شهید اندخش: هدفتان الله و مسیرتان الی‌الله باشد

شهید غلام اندخش در وصیت‌نامه خود آورده است: «در همه کارهایتان فقط اسم الله را در زیر لب ذکر کنید تا موفق شوید، هدفتان الله و مسیرتان الی الله باشد.»
کد خبر: ۴۸۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 10October 2021

شهید اندخش: هدفتان الله و مسیرتان الی‌الله باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «غلام اندخش» فرزند «عبدی»، سوم تیر‌ماه ۱۳۴۸ در کهگیلویه و بویراحمد دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ چهاردهم مهر‌ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید غلام اندخش

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

مپندارید آن‌هایی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگار خویش روزی می‌گیرند.

به نام خداوند بخشنده مهربان و ایزد منان، خدای جهان، آفریدگار آدمیان. به نام کسی که مرا از نیستی به هستی آورد.

وصیت خود را می‌نویسم و می‌خواهم با سایر رزمندگان اسلام به جبهه حق بروم و در راه خدا کشته شوم. دوست دارم موقعی که به شهادت رسیدم مانند ابوالفضل (ع) و حسین (ع) که در صحرای کربلا جنگیدند من هم با لباس خونین و پیکر عریان و بی‌سرو با لباس گلگون به شهادت برسم.

دوست دارم که در رختخواب ذلت جان ندهم و مرگ من مرگ با عزت باشد (یعنی شهادت در راه خدا) نه مرگ با ذلت. دوست دارم موقعی که به شهادت رسیدم همه دوستان، آشنایان و قوم و خویشان از من خشنود و راضی باشند و همیشه اسم من از یادشان نرود.

دوست دارم که هنگامی که به شهادت رسیدم مادرم لباس سیاه نپوشد و جامه ندرد. از مرگ من ناراحت نشود و خشنود باشد که فرزند خود را در راه خدا داده است. دوست دارم که مانند حسین (ع) به شهادت برسم.

از خدای خود سپاسگزاری می‌کنم که در زمان جاهلیت مرا نیافرید و الان که همه مردم آگاهند مرا آفرید.

مادر عزیزم! می‌دانم که برای من رنج زیاد کشیدید و مرا بزرگ کردید. مرا حلال کنید و تنها وصیت من به شما این است که در مرگ من گریه نکنید، چون روز محشر فاطمه زهرا (س) از تو گله دارد.

خواهرم! تنها تقاضایی که از شما دارم این است که درسوگ من گریه و زاری نکنید، ناراحت نباشید و لباس سیاه هم نپوشید.

برادرم! آنچه که در توان دارید به برادران پاسدار کمک کنید و در کار‌ها آن‌ها را یاری کنید، چون به قول امام: کار سپاه خیلی ارزشمند است و مسئولیت آن خیلی زیاد است. در همه کارهایتان فقط اسم الله را در زیر لب ذکر کنید تا موفق شوید و هدفتان الله و مسیرتان الی الله باشد. نماز‌های خود را سر وقت بخوانید، از خداوند یاری و کمک جویید و در جامعه‌ای که هستید باید احساس مسئولیت کنید و کار‌هایی انجام دهید که برای جامعه اسلامی مفید باشد. همیشه هدفتان الله کتابتان کلام الله، مسیرتان الی الله، رهبرتان روح الله، سپاهتان جندالله باشد. روحانیت را محترم بشمرید و این کار‌ها را انجام دهید حتما پیروز می‌شوید.

پدرجان! از آن زمان که یادم می‌آید در صحرا، جنگل‌ها و بیابان‌ها مسافرت می‌کردید و مرا به مدرسه فرستادید تا شاید بتوانم کاری انجام بدهم و برای کشور و مملکتم مفید باشم. مرا ببخشید از اینکه به پای من زحمت بی پایان کشیده‌اید.

برادران معلم و دبیر! شما درس را برای رضای خدا بدهید و هدفتان رفع مسئولیت نباشد. هدفتان یاد دادن به دیگران باشد و یاد گرفتن مردم.

رؤسا و کارکنان نهاد‌ها و ارگان‌ها! شما برای محرومان احساس مسئولیت کنید. به فقیران و تهیدستان کمک کنید. امیدوارم به کفر فساد و ثروت اندوزی نباشید و بدانید در هر کجا که باشید خدا با شماست و کار شما را ذره به ذره زیر نظر قرار می‌دهد. کارکنان! شما در کارهایتان همیشه ثابت قدم و پیشقدم باشید و برای رضای خدا کار کرده تا بتوانید این کشور اسلامی را که چشم همه توده‌های محروم مردم به آن است از وابستگی نجات دهید.

از شما فرهنگیان عزیز هم تقاضا دارم که این سخن را همیشه سرمشق خود قرار بدهید که در سالم ساختن فضای فرهنگی جامعه اسلامی خود بکوشید، چون مهمترین و بالاترین قشر، قشر فرهنگی است که برای آگاه سازی ملت اسلامی به وجود آمد. شما برای سالم ساختن فرهنگ خود همیشه اتحاد داشته باشید و در همه کارهایتان نظم و مقررات اخلاقی را رعایت کنید.

از شما دانش‌آموزان تقاضا دارم که سنگر دیگر برادران دانش‌آموز را خالی نگذارید، چون به قول حجت الاسلام خامنه‌ای هیچ سنگری نیست که خون دانش‌آموزی پای آن ریخته نشده باشد. پایه این ملت، شما فرهنگیان و دانش‌آموزان هستید.

ما ملت اسلامی باید تا آخرین قطره خونی که در بدن داریم بجنگیم و فتنه را رفع کنیم و همه کشته شویم برای اینکه فتنه در جهان رفع شود.

در اخر می‌گویم: مادرم! انسان را خدا آفرید و بازگشت انسان به سوی اوست (انا لله و انا الیه راجعون)، انسان باید از خود بپرسد من کیستم؟ از کجا آمده ام؟ به کجا می‌روم؟

مادر! نکند خدای ناکرده ناراحت شوید. انسان یک مرتبه آفریده شد و یک مرتبه هم می‌میرد پس شهادت چقدر زیبا و پرمعنا است. ناراحت نشوید، چون ما جوانان و نوجوانان باید به جبهه برویم تا بتوانیم این انقلاب را نگهداری کنیم و به دست صاحب اصلیش امام زمان (عجل‌الله) بدهیم.‌ای برادران هم سن و سال من! شما هرچه بیشتر پایگاه‌های مقاومت را حفظ کنید.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار

والسلام»

منبع: نوید شاهد 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها