آیت الله نوری همدانی:

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اقدامی حکیمانه بود

حضرت آیت الله نوری همدانی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را دعوت به حقیقت دانست و تاکید کرد: این اقدام حضرت آیت الله خامنه ای کاری حکیمانه بود و به یقین تاثیرات خاص خود را در جوامع غربی خواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 28January 2015

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اقدامی حکیمانه بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیتالله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را بسیار مهم و حکیمانه خواند.

این مرجع تقلید با استناد به روایاتی، وظیفه عالمان دین را ارشاد مردم و تعلیم دادن دانست و تصریح کرد: نامه رهبر معظم انقلاب ثمری است از این که وقتی عالمی می بیند در جایی منکری در حال وقوع است تذکر می دهد و مردم را به حقیقت دعوت می کند.

 وی با مقایسه نامه رهبر معظم انقلاب با نامه مرحوم حضرت امام به گورباچف، تاکید کرد: حضرت امام در آن نامه تاریخی و بسیار مهم خود، گورباچف را به حقیقت و اسلام دعوت کردند و فرمودند که از سرمایه داری به سمت غرب نروید و از چاله به چاه نیفتید که البته بدلیل عمل نکردن به این توصیه نیز همه دیدند که به چه سرنوشتی دچار شدند.

این مرجع تقلید با تاکید بر تبیین ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب، یادآورشد: این نامه موجب تنبه و بیداری شد و به یقین ویژگی های خاصی دارد و تاثیرات خاص خود را خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس حدیث حضرت علی(ع) مردم دو دسته هستند، جاهل و عالم؛ خداوند از عالمان برای تعلیم و ارشاد مردم عهد گرفته است.

 حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: اگر عالمی تبلیغ دین نکند موجب لعن خدایی متعال قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها