آرشیو سایر اخبار

حمایت تمام‌قد غرب از صدام برای کشتار مردم ایران

صدام که نوپایی نظام جمهوری اسلامی را در ایران به فرصتی برای نشان دادن برتری‌های نظامی و سیاسی خود تلقی می‌کرد به تحریک آمریکایی‌ها و غربی‌ها در آخرین روز‌های تابستان ۱۳۵۹ به مرز‌های جنوبی و غربی ایران حمله و تا خرمشهر پیشروی کرد، اما با مسلط شدن رزمندگان ایران بر میدان نبرد و بیرون راندن ارتش مجهزش، استفاده پراکنده از تسلیحات بیولوژیکی، میکروبی و شیمیایی را از ماه چهارم جنگ شروع کرد.

لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) چگونه تشکیل شد؟

تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) تا زمان اجرای عملیات والفجر ۸، عملیات‌های زیادی را انجام داد. بعد از عملیات والفجر ۸ در اسفند ۶۴ این تیپ به لشکر ارتقا یافت و تا سال ۷۶، سردار فضلی فرمانده این لشکر قهرمان باقی ماند.

شهید بهاءالدینی: حاضرم تا آخرین قطره خونم برای احیاء اسلام جان‌فشانی کنم

شهید «مرتضی بهاءالدینی» در فرازی از وصیت‌نامه خود خطاب به مقتدای خود حضرت امام خمینی (ره) نوشته است: «ای امام عزیز، می‌دانم که تو نایب امام زمان و فرزند مقدس امام حسین (ع) هستی، این را هم می‌دانم که ندای «هل من ناصر ینصرنی» برای اسلام سر دادی، و من هم به ندای آسمانی لبیک گفتم و حاضرم تا آخرین قطره خونم برای احیاء اسلام جان‌فشانی کنم».

شهید علی‌اکبر رحیم‌پور: ما هرچه داریم، از اهل‌بیت (ع) داریم

شهید «علی‌اکبر رحیم‌پور» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: عزیزان هرموقع خبر عملیات رزمندگان بگوش‌تان می‌رسد، به یاد آن سردار و سقای دشت کربلا بیافتید و به یاد آن ۷۲ تن بیافتید که چگونه فداکاری و چه رشادت‌هایی انجام دادند و هر موقع خبر اسارت عزیزان به گوش‌تان برسد، به یاد اسارت رفتن بی‌بی زینب بیافتید. زمینی که داغ جد و پدر و مادر برادران حسن و حسین، عباس و آن واقعه عاشورا را دید و شما فکر نمی‌کنم از اول جهان اسلام همتای زینب پیدا کنید؛ زینبی که مصائب دید و تحمل کرد و درد پدری دید و تحمل کرد و منظور من از این چند خط، این است که ما هرچه داریم، از اهل‌بیت داریم.

شهادت زیباترین و شیرین‌ترین نوع بازگشت به عالم ابدی و دار بقاست/ امام خمینی راه انبیاء را در تاریخ ما زنده نموده است

شهید «سید کاظم حاجی آقامیری» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: شهادت زیباترین و شیرین‌ترین نوع بازگشت به عالم ابدی و دار بقاست؛ در صحنه رزم و مصاف با مستکبرینی که ارض را دست‌خوش بازیچه خود قرار داده‌اند و تباه ساخته‌اند؛ با آن‌هایی که می‌بایست با آن‌ها اشداء بود.

وضوی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بدر/ شهید کریمی چگونه جای خالی شهید همت را پر کرد؟

عملیات بدر، روز ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ با رمز مبارک «یا فاطمةالزهرا (س)» در غرب هورالهویزه با هدف انهدام دشمن و تصرف هورالهویزه آغاز شد. این عملیات با مشارکت نیرو‌های سپاه و ارتش تحت فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) انجام شد.

شهید حاج‌ابوالقاسمی: پست و مقام مسئولان، حاصل خون هزاران شهید است

شهید «غلامرضا حاج‌ابوالقاسمی دولابی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: یک توصیه به مسئولین دارم و آن این‌که همیشه یادتان باشد که خدا ناظر به کارهای‌تان است و این پست و مقامی که به شما سپرده شده است، حاصل خون هزاران شهید است که باید به نحوه صحیح و اسلامی کارهای‌تان را انجام دهید و خداوند موفق‌تان بدارد.

قدرتی که حاج قاسم از خدا خواست و به دست آورد

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ابه فرزندش به مسادلی اشاره کرده است که عمق نگاه و تفکر آن شهید مظلوم را به نمایش گذاشته و سندی است بر راز محبوبیت آن شهید عزیز که داغ رفتنش بر دل بسیاری از ایرانیان و آزادگان جهان سنگینی می‌کند.
2 صفحه
پربیننده ها