فراخوان دهمین جشنواره ادبی یوسف در خراسان شمالی اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی فراخوان دهمین جشنواره ادبی یوسف با موضوع شعر و داستان کوتاه دفاع مقدس را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 19July 2021

جلسه هم اندیشی و مشارکت در جشنواره استانی شعر و داستان کوتاه (جایزه ادبی یوسف)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، جلسه هم اندیشی و مشارکت در جشنواره استانی شعر و داستان کوتاه (جایزه ادبی یوسف) امروز با حضور امیر «محمدنجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی و مدیریت ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری، مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه، حوزه هنری و... در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: هدف از برگزاری جشنواره ها ، نشر فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس، بخصوص ایجاد رقابت سالم بین نویسندگان و شاعران استان و کشف استعداد های تازه و توجه به نوقلمان و آموزش و ارتقاء سطح دانش نویسندگان و شاعران است.

امیر «محمد نجاتی» گفت: از این رو نباید از نقش اثرگذار داستان در انتقال مفاهیم ارزشی مانند ایثار، مقاومت و شهادت غافل ماند و آن را نادیده گرفت. در همین راستا جای بسی خوشنودی است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان نهاد متولی در سیاست‌گذاری برای پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس و مقاومت با برگزاری جایزه ادبی یوسف نسبت به شناسایی علاقمندان و استعدادهای برتر در حوزه داستان‌نویسی دفاع مقدس و موضوعات مشابه اقدام و آثار برگزیده را جهت استفاده عموم جامعه عرضه می‌دارد.

وی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره عنوان کرد: فراخوان جشنواره ها از اول مرداد سال جاری  و مهلت ارسال آثار تا 31 شهریور امسال بوده و مراسم اختتامیه جشنواره ها در آبان سال جاری برگزار خواهد شد که نفرات برتر استان برای شرکت در بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دهمین دوره داستان کوتاه (جایزه ادبی یوسف) به بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها