سردار اشتری:

سربلندی امروز ما در جهان مرهون فداکاریهای شهدای دفاع مقدس است/پلیس با از جان گذشتگی جلوی ناامنی و شرارت را گرفته است

فرمانده نیروی انتظامی در دومین آئین نکوداشت اسوه های ایثارناجا که در استان اصفهان برگزار شد گفت: هیچ تجهیزاتی جای انسان های مومن و متعهد را نمی گیرد و تنها با ایثار و از جان گذشتگی نیروهای مخلص و فداکار می توان جلوی نا امنی و شرارت را گرفت.
کد خبر: ۵۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ - 20August 2015

سربلندی امروز ما در جهان مرهون  فداکاریهای شهدای دفاع مقدس است/پلیس با از جان گذشتگی جلوی ناامنی و شرارت را گرفته است

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سرتیپ پاسدار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی کشور در آیین نکوداشت اسوه های ایثار نیروی انتظامی که با حضور همسران، پدران و مادران و فرزندان شهدای نیروی انتظامی از استان های خراسان رضوی و اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد گفت: امنیت امروز کشور به برکت خون پاک شهداست و اگر کشور ما امروز در جهان سربلند شده، همه مرهون فداکاری های شهدا دردوران دفاع مقدس است .

وی با بیان اینکه در تمام جنگ های گذشته همواره ما شاهد از دست دادن تکه ای از خاک کشورمان بودیم افزود: در طول تاریخ هر موقعی که جنگی رخ می داد و تجاوز به کشور ایران صورت می گرفت بخش اعظمی از کشور به تسخیر دشمن در می آمد اما امروز بزرگترین افتخار ما این است که تنها جنگی که صورت گرفت و یک وجب از خاک کشور ما در اختیار متجاوزان قرار نگرفت دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پیچیدگی های جنگ هشت ساله اظهار داشت: دلایل پیروزی ملتی که با کمترین امکانات و تجهیزات توانست در برابر قدرت های جهان به پیروزی برسد باید بررسی و مطالعه شود و پژوهشگران و متفکران زوایای مختلف این دوران را بررسی کنند و ابعاد این جنگ را برای نسل جوان جامعه امروز بشناسانند.
 
سردار اشتری نیت الهی ، رهبری و هدایتگری امام راحل و وجود ملتی که گوش به فرمان و لبیک گوی امام خود بودند و نیروهای مسلحی که برای دفاع از کشور و میهن و دین خود با جان و دل در جبهه ها حضور پیدا کردند را رمز پیروزی در جنگ تحمیلی عنوان کرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی به بحران های بعد از دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: به حمد الله جمهوری اسلامی و حاکمیت این نظام در مهار این بحران ها موفق بوده و آن هم به دلیل اطاعتی بود که از فرمانده و ولی امر خودشان داشتند امروز هم دشمن با تمام توان سعی می کند، کشور را ناامن کند و بگوید که جمهوری اسلامی نمی تواند امنیت مردم خود را تامین نماید.
 
وی امنیت داخل کشور را در گرو مرزهای امن دانست و بیان داشت : امروز نیروی انتظامی در مرزهای غرب و شرق کشور که بیش از 1800 کیلومتر است با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در حال درگیری است و جمع کثیری از نیروهای انتظامی برای امنیت کشور در این مناطق به شهادت می رسند اما با تمام این ها مرزبانان ما شبانه روز هوشیار و بیدار هستند و با هرگونه شرارت مقابله می کنند و اجازه نا امنی و اخلال در امنیت کشور را به هیچ فرد و گروهی نمی دهند.
 
سردار اشتری عنوان داشت: البته نیروی انتظامی سعی کرده که در مرز و در داخل شهرها برای مقابله با مجرمان و خلافکاران از تجهیزات روز دنیا استفاده کند و با اشراف اطلاعاتی که بر اکثر مجرمان دارد تا کنون توانسته اقدامات پیشگرانه خوبی را انجام دهد اما واقعیت این است که هیچ تجهیزاتی نمی تواند جلوی شرارت را بگیرد مگر اینکه انسانی با تمام اخلاص ، ایثار واز جان گذشتگی خود ایستادگی کند.
 
وی به رشادت ماموران نیروی انتظامی در ماموریت های سخت اشاره کرد و اظهار داشت: در جایی که گروگانگیری می شود می بینیم مامور ما تا جایی پیش می رود که جانش را به خطر می اندازد تا دل یک خانواده ای را شاد کند، آنجایی که یک شرور و ضد انقلاب دنبال این است که به جمعی خسارت وارد کند ماموری با آن شخص درگیر می شود و به شهادت می رسد ولی از کشته شدن ده ها نفر دیگر جلوگیری می کند که نباید به سادگی از جلوی این همه ایثارگریها گذشت.
 
سردار اشتری با بیان اینکه بالاترین ایثار یک شخص نثار کردن جان خود است افزود: امروز امنیت کشور مرهون مجاهدت ها و خون های شهداست و ما باید قدردان خانواده های شهدا باشیم زیرا که اگر حمایت ها و پشتیبان های همسران و پدران و مادران شهدا نبود حتماً همکاران ما نمی توانستند این رشادت ها را از خود به جا بگذارند.
 
این مقام ارشد انتظامی همچنین در گفت وگو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان در خصوص اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در مقابله با جرایم طی مدت پنج ماهه امسال گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی این است که با استفاده از توان و تخصص نیروهای زبده خود و اشرافیت بالای اطلاعاتی و همچنین بهره مندی از ظرفیت مردم و سایردستگاه ها بتواند امنیت مطلوبی را در کشور برقرار کرده و از بروز هرگونه نا امنی جلوگیری کند.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای برنامه ها و طرح های انتظامی و امنیتی خوبی که در سراسر استان های کشور انجام شده شاهد رشد بسیار خوبی در زمینه کشف جرم و همچنین کاهش های قابل توجهی در حوزه های مختلف جرم هستیم و در مدت پنج ماهه امسال با کاهش 10 درصدی در مجموع جرایم روبرو بودیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی وقوع جرایم خرد در سطح کشور را همچنان به عنوان یکی از چالش های جدی برای این نیرو عنوان کرد و اظهار داشت: هرچند که در این زمینه تلاش های بسیار زیادی برای کنترل و مهار این گونه جرایم توسط نیروی انتظامی صورت گرفته اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم که البته نبود هماهنگی ها و همچنین عدم توجه مردم به توصیه ها و هشدارهای پلیسی و نبود فرهنگ سازی در خصوص تجهیزات ایمنی را می توان از جمله دلایل آن ذکر کرد.
 
وی در خصوص کاهش وقوع تصادفات در پنج ماهه امسال نیز گفت: در زمینه کاهش تصادفات فوتی موفقیت های خوبی در این مدت به دست امده و با کاهش 5 درصدی متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح کشور روبرو بودیم.
 
سردار اشتری همچنین در خصوص اقدامات نیروی انتظامی برای امنیت انتخابات اسفند ماه امسال گفت: در این زمینه پلیس آمادگی کامل برای برقراری یک انتخابات پرشور و امن را در سراسر کشور دارد و از هم اکنون برنامه های ویژه ای تهیه کرده و جلسات متعددی را نیز با دستگاه های مسئول در این زمینه برگزار کرده است و امیدواریم انشاء اله به یاری خداوند و همت ماموران و مشارکت مردم بتوانیم انتخابات خوبی را در پایان امسال داشته باشیم.

نتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها