روزهای سرخ مقاومت، ایثار و پایداری _5/ چند خط با شهدا

در حال وضو گرفتن بود که خمپاره دشمن در چند قدمیش منفجر شد/ مانند امام خمینی (ره) زندگی کنید

شهید پاسدار منصور آرنگ در وصیت نامه اش می نویسد: مانند امام عزیزمان خمینی کبیر(ره) زندگی کنید تا درد مردم را خوب درک کنید و با وجدانی راحت شب را بیارامید.
کد خبر: ۵۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ - 23September 2015

در حال وضو گرفتن بود که خمپاره دشمن در چند قدمیش منفجر شد/ مانند امام خمینی (ره) زندگی کنید

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، شهید "پاسدار منصور آرنگ" که در دوران دفاع مقدس عضو کمیته انقلاب اسلامی بود،  در مهر ماه سال 1337 در یکی از شهر های کوچک خلخال به دنیا آمد و در سن چهار سالگی به همراه خانواده به تهران آمد.

وی پس از کسب دیپلم خود از هنرستان صنعتی تهران در جهاد سازندگی مشغول به خدمت به کشورش شد اما از ادامه تحصیل غافل نشد و در مدرسه شهید مطهری به تحصیل در حوزه علوم اسلامی پرداخت اما در کنار تحصیلش از فعالیت های انقلابی جا نماند  به عضویت کمیته درآمد و شبها در مسجد اباذر نگهبانی می داد.

با شروع جنگ تحمیلی این شهید بزرگوار در اولین فرصت به ایستگاه 7 آبادان اعزام شد. در شب عید مجروح شد و پس از مدت کوتاهی با وجود اینکه هنوز به طور کامل بهبود نیافته بود به علت تعهد و مسئولیتش در جبهه به جمع همسنگرانش پیوست.

اما انگار دوری خالق را نتوانست تحمل کند و در بیست و نهم اردیبهشت سال 1360 در حالیکه برای نماز صبح وضو می گرفت خمپاره دشمن در چند قدمیش به زمین نشست و او را به ارزویش رساند.

این شهید بزرگوار در قسمتی از وصیت نامه اش می نویسد: مادر و پدر عزیزم من را ببخشید که نتوانستم در زندگی دنیوی دستگیری از شما و خواهران و برادرانم بنمایم و نیز خدمتگزار خوبی هم برای امت مسلمان ایران باشم.

وی در بخش دیگری از وصیت نامه اش می نویسد: مانند امام عزیزمان خمینی کبیر(ره) زندگی کنید تا درد مردم را خوب درک کنید و با وجدانی راحت شب را بیارامید.

روحش شاد و راهش پر رهرو

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار