اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از نصب تجهیزات پیشرفته بر بالگردهای نزاجا تا تمرین لِه کردن آمریکا در رزمایش سپاه

چگونگی شهادت کلاه‌سبزهای مدافع حرم ارتش در سوریه، اجرای اولین مأموریت هوانیروز سپاه، تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایت‌شونده لیزری/ ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز، اجرای تمرین عملیات رهایی گروگان توسط کلاه‌سبزهای ارتش،...
کد خبر: ۷۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ - 16April 2016

از نصب تجهیزات پیشرفته بر بالگردهای نزاجا تا تمرین لِه کردن آمریکا در رزمایش سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

مناطق تحت اشغال داعش ویران شدهاند
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: شهرهایی که در سوریه و عراق تحت اشغال داعش بودند، اکنون بعد از آزادسازی چیزی جز ویرانه از آنها باقی نمانده است.

غرش موشکها زمینهساز امور دیپلماتیک و پیشرفت کشور است
جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه برای افزایش توان دفاعی نیاز به مجوز هیچکس نداریم و تنها به گوش و چشممان به فرماندهی کل قواست، گفت: غرش موشکهاست که فرصت دیپلماسی و پیشرفت را میدهد.

واکنش شهید صیاد شیرازی نسبت به یاوهگوییها درباره جزایر سهگانه ایرانی
فرمانده نداجا گفت: شهید صیاد شیرازی توجه ویژهای به موضوع جزایر سهگانه داشت و هنگامی که برخی کشورها در این باره یاوهگویی میکردند، پاسخ تندی به آنها میداد.

نه موشک قابل مذاکره است و نه رابطه با آمریکا/ صیاد یک "ارتشی بسیجی" بود
فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: نه موشک قابل مذاکره است و نه رابطه با آمریکا؛ چون موشک را برای دفاع از کشورمان نیاز داریم و آمریکا نیز تاکنون نشان داده که قابل اعتماد نیست.

مقامات امریکایی صلاحیت اظهار نظر درباره توان موشکی ایران را ندارند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: صحبت درباره موشکهای ایران خارج از صلاحیت مقامات امریکایی است.

امسال رزمایشهای مختلفی در عرصههای زمین، هوا و دریا برگزار میکنیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال انجام چندین رزمایش را در بخشهای مختلف زمینی، دریایی و هوایی در دستور کار داریم؛ که در زمان خودش اعلام میشود.

انتظاری که شهید صیاد از مردم داشت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید صیاد میخواست که مردم، آمریکا را همیشه بهعنوان شیطان بزرگ بشناسند و همواره انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند.

آمریکاییها دیگر توان حمایت از عناصر وابسته به خود را ندارند
وزیر دفاع کشورمان سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا را نشاندهنده انفعال و استیصال این کشور در برابر توانمندیهای دفاعی ایران دانست و گفت: آمریکاییها دیگر توان حمایت از عناصر وابسته به خود را ندارند.

بکارگیری حداکثری توان بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر لزوم بکارگیری حداکثری توان بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال 95 باید تجدید نظری در برنامههای از قبل پیشبینی شده در این زمینه انجام دهیم.

ایران مقتدر را نمیتوان وادار به تسلیم کرد
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: غربیها میدانند که نمیتوانند کشور مقتدر ایران را تسلیم خواستههای خود کنند؛ بنابر این مشکل آنها انرژی هستهای ما نیست؛ بلکه مشکلشان با اقتدار ایران است.

احدی نمیتواند برای استراتژی دفاعی ایران تعیین تکلیف کند
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هر کشوری با در نظر گرفتن تهدیدات، استراتژی دفاعیاش را تدوین میکند و احدی نمیتواند در این خصوص برای سایر کشورها ازجمله ایران اسلامی تعیین تکلیف کند.

توسعه توان موشکی عامل افزایش اقتدار کشور است
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما ذرهای از آمادگی و برنامه های مرتبط با توان دفاعی خود کوتاه نمیآییم، گفت: هرچه ابزار موشکی ما خصوصا در زمینه برد موشکی افزایش یابد، قدرت ما نیز بیشتر خواهد شد.

جریان نفاق کشور را در مسیر وابستگی قرار داده است/ نفاق برخی خواص مردم را متحیر میکند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر نقش مهم توان دفاعی در اقتدار کشور گفت: متاسفانه اقدامات جریان نفاق سبب شده تا استقلال کشور در مسیر خطر قرار گیرد و این عده کشور را به سمت وابستگی پیش ببرند.

تمرین جنگندههای نهاجا برای حضور در رژه 29 فروردین
در آستانه فرا رسیدن 29 فروردین سالروز ارتش و حماسهآفرینیهای نیروی زمینی، جنگندههای نیروی هوایی ارتش صبح امروز به تمرین رژه هوایی پرداختند.

اجرای تمرین رزم زمینی و عملیات رهایی گروگان توسط کلاهسبزهای ارتش
تمرین رزم زمینی و عملیات رهایی گروگان با استفاده از تیر جنگی، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای ارتش توسط تکاوران تیپ نوهد اجرا شد.

هر تهدیدی را در نطفه خفه میکنیم/ انهدام تکفیریها در 40 کیلومتری مرزها
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرزهای ما از امنیت کافی برخوردار است و راهبرد ما در مقابله با گروههای تکفیری این است که آنها را در 40 کیلومتری مرزهایمان و قبل از ورود به مرزها منهدم کنیم.

اجرای اولین مأموریت هوانیروز سپاه با انهدام مواضع نیروهای دشمن
همزمان با آغاز مرحله اول رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) بالگردهای نیروی زمینی سپاه مواضع دشمن فرضی را هدف قرار دادند.

عملیات شناسایی پهپادهای سپاه با حضور "حماسه" و "صادق" در رزمایش پیامبر اعظم(ص)
پهپادهای «حماسه» و «صادق» برای نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه عملیاتی شدند.

«حماسه» یک رادارگریز همهکاره در آسمان
پهپاد رادارگریز حماسه که میتواند به انواع راکت و موشک مجهز شود، به لحاظ دید راداری و اپتیکی و مدت ماندگاری در هوا، از توان بالایی برخوردار است.

افتتاح سی امین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان
معاون بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: سی امین بیمارستان صحرایی فوق تخصصی سپاه به همت بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در منطقه «اسفندک» شهرستان سراوان افتتاح شد.

فرمانده هوانیروز سپاه منصوب شد
سردار رحمانی قهرودی با حکم فرمانده کل سپاه به فرماندهی یگان تازهتاسیس هوانیروز سپاه منصوب شده است.

آماده مقابله با هر گونه اقدام تروریستی هستیم
فرمانده قرارگاه قدس سپاه با بیان اینکه ما برای مقابله با هرگونه حرکت تروریستی آمادهایم، گفت: یکی از پیامهای رزمایش پیامبر اعظم در جنوب شرق، اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری با همه کشورهای همسایه و دوست است.

چگونگی شهادت کلاهسبزهای مدافع حرم ارتش در سوریه
فرمانده نیروی زمینی ارتش چگونگی شهادت تکاوران مدافع حرم تیپ نوهد ارتش در سوریه را تشریح کرد.

نیروهای مسلح پشتوانه دستگاه دیپلماسی کشور هستند
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر امروز دیپلماتها و مسئولان ما با افتخار در مجامع بینالمللی حاضر میشوند و از کشور دفاع میکنند، به دلیل اقتدار نیروهای مسلح است.

پیشرفت دیپلماسی وابسته به غرش موشکهاست
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز در پناه چرخش شنی تانک ها و غرش توپ ها فن آوری اجازه رشد پیدا می کند و حرکت ناوها و غرش جنگندها و موشک ها است که فرصت و پیشرفت دیپلماسی را به وجود می آورد.

تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایتشونده لیزری/ ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز
فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایتشونده لیزری و ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز برای نخستین بار در کشور خبر داد.

دستاوردهای جدید نزاجا رونمایی شد+ عکس
سامانه پدافند هوایی "بهمن"، خودروی تاکتیکی 6*6 "کیان" و خودروی تجسسی، تانک بهینهسازی شده «چیفتن» و سلاح تکتیرانداز کالیبر 7.62 جدید ارتش با حضور امیر پوردستان رونمایی شد.

تامین نیازهای عملیاتی نزاجا تا 10 سال آینده
رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: پنج محصول جدید تولید شده در حوزه تجهیزات نوین با توجه به نیازهای عملیاتی نیروی زمینی ساخته شده و نیازهای نزاجا را تا 10 سال آینده تامین میکند.

تحویل پنج دستگاه تانک بهینه شده «چیفتن» به لشکر 16 زرهی
پنج دستگاه تانک بهینهسازی شده «چیفتن» به لشکر 16 زرهی قزوین تحویل داده شد.

تجهیز تکاوران تیپ 65 هوابرد ارتش به سلاح تک تیرانداز + عکس
در مراسم رونمایی و تحویلدهی دستاوردهای جدید نزاجا، تکاوران تیپ 65 هوابرد ارتش به سلاحهای تک تیرانداز در کالیبر های مختلف مجهز شدند.

توان موشکی ما فقط در راستای دکترین دفاعی ایران بکارگیری میشود
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توان موشکی ما به اندازه ای است که علی رغم داشتن همه قابلیت ها فقط در راستای دکترین دفاعی ایران بکارگیری میشود.

استفاده از نیروهای بومی برای ایجاد امنیت پایدار
سخنگوی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) گفت: برای ایجاد امنیت پایدار در جنوب شرق کشور طی برنامه ریزی هایی که صورت گرفته تلاش داریم تا از نیروهای بومی منطقه به دلیل آشنایی با نقاط مرزی و نیز راه های ارتباطی استفاده کنیم.

از انجام عملیات «پاور تاکسی» تا «له کردن آمریکا در زیر پا»+ عکس
نیروهای شرکت کننده در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) سپاه با انجام عملیات «پاور تاکسی» و «له کردن آمریکا در زیر پا»، آمادگی توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

ایران عامل تضمین ثبات امنیت در منطقه است/ هر کشور متجاوز به ایران را پشیمان میکنیم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران عامل تضمین ثبات امنیت در منطقه است و نیروهای مسلح ما به هیچ عنوان قصد تجاوز و توسعه طلبی در منطقه ندارند.

تحویل داک شناور 2 هزار تنی "گیلان"، به نداجا
داک شناور 2 هزار تنی گیلان که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، صبح روز پنجشنبه با حضور وزیر دفاع در بندر انزلی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

ارتقای نفربرهای زرهی BMP-1 به سامانههای پیشرفته BMP-2
فرمانده نیروی زمینی ارتش از ارتقای نفربرهای زرهی BMP-1 به سامانههای زرهی پیشرفته BMP-2 خبر داد.

اقدامات امنیتی بزرگی هر روز در جنوب شرق کشور اجرا میشود/ رزمایش سپاه در وسعت ۱۷ هزار کیلومتر برگزار شد
فرمانده قرارگاه قدس سپاه گفت: در طول سال هر روزه اقدامات بزرگی در رابطه با امنیت در جنوب شرق با همکاری نیروهای سپاه، بسیج، مرزبانی، اداره کل اطلاعات و انتظامی مشغول خدمت در بحث امنیت جنوب شرق اجرا میشود.

امنیت در جنوب شرق کشور با استقرار قرارگاه قدس تامین شد/ 4 مؤلفه سپاه در ایجاد امنیت
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پایداری و تامین امنیت جنوب شرق کشور در شرایط خاصی به نیروی زمینی سپاه واگذار شد؛ که زیر ساخت مناسبی برای تأمین امنیت در منطقه وجود نداشت.

بازگشت شیرهای غولپیکر ایرانی به سازمان رزم نزاجا+عکس
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در راستای تجهیز یگانهای زرهی خود در سراسر کشور به بازسازی و ارتقای عرادههای قدیمی تانک های چیفتن پرداخته و طبق آنچه که از سوی فرماندهان این نیرو اعلام شده در سال جاری بسیاری از این تانکها بعد از بهینهسازی به ستون زرهی نزاجا ملحق خواهند شد.

دستور سرلشکر جعفری برای کمک سپاه به سیلزدگان
سخنگوی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه بنا به دستور سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه آماده کمک به سیل زدگان در استانهای غربی کشور است.

تجهیز و توسعه پایگاه شرقی نداجا دریای خزر
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز و توسعه پایگاه شرقی نداجا دریای خزر در سال جاری خبر داد.

مسئولان ناآگاه خواستار انحلال ارتش بودند/ امام(ره) به ارتش هویت بخشید
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کسانیکه امروز میگویند ما به موشک نیاز نداریم اوایل انقلاب نیز میگفتند ما به ارتش، جنگندههای F14، تانک و زیردریایی نیازی نداریم؛ امام(ره) نیز در یک تصمیمگیری قاطعانه روز 29 فروردین را روز ارتش نامیدند و در واقع به ارتش هویت دادند.

تمرین تاکتیکی جنگندههای نهاجا در آسمان پایتخت
جنگندههای نهاجا دومین مرحله پرواز تمرینی خود را برای حضور در رژه 29 فروردین صبح امروز برگزار کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار