آرشیو سایر اخبار

ساده‌ترین جلسه «مدیریت بحران» که مسئولان باید از آن عبرت بگیرند + تصویر

وقتی به خاطرات بسیاری از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که آن‌ها نه‌تنها وابسته به میز و صندلی‌های ریاست نبودند، بلکه پس از قبول مسئولیت‌ها، مسئولیت خود را در قبال خدمت به مردم و دِینی که نسبت به ملت ایران بر گردن داشتند، سنگین‌تر می‌دیدند.

«جوانان انقلابی»؛ سد پولادین ایران در برابر تجاوزات ارتش بعثی/ درسی که خرمشهری‌ها به صدام دادند

سردار احمد غلامی در تشریح مسائل جنگ تحمیلی گفت: چهار پنج ماه اول جنگ که دوره مقاومت مردمی است، صدام به صورت لجام‌گسیخته و بدون مانع به داخل خاک ما آمده بود اما در مواجهه با مقاومت مردمی، ۳۴ روز طول می‌کشد که خرمشهر را ـ آن هم بخش غربی شهر در غرب رود کارون را ـ بگیرد.

حکمت شهید «احمد جعفریان» برای مبارزه توأمان در دو جبهه علم و دفاع

برخی به شهید جعفریان می‌گفتند تو جبهه می‌روی، درس حوزه را رها کن که پاسخ شهید به آن‌ها این بود که تا زمانی که جبهه به نیرو نیاز دارد، به جبهه می‌روم و کنار آن درسم را هم می‌خوانم. چیزی که برای من اهمیت دارد، انجام تکلیف الهی است نه چیز دیگری.

زورو بازی نوجوان بسیجی در جبهه!

شهید «محمدعلی قزلباش» می‌خندید و می‌گفت: «بابا این کیه که شب‌ها زورو بازی در می‌آره و لباس بچه‌ها و ظرف غذا را می‌شوره؟»؛ وقتی شهید شد، یکی از رزمندگان گفت: «بچه‌ها یادتونه چقدر «قزلباش» زوروی گردان رو مسخره می‌کرد، زورو خودش بود و به من قسم داده بود که به کسی نگم».

«هنرمند» واسط است میان عالم حقیقت و زمانی که در آن زندگی می‌کنیم

شهید سید مرتضی آوینی، هنرمند را واسط میان عالَم حقیقت و زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، می‌دانست. معتقد بود که هنرمند، چیزی را می‌بیند و بعد به زبان ما ترجمه می‌کند تا ما بفهمیم. از نظر او، هنرمند باید به چیزی متصل باشد تا مسائلی که اطراف ما اتفاق می‌افتد را بتواند ترجمه کند.

علت وحدت بلوک شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی/ چرا جنگ تحمیلی دفاعی مقدس بود؟

سردار «احمد غلامی» در تشریح علل وقوع جنگ تحمیلی، گفت: با اینکه نظام سیاسی جهان در سال ۱۹۸۰ میلادی، یک نظام دو قطبی بود و به بلوک شرق و غرب تقسیم شده و این دو با هم در نزاع دائم و جنگ سرد بودند؛ اما هر دو ابرقدرت با هم متحد شده و این جنگ را بر ضد یک نظام نوپا که تازه انقلاب کرده بود، شکل دادند.
2 صفحه
پربیننده ها