جلد ۱۲ و ۱۳ روزشمار انقلاب اسلامی منتشر می‌شود

جلد دوازدهم و سیزدهم "روزشمار انقلاب اسلامی" که به همت میرزا باقر علیان‌نژاد گردآوری و تدوین شده به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 11January 2014

جلد ۱۲ و ۱۳ روزشمار انقلاب اسلامی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جلد دوازدهم و سیزدهم "روزشمار انقلاب اسلامی" که به همت میرزا باقر علیاننژاد گردآوری و تدوین شده به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ میرسد.

جلد دوازدهم روز شمار انقلاب اسلامی به وقایع ۲۷ تا ۳۰ دی ماه ۱۳۵۷ اختصاص دارد. مهمترین وقایع در این ایام مربوط به یورش افراد نظامی به غیر نظامیان در ۲۷ دی ماه ۱۳۵۷ در اهواز است.

همچنین از دیگر روزهای مهم باید به تظاهرات میلیونی مردم در ۲۹ دی ماه در تهران اشاره کرد. در ادامه شکل گیری کمیته استقبال از امام خمینی (ره) در ۳۰ دی ماه از مهمترین شرح وقایع در جلد دوازدهم "روزشمار انقلاب اسلامی" به شمار میآید.

در جلد سیزدهم که ۴ روز نخست ماه بهمن را روایت میکند نیز، اتفاقهایی چون استعفای جلالالدین تهرانی، رفتن او به فرانسه و دیدارش با حضرت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، آزادی زندانیان سیاسی در سراسر کشور، تشکیل کمیته استقبال از امام خمینی (ره) و فعالیتهایش، آمادهسازی کشور برای بازگشت رهبر انقلاب، دیدار خبرنگاران کیهان و اطلاعات با امام، ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف، دولت بختیار و اقداماتش علیه مردم و... مرور میشود.

این مجموعه تحقیقی که قرار است در ۱۸ مجلد تکمیل شود از ابتدای سال ۱۳۵۶ را در بر دارد و به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ میرسد که در مجموع ۲۲ ماه و ۲۲ روز را شامل میشود.

 "روز شمار انقلاب اسلامی" پروژه تحقیقی است که قرار است در ۱۸ جلد گردآوری و منتشر شود. این پروژه تحقیقاتی از تاریخ ۵۶/۱/۱ آغاز و به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ ختم میشود که در مجموع ۲۲ ماه و ۲۲ روز را شامل میشود.

تاکنون یازده جلد این مجموعه پژوهشی منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار