اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از غرش موشک‌های بالستیک سپاه تا هلاکت اشرار در غرب کشور توسط مرزداران ارتش

اجرای رزمایش‌های محدود و نمایش هوایی ارتفاع پست برای کاروان‌های راهیان نور، انهدام هدف در 700 کیلومتری با پرتاب موشک از «سیلو»، پرتاب موفق موشک‌های «شهاب» و «قدر»، شلیک 2 فروند موشک نقطه‌زن قدر F و H به سوی اهدافی در سواحل مکران،...
کد خبر: ۷۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 11March 2016

از غرش موشک‌های بالستیک سپاه تا هلاکت اشرار در غرب کشور توسط مرزداران ارتش

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

دست برتر نهادهای امنیتی ایران در نبردهای اطلاعاتی
تجربه شناسایی و برخورد با گروههای تروریستی و جاسوسان سرویسهای امنیتی دیگر کشورها که افرادی را به ایران اعزام میکنند، نشان داده نهادهای امنیتی کشورمان همواره در نبردهای اطلاعاتی دست برتر را داشته و دارند.

تروریستی خواندن حزبالله لبنان اشتباهی راهبردی و مغایر مصالح امت اسلام است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزبالله لبنان را اشتباهی راهبردی خواند و گفت: این اقدام تحت فرمان صهیونیستها و به دستور دشمنان قسمخورده اسلام عزیز و پیامبر اعظم(ص) صورت پذیرفته است.

جایگاه قدرت موشکی در سیستم دفاع راهبردی جمهوری اسلامی ایران/ بخش اول
برنامهریزی راهبردی و طراحی سیستمهای دفاع راهبردی بهعنوان یکی از الزامات حوزه امنیت ملی مستلزم شرایط و پارامترهایی هستند که هر کدام از کشورها ازجمله جمهوری اسلامی ایران را به نوع خاصی از آن هدایت میکنند. این سیستم تحت تاثیر مستقیم چرخه راهبردی کشورهاست.

جایگاه قدرت موشکی در سیستم دفاع راهبردی جمهوری اسلامی ایران/ بخش دوم
سیستمهای موشکی و سلاحهای راهبردی، از همان ابتدای تجلی نظریه بازدارندگی، بهعنوان یکی از دلمشغولیهای نظریهپردازان محسوب شده است. این موضوع بعد از تحولات نوین سیستم بینالملل از اهمیت بیشتری برخوردار شد.

بکارگیری راویان ارتشی مسلط به زبان انگلیسی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس
مسئول راویان دفاع مقدس ارتش گفت: امسال اقدام به آموزش راویانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند، کردیم؛ تا این راویان برای زائران خارجی راهیان نور، وقایع دوران دفاع مقدس را روایت کنند.

اجرای رزمایشهای محدود برای کاروانهای دانشآموزی راهیان نور در یادمان شلمچه
مسئول یادمان شلمچه گفت: برای اینکه دانشآموزان با وضعیت دوران دفاع مقدس ارتباط نزدیکتری برقرار کنند، رزمایش کوچکی که حاکی از نحوه و شرایط نیروهای عملکننده و استعداد دشمن در جبهه مقابل است، برگزار میشود.

ما در مسیر ساختن یک قدرت بزرگ و در تراز پیشرفتهترین قدرتهای جهانی هستیم
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با مفروضات خاصی سرشت خود را با قدرت عجین کرده است، گفت: ما در مسیر ساختن یک قدرت بزرگ هستیم.

تقدیر از فرماندهان نیروی انتظامی لرستان و لشکر 84 خرمآباد
فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان و فرمانده لشکر 84 خرم آباد ارتش با اهدای لوحی از طرف معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا تقدیر شدند.

براندازی در ایران با برنامههای بشردوستانه
آمریکا قصد دارد برنامه های براندازی خود را در ایران و سایر کشورها در قالب برنامه های به اصطلاح بشر دوستانه که توسط آژانس توسعه بین المللی آمریکا دنبال می شود، به اجرا برساند.

آغاز مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت
مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط سپاه پاسداران در پهنای ایران اسلامی آغاز شد.

دشمن با «نفوذ» میخواهد برخی مسئولین را به سمت خود متمایل سازد/ در انتخابات گذشته رگه هایی از نفوذ دیده شد
سردار تنگسیری گفت: دشمن در حال حاضر هزینه های بسیاری برای نفوذ می پردازد تا بتواند طبقه خاصی از مسئولین نظام را به سمت خود متمایل سازد.

انهدام هدف در 700 کیلومتری با پرتاب موشک از «سیلو»/انواع موشک های بالستیک در پهنه ایران پرتاب می شود
سردار حاجیزاده گفت: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشکهای پرتاب شده از «سیلو»، نقطهای در فاصله 700 کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

شلیک موشکهای بالستیک پاسخی به یاوه گوییهای دشمنان است/ هراس دشمنان از غرش موشکهای سپاه
فرمانده کل سپاه گفت: شلیک موشکهای بالستیک از نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی پاسخی قاطع به یاوه گوییهای دشمنان در اعمال تحریم های موشکی است.

خطرات زیادی فکر و اندیشه انسان ها را تهدید می کند
وزیر اطلاعات گفت: امروز مرزبانی از عقیده و اعتقادات انسان ها واجب عینی همه ما است زیرا خطرات زیادی فکر و اندیشه انسان ها را تهدید می کند.

پرتاب موفق موشکهای «شهاب» و «قدر»
موشکهای میانبُرد «شهاب» و دوربُرد «قدر» سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک شد.

اجرای مانور هوایی ارتفاع پست در پایگاه شهید وحدتی دزفول
معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا ضمن تشریح برنامههای ویژه راهیان نور پایگاه چهارم شکاری هوایی شهید وحدتی دزفول، از اجرای مانور هوایی ارتفاع پست در این پایگاه خبر داد.

شلیک 2 فروند موشک نقطهزن قدر F و H به سوی اهدافی در سواحل مکران
در دومین روز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، 2 فروند موشک نقطهزن قدر F و H از ارتفاعات البرز شرقی به سمت اهدافی در سواحل مکران شلیک شدند.

موشکهای امروز ما ساخته دست نسل سوم انقلاب است/ توانمندیهای موشکی ایران هدف بعدی دشمن در پسابرجام
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشکها و همه تجهیزات آن ایرانی است و جوانانی که این موشکها را ساختهاند، جوانان نسل سوم هستند.

تمام ظرفیت موشکی ما آماده شلیک است/ اقتدار موشکی پشتوانهای عظیم برای دیپلماسی ایران
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام ظرفیت موشکی ما آماده شلیک است، گفت: قسمت اعظمی از عمق سرزمینمان میتواند نقطهای برای پرتاب موشک به سمت اسرائیل باشد.

دستگیری و هلاکت تعدادی از اشرار و کشف صدها قبضه سلاح توسط مرزداران نزاجا
فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به عملیاتهای متعدد مرزداران نزاجا که منجر به دستگیری و هلاکت تعدادی از اشرار و کشف صدها قبضه سلاح در این منطقه شده است، گفت: دو شب پیش نیز در عملیاتی توانستیم تعدادی قاچاقچی اسلحه را دستگیر و تعدادی سلاح را نیز اعم از شکاری و سلاح سبک جنگی ضبط کنیم.

قرینهسازی دو تصویر؛ نماد خودباوری و نماد وابستگی
فرمانده نیروی هوافضای سپاه به خبرنگاران حاضر در رزمایش موشکی سپاه توصیه کرد که با گرفتن عکس یادگاری در کنار موشک «شهاب 3» آن را با عکسی که چندی پیش برخیها در فرودگاه مهرآباد با ایرباس فرانسوی گرفتهاند، قرینهسازی کنند.

نظر شما
پربیننده ها