بزرگداشت زنده یاد "احمد زارعی" شاعر انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

بزرگداشت زنده یاد "احمد زارعی" شاعر انقلاب و دفاع مقدس امروز 21 دی ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶ - 11January 2014

بزرگداشت زنده یاد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت مرحوم "احمد زارعی" جانباز، شاعر و فعال فرهنگی  برجسته انقلاب و دفاع مقدس امروز شنبه ۲۱ دی ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود.

این مراسم با حضور علیرضا کمری، شجاعی صائین، رضا اسماعیلی، محمدحسین جعفریان و جمعی دیگر از دوستان و خانواده این هنرمند از ساعت ۱۶ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار میشود.

احمد زارعی، یکی از شاعران پس از انقلاب است که در جبهههای نبرد، سلاح به دوش گرفت و با دشمن جنگید.

وی در نوزدهم دیماه ۱۳۷۲، بعد از تحمل روزهای سخت بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد، اما پس از ۱۸ سال، هنوز دوستان و همرزمان او یادش را گرامی میدارند.

لازم به ذکر است مجموعه شعر احمد زارعی با عنوان شیری در قفس ۹۰۲ که با مقدمه محمد کاظم کاظمی و محمد حسین جعفریان به نگارش در آمده، توسط انتشارات سوره حوزه هنری به چاپ رسیده است.

زارعی دفتر شعری هم دارد که با عنوان "شیری در قفس ۹۰۲" منتشر شده است. گویا وی این اشعار را در زمان حیاتش، برای خوانش و اظهار نظر در اختیار محمدحسین جعفریان قرار داده و جعفریان نیز پس از مدتی آنها را گم می کند.

جعفریان در نهایت چند سال پیش موفق به پیدا کردن مجدد این اشعار شده و برای چاپشان اقدام می کند. او همراه با محمدکاظم کاظمی مقدمهای مفصل بر این دفتر شعر می نویسد. به همین دلیل مسئولیت اجرای این برنامه نیز احتمالا بر عهده محمدحسین جعفریان خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار