اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از تأمین امنیت زائران اربعین توسط نزاجا تا کشف 10 مجموعه تروریستی در ماه محرم

برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس 94 با حضور 120 گردان، عملیاتی شدن پهپاد یسیر در رزمایش محمد رسول‌الله 3، تأمین امنیت زائران اربعین توسط نزاجا، کشف 10 مجموعه تروریستی در ماه محرم،...
کد خبر: ۵۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 20November 2015

از تأمین امنیت زائران اربعین توسط نزاجا تا کشف 10 مجموعه تروریستی در ماه محرم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

ستاد کل قاطعانه از اقدامات ناجا در برخورد با ناهنجاریها حمایت میکند
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر حمایت قاطعانه ستاد کل نیروهای مسلح از اقدامات ناجا در برخورد با ناهنجاریها گفت: هرگونه کوتاهی و کمکاری و بی تفاوتی از سوی مراجع قانونی و اجرایی در این زمینه غیرقابل گذشت است.

بُرد موشک بالستیک «عماد» اعلام شد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میزان بُرد جدیدترین موشک بالستیک کشورمان را اعلام کرد.

برداشت برخی جریانات فکری از منویات رهبری سطحی و سادهانگارانه است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: متاسفانه برداشت برخی جریانات فکری از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، سطحی و سادهانگارانه است.

فرانسویها تاوان حمایت دولت خود از داعش را پرداختند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح، جنایت داعش در پاریس را محصول حمایت نظام سلطه دانست و گفت: فرانسویها تاوان حمایت دولت خود از داعش و تروریسم تکفیری را پرداختند.

افسران جنگ نرم ایران آماده مقابله با نفوذ دشمن هستند
معاون فرهنگی وزارت دفاع گفت: سربازان و افسران جنگ نرم ایران، این آمادگی را دارند که با بصیرتافزایی، تبیین اصول و ارزشهای انقلاب، و ترویج افکار و اندیشههای امام(ره) و رهبری به پیش بروند.

رزمایش الی بیتالمقدس 94 با حضور 120 گردان برگزار میشود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش الی بیتالمقدس94 با حضور 120 گردان در استان قم خبر داد.

نرخ تولید قدرت دفاعی ما بهروز شده است/ آمریکا هزینه کرد و انقلاب اسلامی منفعت برد
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکاییها در عراق پیروزی نظامی بهدست آوردند؛ اما نتوانستند به منفعت سیاسی دست یابند؛ آنها هزینه کردند و انقلاب اسلامی منفعت برد.

پاسخ کوبنده قبل از رسیدن به مرزها در انتظار متجاوزان است/ امنیت کامل زائران اربعین برقرار خواهد شد
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تهدید اخیر داعش که گفته بود گزینههای پس از فرانسه روسیه و ایران هستند، اظهار داشت: قبل از رسیدن دشمن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.

راهپیمایی اربعین حسینی همه نفوذها را تحتالشعاع قرار میدهد/ نفوذ در نخبگان با بمباران اطلاعاتی
رئیس مرکز مطالعات راهبردی سپاه با بیان اینکه مواجهه تاریخی حق و باطل به نقطه حساس خود رسیده است، گفت: اینکه لبیک امام حسین(ع) در اربعین پاسخ داده میشود، همه نفوذها را تحتالشعاع قرار میدهد.

علوم انسانی و ساختار علمی کشورمان بر مبنای «سکولاریسم» است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظریه اسلامی قدرت میگوید «منشأ قدرت خداست»؛ اما متأسفانه ساختار علمی کشور و علوم انسانی ما بر مبنای پوزیتیویسم (اثباتگرایی)، تجربهگرایی و سکولاریسم است.

تکذیب خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه/ حال سردار سلیمانی خوب است
سخنگوی سپاه پاسداران شایعهسازی برخی رسانههای صهیونیستی در انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی را تکذیب کرد.

اشراف اطلاعاتی ایران جلوی حرکت داعش را گرفت/ کشف 10 مجموعه تروریستی در ماه محرم
وزیر اطلاعات، تروریستهای داعش را دستپرورده آمریکا و صهیونیسم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و با اشراف اطلاعاتی جلوی هرگونه حرکت آنها را گرفته است؛ به گونهای که در ماه محرم بیش از 10 مجموعه تروریستی را کشف کردیم.

برگزاری مرحله اصلی رزمایش «محمد رسولالله(ص) 3»
مرحله اصلی رزمایش محمد رسولالله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش صبح امروز در منطقه شرق کشور آغاز شد.

شلیک موشک بهینهسازی «تاو» از بالگردهای هوانیروز
بالگردهای هوانیروز در جریان رزمایش محمد رسولالله3 با موشکهای ارتقاءیافته تاو ستون زرهی نیروهای مهاجم را مورد هدف قرار دهند.

اجرای موفق عملیات پدافند زمینی با شلیک تانکهای «صمصام» و «تی 72 اس» در رزمایش نزاجا
عملیات پدافند زمینی در مرحله اصلی رزمایش محمد رسولالله(ص) 3 با شلیک موفقیتآمیز تانکهای صمصام و T-72S به سوی مواضع نیروهای مهاجم انجام شد.

ارزیابی توان رزمی نیروهای واکنش سریع در رزمایش محمد رسول الله 3
فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا از طرحریزی عملیاتی رزمایش محمد رسولالله 3 بر اساس شرایط نبرد در جنگهای ناهمتراز و نیابتی خبر داد و گفت: در این رزمایش توان رزمی نیروهای واکنش سریع ارزیابی میشود.

اجرای عملیات پهپادهای «مهاجر» و «یسیر» در مرحله پایانی رزمایش نزاجا
پهپاد شناسایی مهاجر و پهپاد شناسایی رزمی یسیر در مرحله پایانی رزمایش محمد رسولالله 3 نیروی زمینی ارتش به اجرای عملیات پرداختند.

آینده سوریه بسیار روشن و امیدوارکننده است/ ادامه کمک ایران به سوریه
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر دفاع سوریه آینده پیش رو در این کشور را بسیار روشن و امیدوارکننده خواند و گفت: پیروز نهایی ملت قهرمان سوریه است.

پیروزیهای مدافعان حرم در سوریه نتیجه تلاشهای شهید همدانی است
وزیر دفاع با تأکید بر نقش مؤثر سردار شهید همدانی در ساماندهی و سازماندهی نیروهای مردمی سوریه گفت: امروز نتایج حضور این شهید را در قالب پیروزیهای رزمندگان و مدافعان حرم بیشتر میبینیم و احساس میکنیم.

اثر مستقیم وضعیت سوریه بر امنیت ایران/ نقش مؤثر شهید همدانی در جبهه مقاومت
فرمانده کل سپاه گفت: اگر حضور مستشاری سردار همدانی در سوریه نبود دمشق در ماجرای دو سه سال پیش سقوط میکرد و وضعیت جبهه مقاومت نامعلوم میماند.

تبدیل ایران به یک قدرت فرامنطقهای مرهون ایثار شهیدانی همچون سردار همدانی است
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا گفت: امروز ایران اسلامی تبدیل به یک قدرت فرامنطقهای شده و این مهم مرهون مجاهدتهای شهیدانی همچون سردار همدانی است.

اقدامات ایذایی اروپاییها برای مقابله با گسترش اسلام
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در فرانسه گفت: گسترش اسلام در اروپا باعث شده اروپاییها نگران شوند و دست به اقدامات ایذایی در جهت مقابله با حرکت اسلام بزنند.

نظر سردار نقدی درباره فراخوان عمومی برای اعزام مدافعان حرم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر قرار باشد فراخوان عمومی برای دفاع از حرمین شریفین اهل بیت(ع) اعلام شود، تعداد اتوبوسهای موجود در کشور برای اعزام نیروها کافی نخواهد بود.

شرکت بیش از 35 هزار بسیجی در رزمایش گسترده الیبیتالمقدس
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: با حضور بیش از 35 هزار رزمنده بسیجی از گردانهای رزمی در یگانهای مردمپایه شش استان کشور، رزمایش گسترده الی بیتالمقدس 94 در قم برگزار خواهد شد.

نظام امنیتی اروپا فرو پاشید/ آمریکا به یک بازیگر معمولی در منطقه تبدیل شده است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه تمام اروپا اکنون در شوک امنیتی فرو رفته، بیانگر بازگشت مکر آنها به سمت خودشان است و همان کشورهایی که تا دیروز تکفیریها را ائتلاف مردمی آزادیخواه مینامیدند، اکنون شاهد ایجاد ناامنی از سوی همانها در قلب سرزمینهایشان شدهاند.

ارتش آمریکا توان جنگیدن در منطقه را ندارد/ رسانههای داخلی دنبالهرو غربیها نباشند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، داعش را ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: چون ارتش آمریکا قابلیت جنگیدن در منطقه را نداشت تصمیم گرفتند پیادهنظامی را در منطقه شکل دهند، تا بهصورت جنگهای نامنظم، کار این ارتش را انجام دهد.

هرکس نفوذ را باور نکند عامل نفوذی است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نفوذ این است که باور کنیم آمریکاییها دوست ما هستند و ما باید مثل آنها شویم؛ البته هرکس این موضوع را باور کند، عامل نفوذی است؛ حتی اگر حقوقی از بابت آن دریافت نکند.

رصد کامل آسمان منطقه رزمایش الی بیتالمقدس توسط قرارگاه پدافند هوایی
فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیتالمقدس گفت: آسمان منطقه برگزاری این رزمایش بهصورت کامل رصد میشود.

غربیها با تولید تروریسم مار در آستین خود پرورش دادند
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: غرب، عامل تولید فساد و تروریسم است و مسئولان غربی باید بدانند مار در آستین خود پرورش دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها