رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

مجاهدت، حماسه‌سازی و دلاوری‌ها با بهره‌گیری از روح ایمان زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد

مریم مجتهدزاده گفت: روح فداکاری و ایمان و اعتقاد به خدا بود که ما را پیروز میدان کرد و این دستاورد‌ها را باید برای نسل جوانمان تبیین کنیم.
کد خبر: ۴۴۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸ - 08March 2021

مجاهدت، حماسه سازی و دلاوری‌ها با بهره‌گیری از روح ایمان زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست اندیشه‌ورز به ریاست مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور جمعی از بانوان بسیج جامعه زنان در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست اظهار داشت: در طول تاریخ زنان عناصری موثر در تغییر ارزش‌ها، باور‌ها و رفتار‌های جامعه دانسته شده و می‌شوند. زن به واسطه جایگاه تربیتی‌اش، محور کلیدی خانواده است و خانواده به عنوان مهم‌ترین عنصر نظام اجتماعی و هسته بنیادین تحولات آن، نهاد فعال جامعه‌ساز تلقی می‌شود؛ بنابراین زن در خانواده نقش بی‌بدیلی در انتقال تکامل‌گرایی افراد خانواده و با واسطه به جامعه ایفا می‌کند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ تکامل اجتماعی بشر و طلیعه تمدن اسلامی معرفی کرد و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت‌سازی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و نظام توحیدی از طریق پی‌ریزی کلیه مناسبات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی و با توجه ویژه به موضوع زنان و خانواده محقق شد.

وی گفت: مجاهدت، حماسه‌سازی و دلاوری‌ها با بهره‌گیری از روح ایمان، فداکاری و عشق به دین و اسلام بود که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

مجتهدزاده با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هر اتفاقی وابسته به شرق و غرب بود، اظهار داشت: انقلاب ما یک نوع نوآوری و عرضه یک نوع مدیریت جدید به جهان بود؛ اولین باری بود که این نوع مدیریت جدید عرضه شد بنابراین ما باید شرایط آن زمان را برای نسل جوان تبیین کنیم تا بفهمند چه اتفاقی افتاد.

وی گفت: اگر زنان ما سرود جنگ را نمی‌سرودند و به عنوان یک ارزش در داخل خانواده‌ها مطرح نمی‌کردند و موجبات تشویق و ترغیب حضور مردانشان را در جبهه‌ها فراهم نمی‌کردند، ادعای صدام مبنی بر اینکه که دو روزه خوزستان را می‌گیرد و تهران را تسخیر می‌کند محقق می‌شد؛ چون شرایط ساختاری ما از لحاظ نظامی و از نظر اجتماعی هنوز آن قوام را پیدا نکرده بود و هنوز آن انسجام حاصل نشده بود و از طرفی نفوذی‌ها به شدت در همه ارکان نفوذ کرده بودند و این دقیقا روح فداکاری و ایمان و اعتقاد به خدا بود که ما را پیروز میدان کرد، لذا این دستاورد‌ها را باید برای نسل جوانمان تبیین کنیم.

مجتهدزاده افزود: در آن زمان اگر ما صبح تا غروب برای ترویج دین تلاش نمی‎کردیم فکر می‌کردیم ما شیعه و پیرو حضرت علی علیه السلام نیستیم و در مسیر عبودیت خدا گام برنمی‌داشتیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان ما هم در پیدایش انقلاب اسلامی هم در استقرارش هم در دوران هشت ساله دفاع مقدس خیلی تلاش کردند ولی مهمترین کاری که انجام دادند، گفتمان‌سازی بود.

وی افزود: بانوان مسلمان ایرانی با این فکر و ایده تشکیل خانواده می‌دادند که مروج دین خدا باشند و فرزندانی تربیت کنند که سربازان امام زمان (عج) باشند و زمینه سازی برای ظهور را انجام دهند. طبیعی است که چنین ایده‌هایی باعث استحکام خانواده می‌شود.

مجتهدزاده تصریح کرد: زنان ما دل از تمام علایق دنیوی بریده بودند. با آنکه عاشق همسرانشان بودند، ولی برای یک هدف بالاتر از منافع فردی گذشتند و منافع ملی را ارجح دانستند. زنان ما عاشق همسرانشان بودند، ولی احساسات خودشان را مدیریت کردند، چون می‌دیدند کشور در خطر است؛ بنابراین تمام تلاش‌های کنونی باید در راستای فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی انجام شود؛ چون اگر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران نبود آنچه که به واسطه داعش در سوریه و عراق اتفاق افتاد در کشور ما هم اتفاق می‌افتاد.

وی در پایان گفت: اگر رزمنده ما جان عزیز خودش را در مقابل آن آرمان‌های بلند بی‌ارزش نمی‌دید و آن را به میدان خطر نمی‌برد و تقدیم به جامعه نمی‌کرد الان وضعیت خوبی نداشتیم بنابراین آزادی کنونی ما مرهون ایثارگری مجاهدت و جانفشانی شیرزنان و دلیرمردان این مرز و بوم است.

در پایان این نشست به تعدادی از سوال‌های مدعوین پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار