اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از رونمایی 5 دستاورد جدید دفاعی تا تشکیل یکان‌های واکنش سریع در نزاجا

واکنش سردار دهقان به ادعای لغو قرارداد سامانه اس 300، هشدار فرمانده کل سپاه به اشغالگران سرزمین‌های متعلق به ملت‌های مستضعف، تشکیل یکان‌های واکنش سریع در نزاجا برای مقابله با تهدیدات، رونمایی 5 دستاورد جدید دفاعی،...
کد خبر: ۷۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ - 05March 2016

از رونمایی 5 دستاورد جدید دفاعی تا تشکیل یکان‌های واکنش سریع در نزاجا

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

امیر اسماعیلی با خانواده شهید مدافع حرم «مهدی عزیزی» دیدار کرد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با خانواده شهید مدافع حرم سرگرد پاسدار مهدی عزیزی دیدار کرد.

روش جدید مدیران فرهنگی کشور باعث مظلومیت هنرمندان انقلابی شده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روش جدید مدیران فرهنگی کشور مبنی بر حفظ هنرمندان به هر قیمتی، باعث مظلومیت هنرمندان انقلابی و هنر انقلابی شده است.

مهندسی دفاعی نیازهای نیروهای مسلح و کشور در سطح ملی و فراملی را تأمین میکند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مهندسی دفاعی قادر است نیازهای نیروهای مسلح و کشور در سطح ملی و فراملی را تأمین کند.

ائتلاف ضد یمن مثل دیوار شیشهای است/ کسی جلودار انتقام یمنیها نخواهد بود
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه برخی کشورها عضو ائتلاف علیه یمن مثل یک دیوار شیشهای هستند، گفت: اگر یمنیها روزی خواستند انتقام خود را از کشورهایی که به آنها حمله کردند، بگیرند، چه کسی میتواند مانع آنها شود؟

برپایی نخستین نمایشگاه راهیان نور دریایی ارتش در خارک/ استقبال جنگندههای نهاجا از زائران مناطق عملیاتی
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش گفت: نخستین نمایشگاه راهیان نور ارتش در خارک با هدف بازگو کردن قهرمانیهای نیروهای دریایی و هوایی و پدافند هوایی در این منطقه، احداث میشود و بهصورت شبانهروزی آماده پذیرایی از زائران راهیان نور است.

اولین موشک ضد زره شلیک کن و فراموش کن + فیلم
موشک «جاولین» اولین موشک ضد زره قابل حمل توسط نفر پیاده با قابلیت شلیک کن و فراموش کن است که توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفتهاست.

واکنش سردار دهقان به ادعای لغو قرارداد سامانه اس 300
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به ادعای برخی رسانههای غربی مبنی بر لغو قرارداد تحویل سامانه اس 300 به ایران واکنش نشان داد.

خروج صنایع دفاعی از تهران تا پایان مهر 95
معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: تا پایان مهر 95 هیچ صنعت دفاعی در شهر تهران نخواهیم داشت.

5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی رونمایی شد + تصاویر و مشخصات
پنج دستاورد جدید فناورانه دفاعی، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

اجرای عملیات آفندی تکاوران تیپ 45 نزاجا
عملیات آفندی تکاوران تیپ 45 نزاجا صبح امروز در یکی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به اجرا در آمد.

برپایی نمایشگاه تجهیزات دفاعی نزاجا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس
نمایشگاه تسلیحات و ادوات سنگین دوران دفاع مقدس در پایگاه رزمی تبلیغاتی میشداغ برپا شد.

امنیت هوایی در سرتاسر فضای کشور برقرار است/ ارائه آموزشهای نوین به خلبانان نهاجا
معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: امنیت هوایی هم در بخش آفندی و هم پدافندی در سرتاسر فضای کشور برقرار است؛ که البته این مستلزم حفظ آمادگی بهصورت مستمر و دائم است.

یادمان شهید شیرودی تا آخر 95 به بهرهبرداری میرسد/ رونمایی 7 عنوان کتاب دفاع مقدس در 26 اسفند
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش از رونمایی 7 عنوان کتاب در جشنواره رهاورد سرزمین نور خبر داد و گفت: یادمان شهید شیرودی نیز تا سال 95 به بهرهبرداری میرسد.

جنگ ما از دمشق شروع شده و تا تهران ادامه دارد/ بازدید عامل "سیا" از دانشگاههای ایران
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه الان جنگ ما از دروازههای دمشق شروع میشود و تا کوچهپسکوچههای تهران ادامه مییابد، گفت: رئیس سابق سازمان سیا که مسول نفوذ در ایران شده با حضور در کشورمان از تمام دانشگاههای ایران بازدید و آنها را شناسایی کرده است.

تقدیر سرلشکر جعفری از دستاندرکاران فازهای 15 و 16 پارسجنوبی
فرمانده کل سپاه با اعطای نشان درجه یک و دو سازندگی سپاه از سردار عبداللهی و مدیران و دستاندرکاران فازهای 15 و 16 پارسجنوبی تقدیر کرد.

خطشکنی قرارگاه سازندگی خاتم انحصار شرکتهای بیگانه را شکست
فرمانده کل سپاه گفت: ورود قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خطشکنی سپاه و شکستن انحصار شرکتهای بیگانه بود.

عملکرد جنگنده F-4 در دفاع مقدس؛ از حمله به H3 تا عملیات بمباران مافوق صوت
عملیات رعبانگیز بمباران مافوق صوت در ارتفاع بالای 43000 پا برای اولین بار در جهان ازجمله مأموریتهایی بود که خلبانان تیزپرواز نهاجا به وسیله جنگندههای F-4 (فانتوم) با موفقیت آن را به انجام رساندند.

آمریکا دست برتر هوایی در شرق آسیا را از دست داد
چنانچه خبر شناسایی «اف -22 رپتور» آمریکا توسط رادار جدید چین صحت داشته باشد، باید گفت که دیگر آمریکا دست برتر هوایی را در منطقه شرق آسیا نخواهد داشت.

بازسازی بیمارستانهای صحرایی با دستور سرلشکر فیروزآبادی
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بنا به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمامی بیمارستانهای صحرایی که قابلیت احیا دارند بازسازی میشوند.

اتاق فکر بعثیها برای ارتقاء سلاحهای کشتار جمعی
پزشک پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: به مرور عوارض سلاحهای کشتار جمعی عراق بر روی رزمندگان ما متنوع میشد؛ این نشان میداد یک اتاق فکر در آن سوی جبهه درگیریها وجود داشت؛ که موجب میشد آثار استفاده از این سلاحها سیر تکاملی پیدا کند.

ابراز علاقه مسئول بهداری ارتش آلمان نسبت به نحوه عملکرد بیمارستانهای صحرایی سپاه
مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخش پزشکی ایران در کنگره بینالمللی طب نظامی، برای همه دنیا بهویژه بخش طب نظامی جذاب بود.

323 سورتی پرواز هواپیماهای ارتش برای جابجایی رزمندگان/ انتقال 54 هزار مجروح توسط هوانیروز
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش عملکرد نهاجا و هوانیروز در زمینه کمکرسانی به مجروحان و انتقال رزمندگان در دوران دفاع مقدس را تشریح کرد.

اشغال جغرافیای متعلق به ملتهای مستضعف را برنمیتابیم/ اذعان دشمنان به قدرت سپاه
فرمانده کل سپاه گفت: نمیتوانیم در برابر غصب و اشغال ظالمانه و طمعورزانه جغرافیای متعلق به ملتهای مستضعف، و در برابر مفاسد و ابتذالی که زاییده سیاستهای سلطهجویان جهانی است، ساکت باشیم.

نقش عقیدتی سیاسی در ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد
رئیس اداره عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی خرمشهر، نقش عقیدتی سیاسی در ناوگروههای ارتش و همچنین اقدامات این پایگاه برای پذیرایی از کاروانهای راهیان نور را تشریح کرد.

خطر اصلی پیش روی انقلاب عوامل داخلی دشمن است
فرمانده کل سپاه پاسداران حراست از اسلام و دستاوردهای انقلاب را از وظایف مهم سپاه دانست و گفت: خطر اصلی که انقلاب ما را تهدید میکند، عواملی هستند که در داخل کشور علیه انقلاب اقداماتی را انجام میدهند.

تشکیل یکانهای واکنش سریع در نزاجا برای مقابله با تهدیدات
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکان های واکنش سریع در مقابله با هرگونه تهدیدات دشمنان به ویژه گروه های تکفیری در نیروی زمینی ارتش تشکیل شده است.

جویندگان نور به سمت ایجاد تمدن نورانی و جویندگان طلا به سوی گسترش تمدن سرمایهداری گام برمیدارند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنبه های نورانی و الهی دفاع مقدس، راهیان نور را یاد آور نهضت امام، رزمندگان و شهدای دفاع مقدس دانست و افزود: نظام سرمایه داری آمریکا که ریشه در جستجوگران طلا دارد به سوی گسترش تمدن سرمایهداری گام برمیدارند و جویندگان نور به سمت ایجاد تمدن نورانی میروند.

سپاه و بسیج آماده همکاری با دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند
فرمانده کل سپاه گفت: اگر دولت قصد داشته باشد تا فعالیت اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را دنبال و اجرایی کند قطعاً توان نیروهای سپاه و بسیج میتواند کمک شایانی به آنها کند.

داعش توسط آمریکا برای جنگ با مسلمانان تجهیز شده است
ارشد روحانیون ارتش در منطقه جنوب غرب با بیان اینکه گروه تروریستی داعش توسط آمریکا تجهیز شده تا علیه مسلمان وارد جنگ شود، گفت: ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و نفوذ در بین آنها از قدیمالایام در دستور کار مستکبران بوده و هست.

امروز نهاجا در اوج اقتدار است
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هماکنون این نیرو به یاری خداوند متعال، با بهرهگیری از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و اتکا به دانش متخصصین و پیشکسوتان در اوج اقتدار و آبرو قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار