مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با «دفاع پرس»:

ترجمه مفهومی نامه رهبری، مهمترین وظیفه جوانان ایرانی

ودود حیدری گفت: پیام مقام معظم رهبری متناسب با اقتضائات انقلاب اسلامی و با ادبیات انقلاب اسلامی صادر شده و برای فهم آن نیاز به یک سلسله از مقدمات است و این از کسی برنمی‌آید به جز کسی که با ادبیات انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن آشنا باشند و مهمترین وظیفه‌ای که جوانان انقلابی امروز دارند، ترجمه این ادبیات برای جوانان اروپایی است.
کد خبر: ۳۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ - 28January 2015

ترجمه مفهومی نامه رهبری، مهمترین وظیفه جوانان ایرانی

محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی، در تبیین نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به خبرنگار  دفاع پرس گفت: با نگاهی به شرایط امروز کشور متوجه می شویم انقلاب اسلامی در این مقطع جایگاه برتری را در منطقه و جهان پیدا کرده است. تصور من این است که ما زمانی را سپری می کنیم که تداوم همان ایستادگی است که رهبری چند سال پیش در خصوص بیداری اسلامی مطرح کردند، در واقع ما در انقلاب اسلامی در این مقطع آغازگر مسیری هستیم که در انتها به حاکمیت جهانی اسلام و مستضعفین در جهان ختم میشود.

وی ادامه داد: اگر درست به صحنه نگاه کنیم میبینیم در منطقه بازیگر اصلی که نقش ایفا میکند، انقلاب اسلامی است؛ وقتی کشورها را در مقابله با داعش بررسی میکنیم، میبینیم اصلی ترین مجموعه، انقلاب اسلامی ایران است. وقتی محور مقاومت را بررسی میکنیم، میبینیم که اصلی ترین محور، محور انقلاب اسلامی است. وقتی تاثیر گذاری برای تقویت جریانهای اسلامی منطقه را بررسی میکنیم چه در عراق، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان میبینیم که انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت:  در واقع در مقطعی هستیم که جایگاه برتر انقلاب اسلامی در حوزه هایی است که ما را به حاکمیت جهانی میرساند. البته نقدی هم داریم به سیاستهای خارجی دولت  که متناسب با سیاست خارجی انقلاب اسلامی نیست و گاهی در این عرصه، گل به خودی میزنیم.

حیدری در پاسخ به این سوال که چرا مخاطب نامه رهبری جوانان بودند؟، اظهار کرد: برداشت من این است که نامه ای را که حضرت آقا در این شرایط به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند، دورنمای مسیری است که ما امروز طی می کنیم، در واقع مغز اصلی و پتانسیل اصلی و واقعی اریکه این حرکت، چه در منطقه و چه در جهان، جوانان انقلابی هستند. جوانانی که عمدا به اقتضای سنی که دارند از مسائل مادی جدا و به معنویت و ملکوت نزدیکتر هستند، جوانان آرمانگرا تر و حقایق را بهتر میفهمند و محکمتر روی حقایق ایستادگی میکنند.

وی تاکید کرد: دلیل اینکه می بینیم، حضرت آقا جوانان اروپا و آمریکایی را مخاطب قرار میدهند، روح استقلال طلبی، آزادی طلبی و معنویت گرایی در جوان بروز وظهور و تبلور بیشتری دارد. بنده این پیام حضرت آقا را دورنمایی برای حرکتهایی که انقلاب اسلامی در منطقه آغازگر بوده است، میبینم. در واقع با آغاز این پیام، ما باید دیدمان را از جهان اسلام بازتر کنیم، اهداف و آرمانهایی را که داریم تا خارج جهان اسلام در گستره ادیان الهی و مستضعفین ببریم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی پیام رهبری را آغازگری بر مسیر وحدت در دنیا دانست و بیان کرد: این پیام علاوه بر اینکه در خارج از کشور بازتابهای گسترده ای داشت، باید در داخل کشور نیز با ساماندهی مناسب و گردآوری پتانسیلهایی جهت بازنشر این پیام اقدام کنیم.

حیدری همچنین افزود: دور نیست روزی که پیام انقلاب اسلامی در دورترین نقاط دنیا نیز شنیده شود، گرچه پیام انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) در اقصی نقاط جهان صادر شده است و عمدتا مظلومین و مستضعفان جهان آن را شنیدهاند ولی امام خامنهای با این نامه خواستند بخش دیگری از قشر متوسط دنیا که در غرب سکنی دارند با اسلام آشنا شوند.

وی مهمترین وظیفه جوانان ایرانی در قبال پیام رهبری را ترجمه مفهومی این نامه برای جوانان غربی دانست و اظهار داشت: این پیام متناسب با اقتضائات انقلاب اسلامی و با ادبیات انقلاب اسلامی صادر شده و برای فهم آن نیاز به یک سلسله از مقدمات است و این از کسی برنمیآید به جز کسی که با ادبیات انقلاب اسلامی و ارزشهای آن آشنا باشد و مهمترین وظیفهای که جوانان انقلابی امروز دارند، ترجمه این ادبیات برای جوانان اروپایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار