وصیت‌نامه شهید «هادی پاکند»؛

جهاد عامل بیداری و حیات مسلمین است

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «هادی پاکند» آمده است: جهاد عامل بیداری و حیات مسلمین است گرچه همه دستورات اسلام عامل به حیات است اما جهاد برجستگی خاص دارد و اصل دین را تامین می‌کند.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ - 09July 2020

منطق مسلمین منطق قرآن استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، «هادی پاکند» یکم شهریور 1344 در شهرستان شمیرانات چشم به جهان گشود. وی تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت و در واحد پلیس قضایی وزارت دادگستری مشغول به کار شد و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت وی در 23 دی 1365 در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر وی را در بهشت زهرای تهران به خاک سپردند.

 بخشی از وصیت نامه شهید

«ای اهل ایمان آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک آخرت نجات بخشد دلالت کنم؟ آن تجارت اینست که به خداوند و رسول او ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد نمایید این کار از هر تجارت اگر دانا باشید برای شما بهتر است».

خداوندا ای هادی گمراهان و ای آمرزنده گناهاهان همگی ما را از ناسپاسی‌ها و کجروی‌ها و سستی‌هایی که در دین داشتیم به روح بزرگوار و شریف خاتم الانبیاء (ص) و علی (ع) مورد لطف و بخششت قرار بده، قلب حضرت ولی عصر (عج) را از همگی مان خشنود و راضی بفرما، توفیق جلب رضایت و توفیق جلب رضای پدر و مادر مان را کرامت بفرما.

از اینکه یاری فرمودی تا به جبهه عاشقان و محفل عزیزانت راه پیدا کنم شاکرم و از اینکه خانواده‌ای مومن و مهربان و دوستانی خالص و خادم به اسلام عطا فرمودی شکر می‌گویمت و از اینکه حقوق این عزیزانم را ادا نکرده‌ام شرمنده‌ام و طلب آمرزش دارم.

خدایا تو شاهد باش که من در این راه مقدس کورکورانه قدم برنداشته ام، آمده ام تا مرا از سپاهیان حسینت قرار دهی، آمده‌ام تا جانی را که خود عطا فرموده‌ای تقدیم کنم.

از شما برادران نزد خداوند خواستارم که از خداوند بخواهید تا نظر لطفی نماید و روز قیامت در مقابل پیامبران و ائمه معصومین (ع) و اولیاالله و شهدا شرمنده و سرافکنده نفرماید. ان‌شاءالله جهاد عامل بیداری و حیات مسلمین است گرچه همه دستورات اسلام عامل به حیات است اما جهاد برجستگی خاص دارد. جهاد اصل دین را تامین می کند. در مسلخ عشق ترک سرباید کرد. کسانی که به این اصل مهم و با ارزش و حیاتی اهمیتی قائل نیستند و با مسائلی بی معنی خودشان و دیگران را توجیه می‌کنند خود را از کاروان عاشقان حسین جدا ساخته‌اند.

افرادی که نسبت به انقلاب واسلام بی تفاوت هستند و اشخاصی که عمل منافی با عفت عمومی می‌کنند حق ندارند زیر پیکر مقدس و مطهر شهدای گرانقدر اسلام عزیز بایستند و برای شهادت آن‌ها سوگواری کنند و کسانی که در عمل دنباله رو راه شهیدان نیستند حق ندارند از اسراء و جانبازان و شهداء و مفقودالاثر‌ها و خانواده‌های محترم آنان سخنی بزبان آورند و برای ابراز احساسات و به میان کشیدن و مطرح کردن خودشان مطالب و خاطراتی را بیان کنند. مگر آنکه اشتباهات را رفع کنند.

عزیزانم دنیا سراب است و سراب را نمی توان لوله کشی کرد بکوشیم تا اشک ریختن و یا حسین گفتن ها را فراموش نکنیم. چیزی از خداوند بخواهید که آن چیز در اختیار شما باشد نه شما در اختیار آن. از خداوند باید آبرو وحیثیت خواست نه تکاثر وثروت.

منطق مسلمین منطق قرآن است. با منطق اسلام هیچ قدرتی نمی تواند مقابله کند. با آنان‌که شهادت را در آغوش می گیرند نمی توان مقابله کرد.

اسلام عزیز این فداکاریها را از یاد نخواهد برد. ما هرچه داریم از اسلام است، از ولایت قاطع رهبری امام خمینی به لطف خدا می باشد. شکر این نعمت را بجا آورید. پدر ومادر عزیز و مهربانم، همسر مومن و مهربانم، خواهران و برادران عزیزم، از آنچه خدا بر شما مقدر فرموده راضی باشید و خدا را در همه حال ناظر و حاضر بدانید و تنها برای او کار کنید. اگر برای دیگری کنید نه تنها کاری نکرده اید بلکه خود را از خدا دور کرده و به خود ستم نموده اید.

از خدا غافل نباشید با اخلاص در سنگر مساجد و بسیج و فعالیتهایی حضور داشته باشید.

خط سرخ شهادت خط آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار