شهید بهشتی، پایه‏‌گذار و معمار نوین قضایى کشور

نظام نه تنها با رفتن بهشتى و با رفتن شخصیت‌هاى برجسته‏ دیگرى که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسیدند، فلج و زمین‏گیر نشد، بلکه هر کدام از این شهادت‌ها مثل خون تازه‏‌اى در رگ کالبد زنده و پُرطراوت این نظام جوان دوانده شد.
کد خبر: ۲۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 28June 2014

شهید بهشتی، پایه‏‌گذار و معمار نوین قضایى کشور

خبرگزاری دفاع مقدس: حادثه هفتم تیر همچنین نشانه اقتدار و استحکام هم است؛ چون اگر کسى شهید بهشتى را مىشناخت و قوّت فکر و اراده و ابتکار در تصمیم و اقدام را در این شخصیت ممتاز مىدانست، خوب مىفهمید که حذف یک چنین شخصیتى از مجموعه مدیریتى کشور چه معنایى مىدهد. شهید بهشتى حقیقتاً مثل سنگ آسیاى گرانى بود که با گردش خود، دهها کار انجام مىداد؛ تولید انرژى مىکرد، کار راه مىانداخت، پیش مىرفت و فکر تولید مىکرد.

وقتى کسى مثل این شخصیت را که در مدیریت، در اجرا، در اقدام، در فکر، در مبانى فقهى و فلسفى، در تجربه و جهاندیدگى و روشنفکرى و وسعتنظر در آن پایه و رتبه بود، از دل مدیریت نظامى نوپا بیرون بکشند و آن را از بین ببرند، باید نظام فلج میشد؛ اما نظام نه تنها با رفتن بهشتى و با رفتن شخصیتهاى برجسته دیگرى که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسیدند، فلج و زمینگیر نشد، بلکه هر کدام از این شهادتها مثل خون تازهای در رگ کالبد زنده و پُرطراوت این نظام جوان دوانده شد و او را سرحالتر، بانشاطتر و پُرانگیزهتر کرد؛ این، همان استحکام نظام است، که تا الان هم همینطور است.

 به همین دلیل، مردم ما براى شهادت شهدا مثل بقیهى متوفىها، به همدیگر تسلیت نمىگویند؛ تبریک مىگویند.وقتى بهشتى شهید شد، مردم مىگفتند: «تبریک و تسلیت»؛ غم در کنار فتح؛ این، هویت این نظام و انقلاب را روشن مىکند. امروز هم حادثهى هفت تیر زنده است؛ ... و هم شهید بهشتی زنده است؛ پایهگذار و معمار نوین قضایى کشور

 فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مسئولان قوه قضائیه و خانواده شهداى هفتم تیر 07/ 04/ 83

نظر شما
پربیننده ها