نخستین ویدئو کنفرانس بین‌المللی با موضوع نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی برگزار شد

در این کنفرانس فعالان و نخبگان غربی تصریح کردند: حوادث شارلی ابدو برای تخریب اسلام برنامه‌ریزی شده بود آیت‌الله خامنه‌ای هنگام نوشتن این نامه دقیقا می‌دانستند چه می‌کند مردم دنیا اسلام واقعی را نمی‌شناسند.
کد خبر: ۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ - 16February 2015

نخستین ویدئو کنفرانس بین‌المللی با موضوع نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی برگزار شد

به گزارش دفاع پرس، نخستین ویدئو کنفرانس بینالمللی با موضوع نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی با مشارکت فعالان و نخبگان غربی برگزار شد.

به همت سایت جبهه جهانی مستضعفین بامداد امروز، نخستین ویدئو کنفرانس بینالمللی با موضوع بررسی ابعاد و پیامدهای نامه امام خامنهای خطاب به جوانان غربی، با حضور فعالان و نخبگان غربی برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس هر یک از میهمانان به معرفی فعالیتهای خود پرداخته و نظر کلی خود درباره نامه را بیان کردند؛ و در ادامه به سوالات ما که از متن نامه رهبری استخراج شده بود پاسخ دادند.

"تیم آندرسون" فعال استرالیایی، استاد دانشگاه، عضو گروه Hands off Syria و عضو تیم سفرای اعزامی از طرف این گروه برای ملاقات با بشار اسد با بیان اینکه در نامه رهبر ایران به این اشاره شده است که تاریخنگاران غربی از بردهداری و جنایتهای گذشته کشورهایشان شرمسار هستند گفت: استعمار در زمان حال هم به وضوح وجود دارد؛ اما برای مردم سخت است که از تاریخ درس بگیرند.

وی افزود: از طرفی تروریستهای تکفیری چهره اسلام را در دنیا تخریب کردهاند. در این نامه رهبر ایران از جوانان درخواست میکند که اسلام را بدون غرض و تعصب مطالعه کنند و حقیقت آن را بشناسند.

آندرسون با بیان اینکه نکته مهمی که وجود دارد این است که تنها از طریق مکتوبات و متون پژوهشی نمیتوان به معرفی فرهنگ اسلامی و تبادل فرهنگی دست پیدا کرد گفت: بلکه این کار نیاز به برگزاری کنفرانسها، فعالیتهای فرهنگی و مسافرتهای مردم در بین کشورها دارد.

در ادامه "میشل مک گریانا" فعال ایرلندی، دانشجو و تحلیلگر مسائل سیاسی و بینالمللی با اشاره به اینکه از نظر من حوادث شارلی ابدو هیچ ربطی به اسلام ندارد و برای تخریب اسلام برنامهریزی شده بود گفت: سران غربی همان یک درصدی هستند که آیتالله خامنهای آنها را به عنوان جنایتکاران جنگی میخواند.

وی افزود: همانطور که در نامه اشاره شده است، آمریکا یکی از بزرگترین صادرکنندگان اسلحه در دنیاست؛ داعش در حقیقت نیروی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است و هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارد.

کارشناس دیگر این کنفرانس "تیم رایت" فعال آمریکایی، تازه مسلمان نوشیعه، همکار با گروههای ضد امپریالیستی و نویسنده سایت فلسطیننیوز گفت: اسلام در حقیقت بر سر راه امپریالیسم اسرائیلی و آمریکایی قرار گرفته است. به همین دلیل است که کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا بسیار مقاومت دارند و آمریکا از طرق مختلف از جمله استفاده از رسانهها و اینترنت به تبلیغات ضد اسلامی میپردازند.

وی افزود: این نامه کامل و بینقص نوشته شده بود و شامل توصیههای خوبی بود که باید توسط جوانان آمریکا و اروپا شنیده شوند. جوانان بسیار تاثیرپذیر هستند و ما این را در تمام اروپا و آمریکا مشاهده میکنیم. آنان به جای شناخت اسلام با استفاده از منابع حقیقی، از منابع دسته دوم، سوم و چهارم استفاده میکنند.

رایت خاطر نشان کرد: آیتالله خامنهای هنگام نوشتن این نامه دقیقا میدانستند چه میکند و من خودم را در مقامی نمیبینم که این نامه را ارزیابی کنم.

"فابغیس وایس" فعال سوئیسی، تازه مسلمان و با همکاری چندین ساله با گروههای مختلف ضد امپریالیستی دیگر کارشناسی بود که در این کنفرانس سخنرانی کرد.

وایس با اشاره به اینکه در مناطق مختلف دنیا، گروههای مقاومت زیادی شکل گرفتهاند گفت: اسلام واقعی چیزی است که مردم دنیا نمیشناسند و به همین دلیل است که مورد هدف پروپاگاندا واقع میشود. وقتی شما چیزی را نمیشناسید، تبلیغات منفی علیه آن را باور میکنید.

یکی دیگر از کارشناسان این کنفرانس "اولیور ترنر" فعال صلحطلب انگلیسی بود.

وی با بیان اینکه صهیونیستها برای رسیدن به منافعشان تصمیم گرفتهاند که اسلام را مورد هدف قرار دهند گفت: مردم در غرب اسلام را نمیشناسند و همین باعث میشود از آن بترسند.

آخرین سخنران این کنفرانس "تارک سراد" فعال لبنانی ساکن سوئیس و مدیر سایت فلسطیننیوز بود که اظهار داشت: اگر ما متحد باشیم، میتوانیم قدرتمند بمانیم. با حمایت کشورهای اسلامی مثل ایران از مسلمانان دنیا، به راحتی اسلام میتوانند در دنیا فراگیر شود. غربیها به این موضوع پی برده بردهاند و منافع خود را در خطر میبینند. غربیها با بیانیه بالفور کشوری صهیونیستی را در منطقه اسلامی ایجاد کردند که به یک غده سرطانی در بین کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

 

منبع:نسیم

نظر شما
پربیننده ها