جنبش BDS:

تلاش آمریکا برای جرم‌انگاری تحریم اسرائیل، شکست می‌خورد

جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) سخنان وزیر خارجه آمریکا علیه این جنبش و سازمان‌های مشابه را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۲۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ - 19November 2020

جنبش BDS: تلاش آمریکا برای جرم‌انگاری تحریم اسرائیل، شکست می‌خوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) امروز (پنجشنبه) به سخنان «مایک پامپئو» علیه جنبش‌های ضد صهیونیستی واکنش نشان داد.

به نوشته الجزیره، این جنبش اعلام کرد که تلاش آمریکا برای جرم‌انگاری اقدامات جنبش بایکوت و از بین بردنش، نتیجه‌ای جز شکست در پی نخواهد داشت.

BDS همچنین اعلام کرد که سخنان پامپئو در خصوص این جنبش، نشان از موضع ضد فلسطینی دولت فعلی آمریکا دارد.

وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو در تل آویو، گفت که جنبش بایکوت (BDS) و دیگر سازمان‌های ضد رژیم صهیونیستی «یهود ستیز» هستند و دولت آمریکا هرگونه حمایتی از آن‌ها را قطع خواهد کرد. او همچنین گفت که این جنبش‌ها همچون سرطان هستند و باید ریشه‌کن شوند.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که تلاش دارد هرگونه تحرکی علیه خود را با برچسب «یهودستیزی» در کشور‌های غربی سرکوب کند. به طوریکه دادگاه حقوق بشر اروپا در خرداد ماه گذشته ۱۲ حامی «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» را به پرداخت غرامت ۲۷ هزار و ۳۸۰ یورویی محکوم کرد.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز در سال ۲۰۱۴ در نامه‌ای به «حییم صبان»، میلیاردر یهودی آمریکایی جهت جلب حمایت وی از ستاد انتخاباتی خود، بر لزوم همکاری رهبران آمریکا برای مبارزه با جنبش بایکوت تأکید کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار