رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه علوم پزشکی تهران:

دانشجویان با هر روشی می‌توانند پیام رهبری را به جوانان دنیا برسانند

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی یکی از راه‌های انتشار پیام رهبری به جوانان دنیااست، گفت: دانشجویان از هر راهی که می‌توانند پیام رهبری را به جوانان دنیا برسانند و به شبهاتی که پیرامون اسلام وجود دارد پاسخ دهند.
کد خبر: ۴۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 08February 2015

دانشجویان با هر روشی می‌توانند پیام رهبری را به جوانان دنیا برسانند

به گزارش دفاع پرس، حسن رحیمپور ازغدی استاد دانشگاه در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با بیان اینکه اسلام امروز به مسئله اول جهان تبدیل شدهاست، گفت: امروز در جهان و در همه گفتوگوهای مذهبی و غیرمذهبی و در سطر تیترهای رسانهها بحث اسلام مطرح میشود و این موضوع هم فرصتی بزرگ و هم تهدیدی بزرگ است.

وی در ادامه به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب و محورهای این پیام اشاره کرد و ادامه داد: جوانها از مابقی اقشار سالمتر هستند و هر چقدر هم تحت تاثیر بمبهای رسانهای قرار بگیرند باز هم برای شنیدن جسارت بیشتری دارند.

رحیمپور ازغدی خاطرنشان کرد: رهبری در این پیام از جوانان غرب خواستند تا خودشان نسبت به اسلام تحقیق کنند، آنها را به شناخت بیواسطه از اسلام دعوت کردند و از آنها خواستند تا اسلام را از تروریستهایی که مزدور غرب هستند، نیاموزند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در 36 سال گذشته غرب بارها ثابت کرده حاضر نیست با ما پشت یک میز بنشیند و با موضع برابر با ما گفتوگو کند. غربیها مردم شرق و مسلمانان را به چشم نوکر خود میبینند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: با سیاستمداران غرب نمیشود گفتوگو کرد زیرا آنها به گفتوگوی دینی، علمی و سیاسی از موضع برابر تن نمیدهند.

رحیمپور ازغدی خاطرنشان کرد: هر چقدر هم ما در مذاکرات سیاسی مانند مذاکرات هستهای کوتاه بیائیم، دشمنی غرب با ما ادامه خواهد داشت، آنها میخواهند ما کاملا عقب نشینی کنیم و این سنت آنها برای بحث و گفتوگو است.

وی به تلاش غرب برای نشان دادن چهرهای غیرواقعی از اسلام اشاره و تاکید کرد: غربیها سابقه طولانی برای ایجاد ترس و نفرت از اسلام دارند، همواره به تحریف اسلام پرداختهاند و این مسئله بعد از انقلاب هم تشدید شد.

این استاد دانشگاه گفت: غرب قبل از انقلاب تلاش کرد به شرق و جهان اسلام مسلط شود و با شکلگیری انقلاب اسلامی ورق برگشت و رابطه آقا و برده و نوع نسبت شرق و غرب تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی غرب با تاریخ نگاری غیرصادقانه و غیرواقعی تلاش کرد، چهرهای سیاه از اسلام و انقلاب نشان دهد، در حالیکه تاریخ غرب کتمان میشود.

رحیمپور ازغدی ادامه داد: تاریخ غرب جزء خونینترین تاریخ جهان است. غربیها در قرن بیستم در جنگهایی که با هم راه انداختند به گفته خودشان بین 70 تا 100 میلیون نفر از خودشان را کشتند. وقتی تمام جنگهای تاریخ بشری را بررسی کنیم و تمام کشتههای آن را روی هم بگذاریم بازهم با کشتارها و خشونتهایی که غربیها با شعار مدرنیته انجام دادند، قابل مقایسه نیست.

وی گفت: غربیها برای اینکه آقای دنیا بمانند مانع اطلاع رسانی عمومی از فرهنگ اسلامی در جهان شدهاند، آنها برای اینکه مردم دنیا نسبت به غیر غربیها نفرت و ترس داشته باشند، تلاش میکنند.

این استاد دانشگاه به بخشهایی از پیام رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و یادآور شد: غرب تلاش میکند مسلمانان را انسانهایی وحشی نشان دهد. در حالیکه بزرگترین تمدن علمی در تاریخ بشر را اسلام ساخت و جرقه آغاز همه علوم جدید در اسلام بود. چطور در مقابل چنین تمدنی چنین جوسازیهایی صورت میگیرد.

رحیمپور ازغدی در ادامه به نقش اینترنت و ماهواره در بحث ارتباطات اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه اینترنت و ماهواره تاثیرات منفی در زندگی افراد داشته و ضرباتی به ما زده است اما نکات مثبت و برکاتی نیز در این رابطه وجود دارد. غرب دیگر نمیتواند پشت این ارتباطات افکار عمومی را پشت مرزهای ساختگی حبس نگاه دارد. این تکنولوژیها میتواند پلی باشد برای رساندن پیام اسلام به مردم دنیا.

وی با بیان اینکه غرب همواره تلاش کرده تا افکار عمومی جهان با اسلام آشنا نشود، ادامه داد: تئورسینهای غربی قبل از انقلاب اسلامی ایران احساس میکردند اسلام را به حاشیه بردهاند و کار اسلام تمام شدهاست ولی با شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکت امام(ره) پس از سقوط کمونیسم که انقلاب اسلامی در این موضع هم نقش اول را داشت، اسلام به یک قدرت اصلی تبدیل شد و امروز طومار همه قدرتها را درهم میپیچد.

وی تصریح کرد: امروز در تمام قارهها و در تمام کشورها اسلام به مسئله اصلی تبدیل شده و توجه مردم در همه زمینهها معطوف اسلام و انقلاب است و این مسئله را مدیون دینی که شهدا بر گردن ما دارند، هستیم.

رحیمپور ازغدی با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات با شهدا رفتار سمبلیک میشود، افزود: شهدا برای این شهید شدند که اسلام و اخلاق اسلامی در متن باشد و خون این بزرگواران برای عدالت ریخته شد.

وی در ادامه با اشاره به دفن شهدای گمنام در دانشگاهها گفت: چرا باید فقط در دانشگاهها شاهد دفن شهدای گمنام باشیم. من پیشنهاد میکنم در خیابانهای بالای شهر که خانههای چند میلیاردی در آن وجود دارد، در شهرداریها، در دادگستریها و در مجلس  هم شهدای گمنام را دفن کنند تا فراموش نشود شهدا رفتند تا بیعدالتی انجام نشود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: من پیشنهاد میکنم در بازار هم این کار انجام شود تا دیگر شاهد گرانفروشی نباشیم و مردم بدانند امنیت اقتصادی حاصل خون این شهیدان است.

رحیمپور ازغدی افزود: پیشنهاد میکنم در وسط اتاقی که هیات دولت در آن جلسه میگذارد هم شهیدی به خاک سپرده شود تا هیات دولت و وزیران فراموش نکنند این خونها ریخته شده تا یک اصول و مرامی در دولتها و وزارتخانهها حاکم باشد.

وی ادامه داد: در سالگرد پیروزی انقلاب پیشنهاد میکنم در تمام جاهایی که ثروت و قدرت جمع شده و برای قدرت و ثروت تصمیمگیری میشود یک شهید گمنام دفن کنند، تا بدانند که ما در برابر خون شهدا مسئولیم. در حوزهها هم باید این کار انجام شود تا آنها هم ببینند که در برابر این شهدا مسئولیت فرهنگی دارند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبتهای خود به جنایتهای مستکبران اشاره کرد و گفت: بیتالمقدس دو بار به دست مسلمان افتاد و هر دوبار هم بدون جنگ خونریزی این کار انجام شد ولی صهیونیستها و صلیبیها در دو باری که قدس را اشغال کردند این کار را با بدترین جنایتها  و خونریزیها انجام دادند. اگر کسی میخواهد غرب و اسلام را بشناسد باید این دو موضوع را با هم مقایسه کند.

این استاد دانشگاه به آیاتی از قران پیرامون جهاد با طاغوت اشاره کرد و افزود: قران از جهاد گفته و مشخص کرده جهاد باید در برابر چه کسانی انجام شود.

رحیمپور ازغدی تاکید کرد: خداوند از حضرت موسی میخواهد علیه فرعون جهاد کند، فرعون میگفت من رب شما هستم یعنی من باید برای شما تصمیم بگیرم، صهیونیست، ناتو و آمریکا هم مانند فرعون سخن میگویند. پس باید علیه آنها جهاد شود.

این استاد دانشگاه گفت: بیش از 500 آیه در قرآن وجود دارد که مردم را غیر مستقیم و مستقیم به تفکر دعوت میکند، جوانان غرب اگر قرآن را بخوانند میفهمند جهاد علیه چه کسانی باید باشد و جنایتهایی که تروریستها به اسم جهاد انجام میدهند خواسته اسلام نیست.

وی خاطرنشان کرد: سلطنت و مدرنیته تقسیم بندیهایی هستند که غربیها دارند و میخواهند همه دعواهای عالم را به این مسئله نسبت دهند.

رحیمپور ازغدی ادامه داد: در زمان انقلاب هم تحلیلی که غربیها داشتند این بود که میگفتند شاه میخواست مردم ایران را مدرن کند ولی مردم ظرفیت مدرن شدن را نداشتند و انقلاب اسلامی حاصل مدرنیته شدن است. در رابطه با این مسئله هم صدها مقاله نوشتند، هنوز هم در برخی نشریات داخلی در این رابطه مطالبی نوشته میشود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: هر منصفی میداند که تعهد دولتهای غربی و مزدوران آنها به دموکراسی به لطیفه و جوک شبیه است، آنها از دمکراسی میگویند در حالیکه تمام کسانی که مورد حمایت آنها هستند، دیکتاتورانه رفتار میکنند.

رحیم پور ازغدی در ادامه به تحولات اخیر یمن اشاره کرد و گفت: غرب و آمریکا میخواهند همان کارهایی را که در سوریه و عراق انجام دادند در یمن هم انجام دهند. آنها در هر کشوری که به اردوگاه انقلاب ملحق میشود جنایت و آشوب میکنند.

وی افزود: غربیها از طرفی داعش را بوجود آوردند از طرف دیگر نیروی ضد داعش درست میکنند. با هواپیما به داعش اسلحه میرسانند و بعد میگویند اشتباه شد. مگر چند بار یک اشتباه تکرار میشود. از طرفی هم بسیاری از تحصیل کردههای عرقخور آمریکایی امروز با چهرههای مذهبی در داعش فعالیت میکنند و یک ورژن ساختگی از اسلام درست کردهاند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: غرب برای اینکه جهاد اسلامی را بیآبرو کند، داعش و القاعده را درست کرد تا مسلمانان را وحشی و جنایتکار نشان دهد و بعد به افکار عمومی بگوید حال خودتان بین اسلام و غرب انتخاب کنید. آنها فیلمهایی میسازند که در آن مسلمانان احمق، وحشی، توطئهگر و عامل بدبختی دنیا نشان داده میشوند.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی غرب از این نیست که ما بمب اتم داشته باشیم. آنها خودشان هم میدانند ایران به دنبال بمب هستهای نیست ولی میگویند اگر در دنیا جا بیافتد که بمب اتمی اسلامی هم وجود دارد معنیاش این است که دیگر نمیتوان یکهتازی کرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: فضای مجازی یکی از راه های انتشار پیام رهبری به جوانان و دانشجویان دنیا و غرب است، اگرچه همانطور که گفتم گاهی به زیان ما بوده است. دانشجویان از هر راهی که میتوانند پیام رهبری را به جوانان دنیا برسانند و به شبهاتی که پیرامون اسلام وجود دارد با مطالعه دقیق پاسخ دهند.

وی گفت: ساخت فیلم کوتاه و کلیپهای تصویری در رابطه با پیام رهبری و انتشار آن در سایتهای مختلف نیز می تواند بسیار موثر باشد. پس از هر کسی که در این کار مهارت دارد باید مفاهیم موجود در پیام رهبری را از این طریق به جوانان و مردم دنیا برساند.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار