اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از انهدام هسته‌ تمام گروه‌های تروریستی کشور تا نحوه دستگیری ریگی در آسمان

انهدام هسته‌ تمام گروه‌های تروریستی کشور طی 2 سال اخیر، ماجرای دستگیری ریگی در آسمان ایران، تلاش برخی نفوذی‌ها برای دستیابی به مسندهای حکومتی، نمایش توان دفاعی ایران در رزمایش موشکی سپاه،...
کد خبر: ۷۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 26February 2016

از انهدام هسته‌ تمام گروه‌های تروریستی کشور تا نحوه دستگیری ریگی در آسمان

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

بهداری نیروهای مسلح از بالاترین آمادگی برای مقابله با بحرانها برخوردار است
سردار عراقیزاده گفت: بهداری نیروهای مسلح از بالاترین آمادگی برای مقابله با انواع بحرانها از جمله بحرانهای ناشی از جنگ یا حوادث غیر مترقبه برخوردار است.

حذف بسیج از برنامه ششم توسعه مصداق نفوذ است/ بنیصدر هم از تجهیز بسیج خودداری میکرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حذف بسیج از برنامه ششم توسعه گفت: آن نفوذی که رهبری هشدار داده بودند همینهاست؛ یعنی عدم توجه به نیروهای انقلابی، مردمی و افرادی که می خواهند برای سربلندی انقلاب و نظام افتخار آفرینی کنند.

آمریکا به دنبال تضعیف توان دفاعی و خلع سلاح موشکی ایران است
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: دشمن از هنگامیکه متوجه شد قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی وابسته به خوداتکایی و پیشرفتهای داخلی است، با آغاز دور جدیدی از تحریمها در راستای تضعیف و خلع سلاح جمهوری اسلامی گام برمیدارد.

فرمانده کل سپاه اعطای نشان ملی شجاعت به سردار دهقان را تبریک گفت
سرلشکر جعفری و برخی مسئولان لشکری، اعطای نشان ملی درجه یک شجاعت به وزیر دفاع را تبریک گفتند.

سپاه تحت هر شرایطی میجنگد و پا پس نمیکشد/ امکان تحقق استراتژی مسئولین در جنگ وجود نداشت
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی نظامیِ انقلابی مثل سپاه تحت هر شرایطی میجنگد و پا پس نمیکشد، حتی به شکل عاشورایی.

کسانی که از سوی آمریکا و انگلیس حمایت شدند اگر اعلام برائت نکنند مجرماند/ مسئولان وزارتخارجه اعتراض کنند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دخالت بیگانگان در انتخابات ایران را توهینآمیز خواند و گفت: کسانی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند، اگر اعلام برائت نکنند، مجرم بوده و در این توهین شریکند.

پیشگیری از «نفوذ» یک تکلیف ملی است
معاون هماهنگ کننده ارتش، پیشگیری از نفوذ دشمن را یک تکلیف ملی خواند و گفت: اگر دشمن صلحی را پیشنهاد کرد آن را رد نکنید تا خداوند راضی شود، اما بعد از صلح نهایت احتیاط از دشمن را داشته باشید و خوشگمانی را کنار بگذارید.

عدهای در کشور عقبه انتخابات را هدف گرفتهاند/ آمریکا در پی جایگزینی برای داعش است
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: عدهای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار میگیرند که دقیقا نقشه طراحی شده دشمن است و به جای آنکه موجب استقبال مردم از انتخابات شوند، وسیلهای برای زدن عقبه انتخابات میشوند.

برگزاری هشتمین «جشنواره جوان سرباز» در اردیبهشت 95 به میزبانی سپاه
فرمانده پشتیبانی و اجرائیات حوزه مرکزی سپاه از برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز در اردیبهشت ماه سال 95 به میزبانی سپاه خبر داد.

تشکیل قرارگاه مقابله با انتخابات توسط دشمن
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه اگر قرار بود انتخابات ما مهندسی شده باشد، نه مردم این اندازه حساسیت داشتند و نه دشمنان گفت: کسانی که در جریان انتخابات مسأله رهبری شورایی یا رهبری نظارت پذیر را مطرح میکنند، یا کسانی که صلاحیت شورای نگهبان را زیر سوال میبرند، با استراتژی دشمن هماهنگ هستند.

خدماترسانی به رزمندگان تکلیف ما است/ نمایش توان دفاعی ایران در رزمایش موشکی سپاه
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خدماترسانی به رزمندگان تکلیف ما است و نه خواست رزمندگان؛ زیرا آنان بر اساس ایمان، ایثار و اعتقاد به حضرت امام(ره) و مسیر انقلاب به جبههها رفتند و در واقع طلبکار نیستند، و حتی برخی از رزمندگان خجالت میکشند که در این رابطه با آنها صحبت شود.

مدیرانی که از رفع حصر سران فتنه حرف میزنند همان نفوذیها هستند/ تلاش برخی نفوذیها برای دستیابی به مسندهای حکومتی
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متأسفانه این روزها مشاهده میشود عدهای از بازماندههای کودتاچیها بهطور مستقیم و یا غیرمستقیم بهدنبال دست یافتن به مسندهای حکومتی هستند؛ که چنانچه در این امر غفلت شود، انقلاب و کشور با صدمات غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

ماجرای دستگیری ریگی در آسمان ایران
پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات طی گزارشی به موضوع دستگیری و اعترافات عبدالمجیدریگی یکی از تروریستهای تکفیری تحت عنوان پاز آسمان ترور و جنایت تا زمین عدالت و تقاص پرداخته است.

مذاکرات وزرای دفاع ایران و روسیه درباره روند اجرای توافقات دفاعی بین دو کشور
وزیر دفاع روسیه با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

مردم ایران منتظر اقدام دولت در برابر دخالت انگلیس هستند/ سکوت وزارت خارجه در این زمینه شبههآور است
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به انتظارات ملی از ضرورت قاطعیت دستگاه دیپلماسی کشور در قبال دخالت بیگانگان، گفت: سکوت وزارت خارجه در برابر دخالت انگلیسیها در امور داخلی کشورمان شبههآور است.

عملکرد غربیها نشان داده که نمیتوان به آنها متکی بود/ افتتاح یک «تِرین» پالایشگاه ستاره خلیج فارس
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با تأکید بر استفاده از ظرفیتهای داخلی در توسعه کشور گفت: کارنامه حضور غربیها در صنعت نفت کشورمان نشان داد که نمیتوانیم به غرب متکی باشیم.

نامزدهای انتخابات باید نگاهی راهبردی داشته باشند/ خدمتگزاران به شهدا فرزندان فاطمه(س) هستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نگاه نامزدهای انتخاباتی باید راهبردی باشد، گفت: امروز 37 سال پس از انقلاب اسلامی همه پایه های انقلاب استحکام یافته است.

انهدام هسته تمام گروههای تروریستی کشور طی 2 سال اخیر
وزیر اطلاعات گفت: ما هسته و رهبری تمام گروههای تروریستی که بدخواه شیعه و کشور عزیزمان بودند در طول 2سال گذشته از بین بردیم.

دولت در برنامه ششم توسعه از ظرفیت دانشگاهها استفاده کند/ تهران وضعیت امنیتی خوبی دارد
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حدود 100 هزار استاد دانشگاه در کشور داریم که دولتمردان میتوانند از این اساتید و 4.5 میلیون دانشجو برای تنظیم برنامه توسعه ششم استفاده کنند.

حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار دفاعی است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور گسترده مردم در انتخابات را پشتوانه اقتدار دفاعی کشور دانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار