اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از هشدار فرمانده کل قوا به سعودی‌های موذی تا تجهیز یگان‌های ارتش به تسلیحات جدید

هشدار شدیداللحن فرمانده معظم کل قوا به رژیم سعودی در پی عملکرد موذیانه این رژیم در قبال فاجعه منا، تحویل خودرو تانک‌برSH16 و توپ155میلی‌متری هویزه به یگان‌های عملیاتی نزاجا، ابداعات خارق العاده شهید تهرانی مقدم، پیغام حزب الله لبنان برای اوباما،...
کد خبر: ۵۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ - 03October 2015

از هشدار فرمانده کل قوا به سعودی‌های موذی تا تجهیز یگان‌های ارتش به تسلیحات جدید

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

افتتاح خط تولید نسل جدید نقشههای ناوبری و مرکز چاپ و انتشارات پیشرفته
به مناسبت هفته دفاع مقدس و در آستانه پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین مرکز دادههای مکانی کشور، خط تولید نسل جدید نقشههای ناوبری و مرکز چاپ و انتشارات پیشرفته در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید.

آل سعود حرم امن الهی را به نا امن ترین شهر عالم تبدیل کرده است
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نظام سیاسی کهنه و پوسیده آل سعود فاقد کفایت و بی صلاحیت برای میزبانی از میهمانان خدا است، افزود: این رژیم شهر مکه، یعنی حرم امن الهی را به نا امن ترین شهر عالم تبدیل کرده است.

تحویل خودرو تانک برSH16 و توپ155میلیمتری هویزه به یگانهای عملیاتی نزاجا
برخی از تسلیحات سنگین و نیمهسنگین نیروی زمینی ارتش به یگانهای عملیاتی این نیرو تحویل داده شد.

راه اندازی نهضت قطعهسازی در حوزههای بالگردی، زرهی و مهماتهای پرتابی هوشمند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در حوزههای بالگردی و تجهیزات زرهی، زمینی، چرخدار، شنیدار و همچنین مهماتهای پرتابی و هوشمند وارد عرصه قطعه سازی شده و تاکنون گام های موثری را در این رابطه برداشته است.

مقامات عربستانی الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را اجرا میکنند/ سعودیها مرد عیاشیاند، نه مرد بحران
جانشین رئیس ستاد کل نیرو های مسلح گفت: عربستان در طول حیات 80 ساله اش تماما در مسیر انگلیسیها و آمریکاییها و صهیونیستها حرکت کرده، و مقامات این کشور الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را اجرا میکنند.

تحویل یک فروند بالگرد اورهال شده به واحد عملیاتی هوانیروز
با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش یک فروند بالگرد214 اورهال شده توسط واحد مهندسی هوانیروز در پایگاه آبیک قزوین به پرواز در آمد.

بازآماد 6 فروند بالگرد در یگانهای هوانیروز
فرمانده هوانیروز گفت: در یک سال گذشته تعداد 6 فروند بالگرد این نیرو در 4 پایگاه هوانیروز بهطور اساسی بازسازی شده است و به یگانهای بالگردی تحویل داده شدهاند.

تمهیدات توسط کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین اندیشیده شود
امیدواریم تمهیدات لازم برای چگونگی و نحوه اداره حرمین شریفین توسط کشورهای اسلامی اندیشیده شود.

حکام متکبر و بیتجربه سعودی مسئول فاجعه هولناک منا هستند
وزیر دفاع گفت: حکام متکبر، جاهطلب، بی تجریه و بی توجه به وظیفه مهم مدیریت حج، که به جای خادم الحرمینی به یک دولت متجاوز که سرمایه مسلمانان را خرج تروریستها میکند تبدیل شده است مسئول فاجعه هولناک منا هستند.

عملیات 140 فروندی و حضور 2 لشکر نزاجا بیانگر آمادگی ارتش در روزهای آغازین جنگ بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش عملیات 140 فروندی جنگندههای نهاجا و حضور 2 لشکر 92 زرهی و 81 را بیانگر آمادگی ارتش در روزهای آغازین جنگ دانست.

سوء مدیریت نظام مندرس آل سعود همانند یک سلاح کشتار جمعی عمل کرد
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فاجعه منا گفت: بی کفایتی، عدم بلوغ و سوء مدیریت در یک نظام سیاسی کهنه و مندرس به نام آل سعود همانند یک سلاح کشتار جمعی عمل و امنترین سرزمین خدا را به ناامنترین سرزمین عالم تبدیل کرد.

اتخاذ موضع متحد دولتهای اسلامی در برابر رژیم مغرور سعودی/ رفتار غیر انسانی آل سعود در قبال حادثه منا
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دولتهای اسلامی باید از موضع منفعلانه خارج شوند و موضع متحدی را در قبال رژیم مغرور سعودی اتخاذ کنند.

نقش نهاجا در عملیات ثامنالائمه(ع)/ آل سعود شایستگی میزبانی حجاج بیتالله الحرام را ندارند
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی عراق به شدت از نیروهای سطحی خود پشتیبانی میکرد و آزادی عمل را از نیروی زمینی ما میگرفت، لذا نهاجا برای مقابله با این نیرو وارد عمل شد و توان هوایی دشمن را سرکوب کرد.

تأثیر واقعه شکست حصر آبادان در رفع تهدیدها و تحریمها
وزیر دفاع گفت: شکست حصر آبادان و مقاومت مردم و رزمندگان در این شهر تحت محاصره به ما آموخت با مقاومت و ایثار میتوان همه تهدیدها، حصرها و تحریمها را در هم شکست.

چگونگی تأسیس موزه «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»/ نقش آیتالله جنتی در راهاندازی موزه
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این موزه فراملی و متعلق به ملت بزرگ ایران است؛ که بیش از 75 درصد آثار آن به دوران دفاع مقدس مربوط میشود.

آمادگی سپاه برای ارائه خدمت به خانوادههای جانباختگان فاجعه منا/ نحوه موضعگیری سعودیها مصداق جاهلیت مدرن است
نماینده ولی فقیه در سپاه با محکوم کردن قصور آل سعود در فاجعه منا گفت: بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل سعود در حادثه منا امروز قلب میلیونها مسلمان و حتی غیرمسلمانان را در اقصینقاط عالم اندوهگین کرد.

دشمنی راهبردی آمریکا علیه انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد/ دلیل کمک نظامی روسیه به سوریه
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تغییری در رفتار خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مشاهده نمیشود، گفت: وضعیت با قبل از توافق تغییری نکرده است و دشمنی راهبردی آمریکا علیه انقلاب اسلامی، همچنان ادامه دارد.

دشمن نان مردم را مورد هدف قرار داده است/ قرارگاه خاتم در اجرای پروژهها به دنبال کسب سود نیست/ ارائه طرح «ناب» به دولت
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: اگر دشمن در دوران دفاع مقدس از طریق نظامی نتوانست کشور ما را اشغال کند، امروز در بعد فرهنگی و اقتصادی فعالیتهای خود را علیه این نظام اسلامی پیگیری میکند؛ به نحوی که حتی نان مردم را نیز مورد هدف قرار داده است.

ابداعات خارق العاده شهید تهرانی مقدم/ پیغامی که حزب الله لبنان برای اوباما فرستاد
رئیس کنگره جهانی اقتدار با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم بیش از 50اختراع آماده ثبت داشت افزود:این شهید بزرگوار در زمان حیات خود اجازه ثبت آن ها را به نام خودش نمی داد و دستاوردهای جدید دفاعی را به دیگر همقطاران خود منتسب میکرد.

بازسازی واقعه غدیر در 132 نقطه کشور/ بزرگترین عملیات فرهنگی ایران یک روز پس از عید غدیر
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزرگترین عملیات فرهنگی ایران اسلامی از فردای عید غدیر، با اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی در سراسر کشور رقم میخورد.

ما از حقوق خود در قبال حادثه ی منا نخواهیم گذشت/عربستان باید مسئولیت خود را در این حادثه بپذیرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص فاجعه منا گفت: ما از حقوق خود نخواهیم گذشت و باید ضمانتی شکل بگیرد که از تکرار هر گونه حادثهای جلوگیری شود و عوامل این حادثه باید مشخص شوند.

سعودیها به دنبال ایجاد مشکلاتی برای ایران هستند/ رفتارهای آنها در نقل و انتقال و شناسایی اجساد عمدی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتارهای جدید سعودیها نشان میدهد که گویی ماموریت دارند مشکلاتی را برای ایران ایجاد کنند.

تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه فرماندهی و کنترل/ نصب تک تیرانداز شاهر بر روی بالگردهای 206
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه فرماندهی و کنترل، و همچنین نصب تکتیرانداز شاهر بر روی بالگردهای 206 خبر داد.

پس از فاجعه منا سعودیها در مسیر زوال قرار میگیرند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فاجعه منا یک نقطه اوج بود؛ که بعد از آن آل سعود در یک فرسایش و تحلیل و زوال قرار خواهد گرفت.

بستن راههای نفوذ آمریکا در کشور توسط پدافند غیرعامل
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از اقدامات پدافند غیرعامل مربوط به بستن راههای نفوذ آمریکا در کشور است؛ برای همین منظور پدافند غیرعامل اهمیت بیشتری دارد.

اندک بیاحترامی به حجاج ایرانی و بدنهای مطهر موجب عکسالعمل سخت و خشن ایران خواهد شد
فرمانده معظم کل قوا بر لزوم تشکیل کمیته حقیقتیاب در خصوص حادثه منا تاکید کردند و افزودند: دست ایران، برتر از خیلیها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیتکننده و موذی عکسالعمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها