روایتی از ماجرای شکل‌گیری «داعش» را در ایرانشهر ببینید

زندی که با نمایش «مأمور خیابان نود و دو» در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، گفت: این نمایش درباره شکل‌گیری داعش است.
کد خبر: ۵۶۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 23January 2023

روایتی از ماجرای شکل‌گیری «داعش» را در ایرانشهر ببینیدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «میثم زندی» این کارگردان در آستانه اجرای نمایش خود در روز دوشنبه سوم بهمن ماه در گفت‌وگویی درباره موضوع این نمایش اظهار داشت: این نمایش درباره چگونگی شکل‌گیری داعش در زندان ابوقریب است که پس از دستگیری دو نفر از دستیاران بن‌لادن را به زندان ابوقریب منتقل و با زنی به نام حبصه آشنا می‌شوند و باورهایشان تغییر می‌کند.

زندی، تئاتر را یکی از مؤلفه‌های فرهنگ و هنر نامید و ادامه داد: هنر یکی از عناصر مهم ایجاد هویت فرهنگی جامعه است و می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

این کارگردان با اشاره به این‌که اکنون به بهانه‌های مختلفی برای جمع شدن دور هم نیاز داریم، توضیح داد: تئاتر یکی از بهترین موضوعاتی است که می‌تواند انسان‌ها را کنار جمع کند.

وی تئاتر را یکی از اصلی‌ترین و گروهی‌ترین هنر‌های تاریخ نامید و گفت: از یونان باستان تا امروز این هنر عامل هم‌نوایی مردم بوده است.

زندی با بیان جمله معروف «جان لاک» با این مضمون که «مردمی که کتاب نمی‌خوانند باید تاریخ را دوباره تجربه کنند»، ادامه داد: نیروی انسانی و دانش دو مؤلفه از اصلی‌ترین مؤلفه‌های گسترش تئاتر هستند و هر چه دانش گسترش پیدا کند، تئاتر دانش‌بنیان‌تر و در نتیجه کاراتر و تأثیرگذارتر خواهد شد.

نگار قلی‌پور، محمدجواد ملک محمودی، ماهان غریب سامی، امیرمحمد خدادادی، آریوبرزن عقلایی، امین علیپور، ابوالفضل عباسی، شایان شیخ‌حسینی، مهرعلی میران، نگین خداوردی، آیناز جعفری، انسیه ظریف، محمد برومند، محمد عبدالله‌زاده بازیگران این نمایش هستند. الهام نوری (گرافیست و گریم)، حنانه سنجری، گلناز حق‌شناس، نوشین رحمان‌خواه (طراحان لباس)، غزاله دیندار (مدیر صحنه)، رزینا شاکری (نور و صدا)، امیر شیرآقاپور (سمعی بصری)، سیدامین موسوی (موسیقی)، کیمیا زیادخانی (منشی صحنه)، سوده ذوالقدر (سرپرست)، لیلا ذبیحی، فرشته ذبیحی، نوشین شریفی، معصومه باقری (دوخت لباس) از دیگر عوامل این نمایش هستند.

این اثر نمایشی امروز دوشنبه، سوم بهمن ماه در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ و سی دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها