مرادی:

محتوا و مضمون، شاخصه‌های مهم و اثرگذار شعر انقلاب هستند

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مضمون‌یابی و مضمون‌آفرینی شعر انقلاب گفت: از شاخصه‌های مهم و اثر گذار در شعر انقلاب، بحث محتوا و مضمون است.
کد خبر: ۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ - 12January 2014

محتوا و مضمون، شاخصه‌های مهم و اثرگذار شعر انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شبهای شعر انقلاب با حضور علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، محمد جواد محبت، حجت الاسلام سادات معاون نظارت دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، عربخالقی دبیر شعرای اهل بیت و شاعرانی از تهران، کرمانشاه، ایلام و همدان در سنندج برگزار شد.

"امین مرادی" رئیس حوزه هنری استان کردستان در این محفل ادبی با اشاره به مضمون یابی و مضمون آفرینی شعر انقلاب گفت: یکی از شاخصههای مهم و اثر گذار در شعر انقلاب، بحث محتوا و مضمون است.

وی تصریح کرد: شعر، به عنوان هنر کهن در ایران زمین که با فرهنگ، تمدن و خرد ایرانیان عجین گشته، یکی از مهمترین ابزارهای گفتمان انقلاب اسلامی و بیانگر ارزشهای مقدس ایران اسلامی قلمداد می شود.

مرادی ادامه داد: امروز افتخار هنر ایران، اشعار شاعرانی است که تضمین کننده بخش عظیمی از اعتبار فرهنگی این ملت شدهاند. فردوسی، خیام، مولانا، حافظ و سعدی هریک در یک زمان خاص، هنر و فرهنگ این دیار را پایدار نموده و امروز با گذشت قرن ها هنوز هم بر آسمان هنر و فرهنگ این دیار می درخشند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: جای تأسف است که با توجه به این پیشینه ارزشمند نقش هنر در ارتقاء فرهنگ این بخش همیشه مظلوم واقع شده و آن گونه که شایسته شأن آن است، مورد توجه واقع نمی شود.

وی با انتقاد از در حاشیه ماندن فرهنگ و هنر افزود: سیاست، اقتصاد و دیگر موضوعات باید در ذیل فرهنگ قرار گیرد اما متأسفانه این اصل معکوس واقع شده است.

مرادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، وجود پیوست فرهنگی در تمامی برنامه ریزی های خُرد و کلان کشور ضروری است.

مرادی با اشاره به تفکیک ناپذیری شعر انقلاب و آیینی گفت: شعر آیینی و شعر جنگ دو دستاورد بزرگ و بارز در شعر انقلاب است که شاعران بسیار زیادی به آن پرداخته اند.

نظر شما
پربیننده ها