پس‌لرزه‌های پیام حکیمانه مقام معظم رهبری

پیام مقام معظم رهبری که ناشی از اشراف ایشان بر روند تحولات جهانی و مبتنی بر ایجاد امیدواری و ابتکار عمل در این روند بود، برای غربی‌ها بسیار غیرمنتظره بود، زیرا تصور نمی‌کردند که ایشان با این راهبرد بتوانند سناریوی طراحی شده آنها را اینگونه خنثی کنند.
کد خبر: ۴۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ - 04February 2015

پس‌لرزه‌های پیام حکیمانه مقام معظم رهبری

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم «عباس حاجینجاری» نوشت:

پس از ماجرای مشکوک حمله به نشریه فرانسوی شارلی ابدو که منجر به اقدام سازماندهی شده دولتهای غربی برای آغاز دور جدید اسلامهراسی و به تبع آن صدور پیام تاریخی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی شد، روز گذشته سایت خبری رادیو دویچه وله آلمان از تعطیلی چند هفتهای این نشریه فرانسوی خبر داد.
رادیو دویچهوله در خبر خود مینویسد که شماره جدید نشریه طنز شارلی ابدو چند هفته دیگر منتشر خواهد شد.
کارکنان این نشریه که با توجه به رویدادهای اخیر دوران سختی را پشت سر گذاشتهاند، گفتهاند که نیاز به دورهای استراحت دارند! این رسانه آلمانی در عین حال نتوانست انکار کند که بعد از چاپ مجدد کاریکاتوری از پیامبر گرامی اسلام(ص) روی جلد این نشریه که با حمایت دولت فرانسه و دیگر سرمایهداران صهیونیست تا 7 میلیون نسخه به چاپ رسید، اقدام این نشریه با مخالفتهای اعتراضی در جهان مواجه شد.
در بررسی ابعاد هتاکی نشریه شارلی ابدو به پیامبر گرامی اسلام (ص)و حوادث بعد از آنکه منجر به اقدام عوامل گروهکهای تکفیری شد، تردیدی نبود که دستگاههای جاسوسی رژیم صهیونیستی و دیگر قدرتهای غربی از نقطه آغاز پشت سر این ماجرا بودند تا آن را با توجه به تحولات منطقه تبدیل به یک فرصت برای غرب، برای مهار موج اسلامگرایی در جهان و به ویژه کشورهای غربی کنند و از این طریق بتوانند ضمن مهار روند اقبال به اسلام به ویژه در میان جوانان در این کشورها، فرصتی را نیز برای رژیم صهیونیستی فراهم آورند تا ورای آن قادر باشد با روند جدید یهودیستیزی که در اروپا در حال اوجگیری بود مقابله کرده و چهره خود را نیز تطهیر کند که نوع حضور نتانیاهو در راهپیمایی کذایی در نیویورک مصداق بارز آن بود.
اما در این میان برخورد حکیمانه مقام معظم رهبری در این عرصه با انتشار پیام ایشان خطاب به جوانان در اروپا و امریکایشمالی، عملاً میدانی را که آنها تصور میکردند قادر خواهند بود به  مهار روند گرایش به اسلام و تبلیغ تفکر دینستیزی حاکم بر غرب تبدیل کنند، به فرصتی برای جهان اسلام تبدیل کردند.
مقام معظم رهبری در این پیام که به نوعی «دعوت به اسلام ناب» بود، چند توصیه مهم را خطاب به جوانان در اروپا و امریکایشمالی مطرح کردند:
1- درباره انگیز این سیاهنمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
2- اجازه ندهید تروریستها را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند.
3- این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام با مراجعه به قرآن، از دست ندهید.
4- با روشنبینی، پلی از اندیشه و انصاف روی شکافها بسازید.
اکنون و با گذشت کمتر از دو هفته تأثیر روشنگرانه این پیام را که با استقبال میلیونها نفر در جهان مواجه شد، میتوان دید.
پیام مقام معظم رهبری که ناشی از اشراف ایشان بر روند تحولات جهانی و مبتنی بر ایجاد امیدواری و ابتکار عمل در این روند بود، برای غربیها بسیار غیرمنتظره بود، زیرا تصور نمیکردند که ایشان با این راهبرد بتوانند سناریوی طراحی شده آنها را اینگونه خنثی کنند. البته نکات دیگری نیز قابل طرح است که گذر زمان ابعاد آن را آشکار خواهد ساخت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار