فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

شغل پرستاری آمیزه‌ای از علم و دانش برای تکریم دردمندان است

سردار بابازاده گفت: شغل شریف پرستاری آمیزه‌ای از علم و دانش برای تکریم دردمندان و تخلق به ارزش‌های متعالی الهی و انسانی است.
کد خبر: ۳۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ - 01January 2020

شغل پرستاری آمیزه‌ای از علم و دانش برای تکریم دردمندان است

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، در همایشی با محوریت شهید «جعفر محمد قلیان» از تلاشگران عرصه بهداشت و درمان، پرستاران و پیشکسوتان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و پرستاران مدافعان حرم در سپاه استان اردبیل تجلیل شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این همایش اظهار داشت: شغل شریف پرستاری آمیزه‌ای از علم و دانش برای تکریم دردمندان و تخلق به ارزشهای متعالی الهی و انسانی است که فارغ است مولفه های تبعیض آفرین رنگ و نژاد، به التیام درد و رنج بیماران می‌پردازند و همچون باران رحمت الهی بر کویر جسم و روان بیماران نیازمند فرود می‌آید.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی و اوایل انقلاب پزشکان با امکانات بسیار کم به مداوای مجروحان و بیماران می‌پرداختند، اما به لطف خدای متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز  شاهد آن هستیم که به همت پرستاران و پزشکان و معاونت بهداشت و درمان سپاه و بسیج جامعه پزشکی و پزشکان جهادی و بسیجی، حتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: خود امدادی و دگر امدادی توسط متولیان بهداشت و درمان و مسئولین درمانی در بین آحاد مختلف مردم آموزش داده شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «نگذارید انقطاع نسلی به وجود بیاید»، تصریح کرد: نباید از تجربیات گذشتگان بویژه پیشکسوتان عرصه جهاد و بهداشت و درمان در عرصه پزشکی و درمانی غافل شد و باید دستاوردهای نسل‌های گذشته را به نسل های آتی و فعال جامعه انتقال داد و از نظرات و تجربیات آنها در عرصه های مختلف بهره‌مند شد.

سردار بابازاده با بیان اینکه شغل پرستاری یک شغل مقدس است و پیراهن سفید پرستاران و پزشکان آرامش دهنده به بیماران است، تاکید داشت: پرستاران از احترام به بیماران و امید دادن به آن‌ها دریغ نکنند چرا که امروز از شما به عنوان میراث‌دار خون شهدا و افراد تاثیرگذار جامعه به پاس خدمات ملموس و صادقانه در جامعه یاد می‌کنند و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که در تحکیم بنیان و دفاع جانانه از انقلاب وارد عرصه شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اظهار داشت: در سایه زحمات پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، پزشکیاران و پرسنل درمانی در ۹ ماه سالج ۹۸ خدمت‌رسانی به بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر از عموم مردم، بسیجیان و پاسداران و سربازان در زمینه پزشکی در درمانگاه‌های امام سجاد و کلینیک امام رضا (ع) سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار