اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از مقابله ایران با تهدید سفیانی تا نمایش چهره واقعی هالیوود در آب‌های خلیج فارس

واکنش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تحریم‌های موشکی،نمایش چهره واقعی هالیوود در آب‌های خلیج فارس، انهدام مواضع دشمن با شلیک انواع اژدرهای پیشرفته و موشک «نصر»، مقابله انقلاب اسلامی با تهدید سفیانی،...
کد خبر: ۶۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 05February 2016

از مقابله ایران با تهدید سفیانی تا نمایش چهره واقعی هالیوود در آب‌های خلیج فارس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

آماده مقابله با تحرکات احتمالی دشمن هستیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به اعمال تحریمهای جدید غرب علیه کشورمان به بهانه عدم رعایت برجام واکنش نشان داد.

انهدام مواضع دشمن با شلیک انواع اژدرهای پیشرفته و موشک «نصر»
زیردریاییها و ناوشکنهای نیروی دریایی ارتش، در چهارمین روز از رزمایش گسترده ولایت 94، با پرتاب انواع اژدر و موشک، مواضع دشمن در دریا را منهدم کردند.

روایت سردار فدوی از دیدار اخیر حماسهسازان ندسا با رهبر انقلاب
فرمانده نیروی دریایی سپاه روایتی کوتاه از دیدار اخیر حماسهسازان این نیرو با رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کرد.

«ایکائو» تجربیات سپاه حافظت هواپیمایی را به دیگر کشورها منتقل میکند/ سپاه در خرید هواپیماهای مسافری نقشی ندارد
فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: سازمانهای بینالمللی هواپیمایی مانند «ایکائو» در بازرسیهایی که از فعالیتهای حفاظتی سپاه به عمل میآورند، نکاتی که میتواند در بهبود امنیت پرواز در دیگر کشوها مورد استفاده قرار گیرد را به آنها منتقل میکنند.

بارگیری اژدر زیردریایی در خارج از اسکله/ انهدام تأسیسات دشمن توسط غواصان نداجا
در چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 94 عملیات بارگیری اژدر زیردریایی کلاس غدیر برای اولین بار در خارج از اسکله نظامی با موفقیت انجام شد.

پاکسازی کامل مناطق آلوده به مین کوشک و طلائیه تا پایان سه ماه نخست 95
فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش از پاکسازی کامل منطقههای آلوده به مین مناطق مرزی کوشک و طلائیه تا پایان سه ماهه اول سال 95 خبر داد.

برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی «عقلانی» و «تهاجمی» است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه هیچگاه اجازه رابطه با آمریکا را نمیدهیم و این ارتباط برقرار نخواهد شد، گفت: برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی «تهاجمی» است.

امیر سرافراز و خستگی ناپذیر ارتش، سرلشکر سلیمی، به لقاءالله پیوست
امیر سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده ولایی و خستگی ناپذیر سابق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از سالها مجاهدت در راه اسلام و میهن اسلامی بر اثر عارضه بیماری به دیدار حق شتافت.

روایت سرلشکر سلیمی از نقش آیتالله خامنهای در عملیات آزادسازی سوسنگرد
حضرت آقا موقع برنامهی سحر تحقیق کردند و معلوم شد که ساعت سه، تیپ و بقیهی رزمندگان با همان سازمانی که داشتند، از منطقهی تجمع حرکت کرده و از خط عبور کردند. از حدود ساعت پنج هم عملیات شروع شد. نیروهای جنگهای نامنظم هم رفته بودند. ساعت هشت صبح حضرت آقا آنجا چند ملاقات داشتند.

رژه انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی و یگانهای پروازی نداجا
رزمایش دریایی ولایت 94 پیش از ظهر امروز با برگزاری رژه دریایی در حضور مقامات ارشد نظامی به کار خود پایان داد.

قدرتنمایی نداجا در عرصه دریاها ادامه دارد
فرمانده کل ارتش گفت: قدرتنمایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهصورت پیوسته از خلیج فارس، در عرصه دریاها ادامه دارد.

مقابله انقلاب اسلامی با تهدید سفیانی/ دشمن از بخش اعظم توانمندیهای دریایی ایران غافل است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی تمامی تهدیدات را با تکیه بر هدایتهای پیامبرگونه و رهبری حضرت امام خامنهای پشت سر خواهد گذاشت؛ حتی اگر این تهدید بخواهد خود را در قاعده سفیانیها پیش ببرد و خیانت و تهدید را در درون کشور نهادینه کند.

ماجرای انتخاب سرلشکر سلیمی بهعنوان مشاور آیتالله خامنهای/ امیر سرافراز ارتش چگونه صنایع دفاعی را احیا کرد؟
سرلشکر سلیمی در دوران تصدیاش در وزارت دفاع تلاش وافری را در جهت احیای صنایع دفاع از خود نشان داد و در این رابطه در برابر عوامل نفوذی ایستادگی کرد.

برگزاری تمرین تاکتیکی مقابله با تهدیدهای احتمالی در مناطق پدافندی جنوب
تمرین تاکتیکی پاسگاه فرماندهی با هدف مقابله با تهدیدهای احتمالی در مناطق پدافند هوایی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق برگزار شد.

اعطای نشان «فتح» به فرماندهان تحقیرکننده آمریکا
فرماندهان نیروی دریایی سپاه که نظامیان متجاوز امریکایی را بازداشت کرده بودند، به افتخار دریافت «نشان فتح» از دست فرمانده معظم کل قوا نائل شدند.

نمایشگاه توانمندیهای چک و خنثیسازی سپاه افتتاح شد
اولین نمایشگاه توانمندیهای چک و خنثیسازی سپاه پیش از ظهر امروز با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افتتاح شد.

نمایش چهره واقعی هالیوود در آبهای خلیج فارس
از امروز قدرت منطقهای ایران با فتح اخیر در جزیره فارسی خدشهناپذیرتر از پیش خواهد شد. رزمایش دریایی ولایت ۹۴ ارتش نیز ثابت کرد که خلیج فارس نفوذناپذیرترین نقطهی دنیاست. حالا دیگر حتی در فیلمهای هالیوود هم نمیتوانند به آبهای ایران وارد شوند.

فیلمهایی از آمریکاییها داریم که اگر خباثت کنند به نمایش خواهیم گذاشت
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اطلاعات زیادی از لپتاپها و موبایلهای سربازان آمریکایی دستگیرشده استخراج کردهایم، گفت: اگر آمریکاییها بخواهند خباثت کنند، فیلمها را نمایش داده و موجبات خجالتزدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.

درسهای توقیف متجاوزان امریکایی در خلیج فارس
بررسی سابقۀ تاریخی بازداشت متجاوزان آمریکایی، بیانگر بینظیر بودن این حادثه است چراکه برای هر کشوری حتی تصور چنین اقدام نظامی علیه نیروهای مسلح امریکا، دور از ذهن و مترادف با انتحار است.

وحدت میان نیروهای مسلح از دغدغههای سرلشکر سلیمی بود
فرمانده کل سپاه وحدت میان نیروهای مسلح را از دغدغههای سرلشکر سلیمی برشمرد و افزود: بخش عمدهای از این اقتدار، امنیت و عزتی که امروز وجود دارد به خاطر هماهنگی و وحدت میان ارتش و سپاه است.

سرلشکر سلیمی، یاور و معتمد فرمانده کل قوا
فرمانده کل ارتش، سرلشکر سلیمی را یاور مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان فردی الهی بود و عاقبت به خیری او با مؤلفهای که نایب امام زمان (عج) مطرح کردند، تایید شد.

سرلشکر سلیمی فردی بسیار مطلع و آگاه به مسائل نظامی بود
سرلشکر باقری گفت: مرحوم سرلشکر سلیمی فردی بسیار مطلع و آگاه به مسائل نظامی بود که اقدامات مؤثری را در زمینه ارتقای کیفیت ارتش و بالا بردن سطح آموزش در ارتش انجام داد.

حضور داعش در دیالی تهدیدی برای ما محسوب نمیشود
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه حضور داعش در دیالی تهدیدی برای کشورمان محسوب نمیشود، گفت: حضور داعش در دیالی عراق که هم مرز استانهای کرملانشاه و ایلام است حضوری نامنظم و غیر منسجم است.

تصاویری کمتر دیده شده از سرلشکر سلیمی و فرمانده نداجا
امیر سرلشکر محمد سلیمی در سمت فرماندهی کل ارتش، و در دوران دفاع مقدس، نقشی مؤثر در پیشبرد راهبرد دفاعی کشور و ارتقای آجا داشت.

سرگذشت سرلشکر سلیمی؛ از تبعید تا وزارت/ امتناع سلیمی از پیوستن به گارد جاویدان
همقطار قدیمی امیر سرلشکر سلیمی از خاطرات مشترک خود با امیر سرافراز ارتش میگوید؛ از اقدامات سرلشکر سلیمی در دوران قبل از انقلاب، ستاد جنگهای نامنظم و وزارت دفاع، و از ماجراهایی که عمق ایمان و اعتقاد آن امیر دلیر را نشان میدهد.

التماس آمریکا به ایران برای عدم پخش فیلمهای حقارتآمیز ملوانانش
معاون هماهنگکننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکاییها التماس کردند که فیلمهای ملوانانشان را نشان ندهیم، گفت: آمریکا میداند اگر بخواهد اشتباهی در قبال ما انجام دهد، در پنج دقیقه اول پشیمان خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار