بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 163

بادامچیان: آمریکا باید از فرصت بدست آمده استفاده کند/ کشورهای 1+5 در نهایت مجبور می‌شوند به توافق برسند

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: غربی‌ها مخصوصا آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها به ضرر خودشان تمام شده است و تنها رقبای آنها توانسته‌اند از این تحریم‌ها بهره ببرند.
کد خبر: ۳۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸ - 13November 2014

بادامچیان: آمریکا باید از فرصت بدست آمده استفاده کند/ کشورهای 1+5 در نهایت مجبور می‌شوند به توافق برسند

اسدالله بادامچیان، قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها به خبرنگار ما گفت: اصل مذاکره با 5+1 مشکلی از نظر ملت و مسئولان ایران ندارد اما مشکل اصلی زمانی پدیدار میشود که حقوق حقه ملت ایران از سوی آن کشورها نادیده گرفته شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به این تیم مذاکره کننده ایران نمیتواند خارج از چارچوب اصول و ارزشهای نظام تصمیمی در خصوص مذاکرات اتخاذ کنند. در همین زمینه نیز غربیها مخصوصا آمریکا به این نتیجه رسیدهاند که تحریمهایی که علیه ایران انجام دادهاند به ضرر خود آنها تمام شده است و تنها رقبای آنها توانستند از این تحریمها بهترین بهره را ببرند.

بادامچیان با تاکید بر این مطلب که ایران سختیهای خود را از تحریمها کشیده است، گفت: غرب این را بداند که سختیها باعث نخواهد شد تا ایران از اهداف خود دور شود بلکه منافع تحریم بر سختیهای آن برای ملت و دولت ایران بسیار بوده است.

وی خطاب به دولتهای غرب به ویژه آمریکاییها اظهار داشت: امروز ملت و دولت ایران حاضر نیست از ارزشهای خود عقب نشینی کند و عقلای پشت پرده آمریکا نیز به این نتیجه رسیدهاند که مساله مذاکرات را به یک مرحله مشخصی سوق دهند اما دلشان نمیخواهد که مذاکرات برد برای ایران باشد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه بیان کرد: غرب و آمریکا به سادگی نمیخواهند مساله برد – برد روحانی را بپذیرند، زیرا که غرب و آمریکا نمیخواهد از روحیهی استکباری خود دست بردارد.

بادامچیان با تاکید بر این که مذاکرات فرصتی برای غرب و آمریکاست، گفت: ایران نیازی به مذاکرات ندارد و عقلای پشت پرده آمریکا و دیگر کشورهای غربی باید از این فرصتی که ایران برای آنها بوجود آورده است، استفاده کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: با روندی که از مذاکرات شاهد هستیم کشورهای 1+5 در نهایت برای حفظ منافع خود مجبور خواهند شد با تیم مذاکره کننده ایران به توافق برسند، حتی اگر به توافق رسیدن با ایران برایشان زمانبر باشد.

انتهای پیام/ ب. ص

نظر شما
پربیننده ها