در جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

تحریف دفاع مقدس، یعنی تحریف تاریخ و مودجودیت انقلاب اسلامی/ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئول تشخیص تحریف دفاع مقدس است

بيست و یکمین جلسه شورای عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ - 16January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بيست و یکمین جلسه شورای عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (یکشنبه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سعید‌رضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نمایندگان قوه قضائیه، معاونین فرماندهان نیروهای مسلح و معاونین وزرای مربوطه برای بررسی سه آیین‌نامه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت، اظهار داشت: در این نشست آیین‌نامه‌های «نحوه رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف کنندگان تاریخ، وقایع و اسناد دفاع مقدس»، «ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی دفاع مقدس» و «حفاظت و مرمت آثار ملموس مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس» برای ارائه به هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت تصویب نهایی، توسط اعضای شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه، این بنیاد را مسئول تشخیص تحریف دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: نظارت بر کتب‌ دفاع مقدس و آثاری که در این حوزه تولید می‌شود نیز بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار کارگر: مسئول تشخیص تحریف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ حجت‌الاسلام عاملی: تحریف دفاع مقدس به منزله تحریف انقلاب اسلامی است

سردار کارگر با تاکید بر اینکه اگر در کتابی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده است، تحریفی صورت گیرد با نویسنده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه و اصلاح می‌شود، گفت: بیش از 90 درصد از تحریف‌هایی که صورت می‌گیرد پس از تذکر اصلاح می‌شود. ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال جلوگیری از تحریف دفاع مقدس هستیم و در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

تحریف دفاع مقدس به منزله تحریف انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام عاملی نیز در این نشست، با اشاره به اینکه نباید مسئله تحریف دفاع مقدس را کوچک شمرد، اظهار داشت: تحریف دفاع مقدس، یعنی تحریف تاریخ و مودجودیت انقلاب اسلامی؛ لذا این مسئله بسیار خطرناک است و باید آنرا جدی گرفت. 

سردار کارگر: مسئول تشخیص تحریف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ حجت‌الاسلام عاملی: تحریف دفاع مقدس به منزله تحریف انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ آزادانه هر مطلبی که می‌خواهند در خصوص دفاع مقدس بیان می‌کنند، تصریح کرد: با وجود اینکه نسل جنگ حی و حاضر هستند و به حقایق جنگ شهادت می‌دهند، اما بعضی‌ها اقدام به تحریف این حماسه عظیم می‌کنند که باید جلوی آن‌ها را گرفت. 

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر نسلی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند از دنیا بروند، تحریف چندین برابر خواهد شد و باید موضوع تحریف جدی گرفته شود و از ظرفیت آن‌ها در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرد. 

حجت‌الاسلام عاملی در ادامه با اشاره به موضوع آیین‌نامه نحوه رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف کنندگان تاریخ، وقایع و اسناد دفاع مقدس گفت: با تصویب این آیین‌نامه یک الزام حقوقی در برخورد با تحریف‌ کنندگان ایجاد خواهد شد.

باید برای کسانی که دنبال تحریف دفاع مقدس هستند، چاره اندیشی کرد

در ادامه این نشست، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اینکه دفاع مقدس آنقدر استوار و محکم است که تحریف بر آن کارساز نیست، اظهار داشت: تنها قطعه‌ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سراغ داریم که عمل به قرآن و احکام در آن موج می‌زند، هشت سال دوران دفاع مقدس است و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست و عین بیان صریح امامین انقلاب اسلامی است.

سردار فضلی با بیان اینکه امروز دو دغدغه مهم در حوزه دفاع مقدس وجود دارد، اشاره کرد: اولین دغدغه، پیشگیری از تحریف دفاع مقدس است که تذکرات، یادآوری‌ها، نظارت‌ها در این حوزه انجام می‌شود و دوم تخلفات و جرائمی است که اگر به آن‌ها رسیدگی نشود عین حوادث دیگر که هزینه جرم پایین است و جرم تکرار می‌شود ممکن است تحریف و اشکال جدید آن ایجاد شود.

سردار کارگر: مسئول تشخیص تحریف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ حجت‌الاسلام عاملی: تحریف دفاع مقدس به منزله تحریف انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به‌دنبال زیر سوال بردن دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: امروز با کسانی‌که دفاع مقدس را با تحریک دیگران یا از روی عمد تحریف می‌کنند، باید برخورد شود و باید قوه قضائیه در این خصوص ورود پیدا کرده و مصوبه‌ای تصویب شود.

در این نشست، سایر نمایندگان تام‌الاختیار نهادها نیز نظرات و اصلاحیات خود را پیرامون آیین‌نامه‌های نحوه رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف کنندگان تاریخ، وقایع و اسناد دفاع مقدس، ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی دفاع مقدس و حفاظت و مرمت آثار ملموس مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس مطرح کردند و در نهایت مقرر شد، این سه آیین‌نامه جهت تصویب نهایی به هیأت امنای بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه شود. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار