دبیر فجرآفرینان نیرو‌های مسلح قبل از انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

چه عناصری انقلاب اسلامی ایران را شکل دادند؟

«قنبر راسخ» گفت: عظمت روح و فکر امام خمینی (ره)، پشتیبانی مردم و از همه مهمتر اراده خداوند این انقلاب را شکل داد.
کد خبر: ۴۴۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ - 02February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «قنبر راسخ» آزاده و دبیر فجر آفرینان (زندانیان سیاسی) نیرو‌های مسلح قبل از انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با رادیو انقلاب درباره نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ما باید بپذیریم که ارتش از مردم بوده است و ملت ارتش از همین روستا‌ها و کوره راه‌ها و شهرستان و شهر‌ها بوده است و از افغانستان و پاکستان و روسیه که نیامده بودند.

وی ادامه داد: بدنه ارتش در هر حال آدم‌های اهل نماز، متعبد، مقلد حضرت امام و مراجع بودند و این‌ها تقیه داشتند و این‌ها و دلشان با خدا و پیغمبر بوده، اما خفقان و وحشت و جنایت کار‌هایی مثل آمریکا و اسرائیل و انگلیس چنان فشار آورده بودند که شرایط عجیب و غریبی حکم‌فرما بود. این‌ها باید بازگو شود البته این بازگویی توسط مایی که درون کفر و طاغوت بودیم باید باشد. در همین درون طاغوت سرلشکر قرنی را داریم که شش سال زندان بوده و سید سرلشکر یوسف کلاهدوز را داریم که جزو گارد ویژه شاه بوده و الان تشکلی که داریم ۱۵ نفر از گارد شاهنشاهی بودند.

راسخ همچنین افزود: آقای شهید سرلشکر موسی نامجو و صیاد شیرازی از دل طاغوت بودند و نمی‌توانیم بگوییم همه این‌ها طاغوتی بودند، نه ارتش منفی بود مثبت هم بود. متاسفانه توجه به نقطه مثبت ارتش، ارتش شاهنشاهی تا به حال مطرح نبوده است و این باید باز شود.

دبیر فجر آفرینان (زندانیان سیاسی) نیرو‌های مسلح قبل از انقلاب اسلامی درباره فرمایش حضرت امام مبنی بر اینکه انقلابیون مانند نوزادانی در گهواره هستند، افزود: خداوند متعال دید وسیعی به حضرت امام عنایت کرده بود و ایشان ارتباط داشتند. خاطره‌ای بگویم در زمان انقلاب یکی از دوستان ما به نام امیر سرتیپ رحیمی که دو سال زندان طاغوت بود و از ارتش اخراج شده بود در تاریخ ۲۰ بهمن مطلع می‌شود که دار و دسته شاه قرار بوده کار انقلاب را یکسره کنند و این‌ها ترفند حکومت نظامی را ایجاد می‌کنند تا ساعت حکومت نظامی را بالا بیاورند.

وی افزود: آقای امیر رحیمی که در داخل گارد و ارتش نفوذی داشت مثل شهید کلاهدوز، این را مطلع می‌شود که قرار است فردا حکومت نظامی اعلام شود و بلافاصله خدمت امام می‌رسد. حضرت امام نماز می‌خوانند و اتصال برقرار می‌کنند و بعد از آن می‌گویند مردم به خیابان‌ها بریزند و حکومت نظامی شکسته شود. تا جایی که اطلاع دارم آن زمان آیت اله طالقانی گفته بودند شلوغ می‌شود و هرج و مرج شده و کشته می‌شوند و بعد با امام تماس می‌گیرند و می‌گویند ما از فرد دیگری دستور می‌گیریم و منظور امام زمان (عج) بوده است.

راسخ همچنین عنوان داشت: عظمت روح و فکر امام خمینی، پشتیبانی مردم و از همه مهمتر اراده خداوند این انقلاب را شکل داد. وقتی قرآن می‌خوانیم و نُرید باید اثبات شود و در اینجا انقلاب اسلامی این را اثبات کرد: وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ.

وی درباره وظیفه مردم بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: گذشته مان را برای نسل‌های دوم و سوم به عنوان اتمام حجت بگوییم. این انقلاب جهانی است و باید به دست صاحب اصلی اش آقا امام زمان (عج) برسد. ما در همین کرونا چند نفر از بچه هایمان را از دست دادیم و این افراد تمام خاطراتشان را با خود بردند.

راسخ با بیان درخواستی از صداوسیما گفت: خواهش می‌کنم کل صداوسیما توجه کند و به دهه فجر بسنده نکنند و کاری کنند و برنامه‌هایی بسازد که به صورت نوشتاری، گفتاری و شنیداری این خاطره‌ها بیان و مطرح شود تا آیندگان نگویند ما از این‌ها خبر نداشتیم. یعنی باید مردم را به نحوی تشویق کنند تا به رادیو انقلاب توجه کنند. برای مثال بگویند رادیو انقلاب می‌خواهد نقش ارتش در پیروزی انقلاب را بررسی کند. چونکه اگر ارتش نمی‌خواست تا سال‌ها این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید. بدنه ارتش و اراده خداوند باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار