یستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/139

اگر حقوق ایران در نظر گرفته شود، تفاهم دور از ذهن نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره مذاکرات هسته ای اظهار داشت: اگر حقوق هسته ای ایران رفابت شود و همه تحریم ها لغو شود، شاید توافق ایجاد شود.
کد خبر: ۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 13November 2014

اگر حقوق ایران در نظر گرفته شود، تفاهم دور از ذهن نیست

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی " دفاع پرس "، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در رابطه با آخرین فرایند و نتیجه مذاکرات مسقط  تصریح کرد: به دلیل این که روزگذشته تیم مذاکره کننده به کشور بازگشتند و ما هنوز جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ایم از آخرین نتایج اطلاعی ندارم.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت افزود: اگر در روند کار دو نکته رعایت شود، شاید تفاهم صورت گیرد. یکی از دو نکته آن است که تمامی حقوق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شود و دوم این که همه تحریم ها اعم از تحریم های شورای امنیت، رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا لغو شود که در آن صورت مسیر تفاهم دور از ذهن نمی باشد.

جلالی با بیان این که اگر این اقدامات انجام نشود، به تفاهم نخواهیم رسید، اظهار داشت: به نظر می رسد آمریکایی ها و جریان اوباما و دموکرات ها برخلاف ادبیات قلدر مابانه ای که در مذاکرات به کار می برند، خیلی به دنبال این هستند که در فضای مذاکرات به تفاهم برسند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به دلیل این امر خاطرنشان کرد: اوباما به دنبال این است که این تفاهم را به عنوان یک دستاورد برای دموکرات ها و انتخابات آینده نمایش دهد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها