علی داوودی:

زارعی از بانیان کنگره های شعر "دفاع مقدس" است

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: می‌توان از "احمد زارعی" به عنوان پایه‌گذار و بانی کنگره‌های شعر دفاع مقدس نام برد.
کد خبر: ۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲ - 11January 2014

زارعی از بانیان کنگره های شعر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری در خصوص شخصیت ادبی مرحوم "احمد زارعی" شاعر و هنرمند انقلاب گفت: احمد زارعی یکی از شاعران بزرگ انقلاب و دفاع مقدس است که با مرحوم قیصر امین پور هم دوره بوده است.

وی احمد زارعی را یکی از پیشگامان عرصه شعر انقلاب و دفاع مقدس دانست وتصریح کرد: احمد زارعی با توجه به این که مسئولیت های نظامی در جبهه های جنگ را  بر عهده  داشت با این حال به فعالیت های ادبی نیز می پرداخت؛ می توان از او به عنوان پایه گذار و بانی کنگره های شعر دفاع مقدس نام برد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری  از احمد زارعی به عنوان معلم اخلاق نام برد و گفت: بیشتر شاعران، احمد زارعی را به عنوان معلم اخلاق می شناسند زیرا در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس نقش بسیار تاثیر گذاری بر شاعران داشته و در شکل گیری بسیاری از جلسات شعر و کنگره های ادبی نیز نقش کلیدی داشته است.

وی هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت احمد زارعی را ارج نهادن به این شخصیت معنوی و ادبی کشور ذکر کرد و گفت: احمد زارعی را می توان یک شاعر بسیجی دانست که همواره برای ادبیات انقلاب و دفاع مقدس فعالیت های خوبی را از خود بجای گذاشته زیرا این شاعر از بانیان کنگره های شعر انقلاب و دفاع مقدس نیز بوده است.  

وی در پایان گفت: بسیاری از شاعران انقلاب و دفاع مقدس از شاگردان احمد زارعی بودند؛این شاعران در طول انقلاب توانسته اند اشعار خوبی را در حوزه ادبیات انقلاب و جنگ از خود به جای بگذارند.

گفتنی است مجموعه شعر احمد زارعی با عنوان "شیری در قفس ۹۰۲" که با مقدمه محمد کاظم کاظمی و محمد حسین جعفریان به نگارش در آمده ، توسط انتشارات سوره حوزه هنری به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت "احمد زارعی"  امروز شنبه ۲۱ دیماه، با حضور علیرضا کمره ای، شجاعی صائین، رضا اسماعیلی، محمد حسین جعفریان و جمعی دیگراز دوستان و نیز خانواده این هنرمند از ساعت ۱۶ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار