آیت الله اراکی خبر داد؛

نقش فعال کمپین «عشاق محمد» در رابطه با نامه رهبر انقلاب

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کمپین عشاق محمد با برنامه‌های گوناگون در کشورهای اروپایی در رابطه با پیام مقام معظم رهبری نقش فعالی داشته که همه اعضای آن را جوانان بین 15 تا 25 سال تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸ - 28January 2015

نقش فعال کمپین «عشاق محمد» در رابطه با نامه رهبر انقلاب

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز پیش از ظهر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران پیرامون دستاوردهای بیست و هشتمین کنفرانس اسلامی که در موزه شهدای استان تهران برگزار شد، با اشاره به گزارش کنفرانس وحدت اسلامی در سال جاری گفت: کنفرانس وحدت اسلامی در سال جاری با کمیت و کیفیت متفاوتی نسبت به سالهای پیش برگزار شد.

وی با اشاره به حضور هزار شخصیت از داخل و خارج در این کنفرانس افزود: 450 نفر از این افراد از شخصیتهای خارجی و بقیه از داخل بودند، از شخصیتهای خارجی شخصیتهای برجسته فراوانی از مفتیان و علمای برجسته جهان اسلام، شصخیتهای سیاسی از وزرا، شخصیتهای رسانهای، دانشگاهی از جهان اسلام و خارج از جهان اسلام حضور داشتند.

در کنفرانس سال جاری از اقشار مختلف حضور داشتند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به موضوعات کنفرانس عنوان کرد: با توجه به اینکه در سالهای پیش ازشخصیتهای علمی بیشتر دعوت میشد در کنفرانس سال جاری از اقشار مختلف دعوت و بر این اساس برنامهریزیهای متنوعی شکل گرفته بود.

آیتالله اراکی با اشاره به اینکه در سال جاری برای هر قشری کمیسیون خاصی تشکیل شد، اظهار داشت: کمسیون ویژه علما، بازرگانان، دانشگاهیان، جوانان و بانوان از جمله این کمیسیونها است که برای هر کدام پیشنهاداتی داده شده در حال بررسی است تا به برنامه تبدیل شود.

کمیسیون احزاب مقاومت اسلامی از کمیسیونهال فعال در کنفرانس سال جاری بود


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون احزاب مقاومت اسلامی بیان داشت: با بررسیهای صورت گرفته در سالهای پیش حضور فعالان سیاسی درعرصه تقریب احساس شد به همین دلیل تلاش کردیم تشکیلات متعدد سیاسی و سازمانهای فعالی مانند احزاب مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و و سایر کشورهای اسلامی که در عرصه تقریب حضور داشتند دراین کمیسیون حضور پررنگی داشته باشند کمیسیون احزاب از کمیسیونهای فعال در سال جاری بود.

آیتالله اراکی با اشاره به حضور فعال کمیسیون بانوان در کنفرانس سال جاری، گفت: با توجه به اهمیت قشر بانوان و ضرورت بهرهبرداری از توان آنها در عرصه تقریب از دو سال پیش فعالیتهای فراوانی صورت گرفت اما در این کنفرانس تاسیس اتحادیه بانوان جهان اسلام در دست اقدام قرار گرفت و این اتحادیه تشکیل شد، و تاثیربه سزایی در کنفرانس سال جاری داشت.

وی افزود: تشکیل کمیته مساعی حمیده به عنوان کمیسیون تخصصی وحدت که از شخصیتهای برجسته جهان اسلام شکل گرفته در مناطق بحرانی مانند سوریه و عراق وارد کار خواهد شد.

توهین به پیامبر(ص) در راستای شکستن وحدت جهان اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامههای متنوع در حاشیه کنفرانس عنوان کرد: در کنار کنفرانس برنامههای متنوعی از جمله جشن میلاد رسول اکرم(ص) در تهران و شهرستانها که نقش موثری در تقریب دارد برگزار شد، پیامبر(ص) نماد وحدت ما مسلمانان است یکی از اهداف مهم و استراتژی دشمنان در توهین به پیامبر اسلام (ص) شکستن پیوند وحدت و ایجاد جنگ و خونریزی و تفرقه بین گروهها و مذاهب مختلف در جهان اسلام است.

آیتالله اراکی در ادامه گفت: در مقابله با این سیاست دشمنان اسلام مجمع تقریب در بزرگداشت هفته وحدت و یاد و خاطره پیامبر گرامی اسلام(ص) و تکریم ارزشهای رسول اکرم(ص) نسبت به ترویج و برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) اقدامات اثرگذاری انجام داد که در پی آن مراسمهای با شکوهی در شهرستانها و تهران با حضور شیعه و سنی فرق مختلف مسلمان برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه جشنواره شعر رسول اکرم اظهار داشت: جشنواره شعر رسول اکرم(ص) در دو بخش عربی و فارسی با همت معاونت فرهنگی مجمع تقریب در شهر قم برگزار شد در این جشنواره از کسانی که در رابطه با پیامبر(ص)،  وحدت و تقریب شعری سروده و به برگزیده شده بود جوایزی تقدیم شد، 1500 قطعه شعر از سرودههای بسیار خوب به جشنواره عرضه شد که منتخب آن چاپ و منتشر خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کمپینlove mohammad بیان داشت: این کمپین از دو سال پیش در خارج کشور تشکیل شده بود در این کنفرانس توسط مجمع گسترش پیدا کرد که نقش خوبی در نزدیک کردن دلها به هم داشت، این کمپین با برنامههای گوناگون در کشورهای اروپایی در رابطه با پیام مقام معظم رهبری نقش فعالی داشته که همه اعضای آن را جوانان بین 15 تا 25 سال تشکیل میدهند.

آیتالله اراکی با اشاره به بیانیه اختتامیه کنفرانس ابراز کرد: بیانیه اختتامیه کنفرانس از مهمترین بیانیهها در تاریخ کنفرانسهای وحدت اسلامی بوده که میتواند منشور وحدت جوامع اسلامی تلقی شود.

اسلام آمریکایی وحدت جهان اسلام را تهدید میکند

وی افزود: از مهمترین برنامههای کنفرانس وحدت که در راس سایر برنامه بود دیدار میهمانان با مقام معظم رهبری، بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت، ارائه راهکار و تعیین راهبرد وحدت در جهان اسلام بود، به خصوص خطر اسلام آمریکایی که وحدت جهان اسلام را تهدید میکند از محورهای مهم بیانات مقام معظم رهبری بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامه ویژه کنفرانس اظهار داشت: تکریم و تجلیل از شخصیتهای تقریبی چون امام موسی صدر، علامه شیخ سعید، آیتالله واعظزاده از برنامهها ویژه در کنفرانس بود که نقش آنها در وحدت نیز تبیین شد.

آیتالله اراکی در پایان با اشاره به نتایج کنفرانس خاطر نشان کرد: از مهمترین نتایج و دستاوردهای کنفرانس تاسیس کمیته حقوقی در راستای پیگیری حقوق از دست رفته قربانیان تکفیر بود که امیدواریم نقش خوبی در دفاع از حقوق مسلمین داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار