و لغو همه تحریم ها به صورت یک جا محور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است و این امر باعث شد تا مذاکرات مسقط بدون نتیجه به پایان برسد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این واقعیت تلخی است که آمریکایی ها علی رغم ماده 6 ، NPTهنوز بمب های نسل جدید می سازند و بالقوه دنیا و امنیت جهانی را تهدید می کنند.

بروجردی در رابطه با این که آیا پروتکل الحاقی باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد یا خیر گفت: بر اساس ماده 77 قانون اساسی همه قطع نامه ها باید در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار