اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از تحویل توپ خودکششی "هویتزر" به یکان‌های زرهی ارتش تا دستگیری تروریستهای تکفیری در شرق و غرب کشور

ایجاد «معاونت دریایی» در دولت، ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس «موج»، دستگیری تعدادی از تروریست‌های تکفیری در شرق و غرب کشور، تحویل توپ خودکششی "هویتزر" به یکان‌های زرهی ارتش،...
کد خبر: ۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 12June 2015

از تحویل توپ خودکششی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

یمنیها با کدام موشک از جنس موشکهای شهید طهرانیمقدم قلب آل سعود را نشانه گرفتند+مختصات
بکارگیری دفاع هوشمندانه، و تنبیه متجاوز با استفاده از استراتژی مرحلهای جهت ایجاد توازن وحشت، باعث شد تا ارتش یمن در روزهای اخیر نسل جدیدی از موشکهای خود را با نام زلزال به نمایش بگذارد.

تولد تفکر بسیجی بزرگترین دستاورد انقلاب در دوران جنگ بود
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تولد تفکر بسیجی را یکی از بزرگترین دستاوردها و برکات انقلاب و دوران جنگ دانست و گفت: بسیج، پشتیبان امن همه نیروهای مسلح است.

طراحی شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی پدافندی/ هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد
مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران از طراحی یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی پدافند توسط متخصصان «صاایران» و قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد.

توپ خودکششی "هویتزر" در اختیار یکانهای زرهی ارتش قرار گرفت
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توپ بهینهسازی شده "هویتزر" به طور قابل ملاحظهای تولید شده، و هماکنون در اختیار برخی از یکانهای زرهی قرار گرفته است.

تیمهایی از گروههای تکفیری در شرق و غرب کشور دستگیر شدند
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) گفت: تیمهایی از گروههای تکفیری و ضد انقلاب از مرزهای غربی و شرقی قصد ورود به کشورمان را داشتند، که توانستیم با اشراف اطلاعاتی بر عملکردشان، آنها را دستگیر کنیم.

هر تهدیدکنندهای را از کرده خود پشیمان میکنیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رصد هرگونه تهدید توسط نیروهای مسلح کشور گفت: ما یقینا در برابر دشمن غافلگیر نخواهیم شد، و هر تهدیدکنندهای را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

کمک ایران به عراق مستشاری است؛ نه تسلیحاتی/ برگزاری رزمایشهای نزاجا در غرب و شرق کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کمکهای جمهوری اسلامی ایران به عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه صرفا کمکی مستشاری است، و هیچگونه سلاح و سامانه موشکی از طرف ایران در اختیار آنها قرار نگرفته است.

ایجاد «معاونت دریایی» در دولت
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با طرح پیشنهاد ایجاد یک «معاونت دریایی» در نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت با تشکیل این معاونت و ایجاد یک مدیریت متمرکز در حوزههای دریایی، میتواند باعث ارتقای صنایع دریایی شود.

شکست سعودیها قطعی است/ دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: واضح است کشورهایی مانند یمن به آزادی و استقلال خود میرسند و شکست سعودیها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود.

80 درصد تهاجم رسانهای علیه سپاه به علت فعالیتهای سازندگی این نهاد است/ هراس دشمن از نقش آفرینی سپاه در عمران کشور
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: هفتاد الی هشتاد درصد از تهاجم رسانهای که علیه سپاه صورت میگیرد، به دلیل حضور سپاه در عرصه سازندگی کشور است.

نجات نفتکش ایرانی توسط ناوگروه 34 نداجا
ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش، حمله دزدان دریایی به یک نفتکش ایرانی را در جنوب دریای عمان ناکام گذاشت.

مقتدرانه از امنیت منطقه دفاع میکنیم/ ساخت ناوشکنهای جدید کلاس «موج»
جانشین وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اقتدار از امنیت منطقه دفاع میکنیم، و پیام این امنیت دفاعی برای همسایگان، آرامش و ثبات است.

ایجاد امنیت پایدار نیازمند قدرتسازی بیرونی است/ آمریکا بدترین دشمن ما است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: برای ایجاد امنیت پایدار باید همه راههای غلبه دشمن را ببندیم، و با قدرتسازی بیرونی، امنیت ملی را تا جایی که امکان دارد توسعه دهیم.

نیروهای مقاومت به توانمندیهای داخلی خودشان متکی هستند/ تکذیب ارسال موشکهای ایرانی به عراق
معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تجارب انقلاب اسلامی که در سایر کشورهای اسلامی گسترش یافته، باعث شده تا نیروهای مقاومت با اتکا به توانمندیهای خود علیه متجاوزان اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها