بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 193

بیراوند: باید از کشت گیاهان دارویی حمایت کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تنوع بالای گیاهان دارویی در کشور باید قسمت اعظم پایه داروهای گیاهی را در داخل تولید کنیم و حتی بتوانیم به خارج از کشور نیز صادر کنیم.
کد خبر: ۳۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵ - 14November 2014

بیراوند: باید از کشت گیاهان دارویی حمایت کنیم

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در ارتباط با ارز آوری و توسعه و حمایت از کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی اظهار داشت: کشور ما در بحث داروهای گیاهی بیشتر یک ترکیب کننده خوب است و عمده پایه چنین داروهایی از خارج وارد کشور میشود که برای بخش اقتصاد و سلامت آسیب جدی محسوب میشود.

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: با توجه به بالا بودن تنوع گیاهان دارویی کشور رویکرد ما این است که به این بخش کمک کنیم تا بتوانیم قسمت اعظم پایه داروهای گیاهی را در داخل تولید کنیم و حتی بتوانیم به خارج از کشور صادر کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه باید به سمتی پیش برویم که فقط از عرصههای طبیعی استفاده نکنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه برداشت گیاهان دارویی از عرصههای طبیعی با گذشت زمان باعث انقراض آنها میشود باید از کشت این گیاهان حمایت شود.

وی با اشاره به آگاهی دادن جوانان به سوددهی کشت گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: کشت این گیاهان کسب و کار ارزشمندی است که ارزش افزوده بالایی خواهد داشت و نیز میتواند باعث اشتغال زایی جوانان شود.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان یادآور شد: هنوز طرحی برای قانونی شدن توسعه و حمایت از گیاهان دارویی تصویب نشده که انشااله بتوانیم تلاشی در این باره داشته باشیم.

انتهای پیام/ ز.ظ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار