مهم‌ترین اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت

از آخرین جزئیات سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" تا دانستنی‌هایی درباره یگان "صابرین" و عملیات ترکیبی پهپادهای ارتش

نحوه تشکیل و چگونگی عضوگیری یگان ویژه "صابرین"، آخرین جزئیات از سامانه پدافندی "باور ۳۷۳"، مأموریت مهم صنایع جنگ‌افزارسازی در عرصه رزم زمینی، رویکرد جدید سازمان پدافند غیرعامل کشور و...
کد خبر: ۳۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ - 16January 2015

از آخرین جزئیات سامانه پدافندی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

یگان ویژه "صابرین" چیست و چگونه میتوان عضو آن شد؟
سردار گشتاسبی با تأکید بر اینکه هدف سپاه از تشکیل این یگان، پذیرش مأموریتهای سخت و عملیاتهای خاص در همه عرصهها بود، گفت: ما در چارچوب مقررات ابلاغی سپاه، قادر به اجرای هر مأموریتی هستیم.

عملیاتهای بزرگ جنگ در تحریم کامل نظامی و اقتصادی رقم خورد
فرمانده کل سپاه با اشاره به تحریمهای موجود گفت: عملیاتهای بزرگ جنگ زمانی رقم خورد که در تحریم کامل نظامی و اقتصادی بودیم.

رزمایشهای آینده چرخه دفاعی کشور را مستحکمتر خواهد کرد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تاثیرات رزمایشهای نیروهای مسلح در عرصهٔ آمادگیهای دفاعی کشور تاکید کرد: پهنهٔ دفاعی ایران مستحکمتر میشود.

ابراز تاسف معاون ستاد کل نیروهای مسلح از انحلال جهاد سازندگی
معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت که متاسفانه با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، یک خلأ در کشور بهوجود آمد و جهاد سازندگی آن هویت اصلی خود را از دست داد.

لزوم استفاده از دانش مهندسی سازه برای کاهش مدلهای تهاجمی تخریب
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور: هم اکنون مدلهای تخریب در جهان متفاوت شده و باید با استفاده دانش مهندسی سازه، مدلهای تهاجمی تخریب را به حداقل برسانیم.

هنرمند ضد ملت جایی در میان مردم ندارد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از برخی رخدادها در عرصه فرهنگ و هنر کشور تأکید کرد: هنرمند ضد ملت جایی در میان مردم ندارد.

آخرین جزئیات از سامانه پدافندی "باور ۳۷۳"
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با اشاره به روند ساخت S 300 بومی گفت: با تلاش متخصصان داخلی در آیندهای نهچندان دور آمادهسازی زیرسیستمهای سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" به اتمام میرسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه میشویم.

رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) تجربه یک جنگ واقعی بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) تجربه یک جنگ واقعی بود، گفت: هدف اصلی ما در این رزمایش ارزیابی قدرت عکسالعمل در مقابل حوادث و شدت برخورد با دشمن بود.

چتر شناسایی پهپاد "یسیر" بر فراز محدوه عملیاتی پهپادهای انتحاری
فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش به تشریح نحوه اجرای عملیاتهای ترکیبی پهپاد شناسایی "یسیر" و پهپاد انتحاری "رعد" پرداخت.

درخواست روسیه از سازمان پدافند غیر عامل ایران برای آموزش
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ما امروز با رویکرد بومی به دنبال تولید علم هستیم و در بازدیدی که اخیراً از هفت دانشگاه روسیه داشتیم، آنها نیز خواستار آموزش توسط ما بودند.

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بیمارستان بقیةالله(عج)/ رکورد جالب پزشکان ایرانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) گفت: بیمارستان بقیةالله(عج) با انجام برخی اقدامات ازجمله ارایه خدمات کلینیکی و بستری بهصورت «دی کلینیکی» توانسته ظرفیت پذیرش بیماران بستری را 20 درصد افزایش دهد.

اگر تکه تکه هم شویم نمیگذاریم امنیت جامعه مختل شود
جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امنیت، عزت، بزرگی و شکوه جامعه را در هر حالتی حفظ میکنیم، گفت: حتی اگر تکه تکه هم شویم نمیگذاریم امنیت از بین برود.

مأموریت مهم صنایع جنگافزارسازی در عرصه رزم زمینی
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سازمان صنایع دفاع به ویژه صنایع جنگافزارسازی در زنجیره رزم زمینی کشور ماموریت مهمی را برعهد دارد، بنابراین دستاوردها، تجهیزات و سلاحهای تولیدی در این حوزه باید بالاترین کیفیت و کاربرد را برای نیروهای مسلح به همراه داشته باشد.

موفقیت در اجرای فازهای 15 و 16پارس جنوبی به نام ملت ایران ثبت میشود/ برای ساماندهی منابع آبی خدادادی تدبیر ویژهای داریم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) گفت: حیات قرارگاه سازندگی به کار جهادی است و اجرای موفقیتآمیز 15 و 16 پارس جنوبی نمونه بارز مدیریت جهادی بود که به نام ملت ایران در تاریخ ثبت خواهد شد.

هجمه به مراکز قدرت از مهمترین تهدیدات علیه کشور است
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نهادهای قدرتمند و تاثیرگذار نظام همواره مورد هجمه قرار گرفتهاند؛ نهادهایی همچون سپاه و بسیج یا ولایت فقیه که اصلیترین رکن انقلاب است همواره مورد هجوم دشمنان بودهاند.

"پدافند فرهنگی" رویکرد جدید سازمان پدافند غیرعامل کشور
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات به سه بخش تهدیدات مردممحور، تهدیدات سخت و تهدیدات فناوریمحور تقسیم میشود، از پدافند فرهنگی بهعنوان رویکرد جدید سازمان پدافند غیرعامل کشور در برابر تهدیدات جدید نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها