بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 168

سلطانی‌فر: نقش سازمان گردشگری در راهیان نور نظارت بر اماکن خدماتی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وظیفه‌ای که در بخش راهیان نور به ما سپرده شده است، نظارت بر اماکن خدماتی و پذیرایی است.
کد خبر: ۳۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 14November 2014

سلطانی‌فر: نقش سازمان گردشگری در راهیان نور نظارت بر اماکن خدماتی است

مسعود سلطانیفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون رییس جمهور ضمن بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در رابطه با برنامههای گردشگری دفاع مقدس در جنوب کشور، اظهار داشت: گردشگری دفاع مقدس در حال حاضر در قالب کاروانهای راهیان نور انجام میشود که ما هم در این سازمان به آنها کمک میکنیم.

وی در ادامه افزود: البته محوریت این موضوع با ما نیست و با سپاه، ستاد فرماندهی کل قوا و مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس میباشد.

وی گفت: در حال حاضر 4 میلیون نفر در این قالب به مناطق عملیاتی دفاع مقدس رهسپار میشوند که تصور من بر این است که این نوع گردشگری را باید به شدت گسترش دهیم و ارزشهای دفاع مقدس ما ارزشهای نهفتهای هستند که برای نسل جدید ناشناخته مانده است. برخلاف 200، 300 سال گذشته که هرگاه وارد جنگ نظامی با کشورهای دیگر میشدیم در پایان آن، بخشهای وسیعی از خاک کشور به تصرف دشمن در میآمد، در این جنگ نگذاشتیم یک وجب از خاک میهنمان به دست دشمنان بیافتد.

سلطانیفر اذعان داشت: ایران قبل از دو جنگ با روسها و دو قرارداد گلستان و ترکمنچای 3 میلیون کیلومترمربع وسعت داشت، که درحال حاضر مساحت آن به 1 میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع رسیده است. در خلال جنگ جهانی دوم هیچ گونه منازعه نظامی بین ایران و کشورهای مهاجم اتفاق نیافتاده بود در حالی که قسمتی از خاک ما را تصرف کردند و در شمال و جنوب برای ما ایجاد مشکل کردند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: ما ارزشهای بسیار فراوان و نهفته دفاع مقدسمان را باید از راههای مختلف خصوصا از طریق حضور در مناطق عملیاتی و بیان اتفاقات آن زمان به نسل جدید بشناسانیم.

سلطانی فر ادامه داد: این فرهنگ را باید گسترش دهیم و برنامههایی داریم که بتوانیم سال به سال این موضوع را توسعه دهیم و نیز خدماتمان را گستردهتر کنیم تا مردم بیشتری به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

وی در رابطه با برنامههای این سازمان اذعان داشت: وظیفهای که در این بخش به ما سپرده شده است یک سری کارهای نظارتی است که در اماکن خدماتی و پذیرایی باید ارائه شود که تامین این نیازها و اطلاع رسانی  میباشد.

سلطانیفر در پایان اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در این بخش در ارزیابیها جزو دستگاههای موفق بوده است و می خواهیم کاری کنیم که با استفاده از ابزارهای مختلف در جهت انتقال ارزشهای دفاع مقدس تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/ز.ظ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار