اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از ساخت زیرسطحی‌های سونارگریز تا راه‌اندازی دومین رادار 1100 کیلومتری «قدیر»

واکنش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تهدیدات رژیم صهیونیستی، ساخت زیرسطحی‌های سونارگریز توسط نداجا، برنامه ندسا برای شکل‌گیری «دفاع مردمی» در دریا، عملیاتی شدن دومین رادار برد بلند «قدیر» در جنوب کشور،...
کد خبر: ۴۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ - 10July 2015

از ساخت زیرسطحی‌های سونارگریز تا راه‌اندازی دومین رادار 1100 کیلومتری «قدیر»

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

تهدیدات نظامی امریکا پاسخهای کوبنده به دنبال دارد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تهدیدات نظامی این روزهای امریکا پاسخهای کوبنده به دنبال دارد و بهطور پشیمان کننده، خودپسندی و بزرگبینی مخصوص امریکاییها را در هم خواهد شکست.

ساخت زیرسطحیهای سونارگریز/ "سهند" امسال عملیاتی میشود
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: میتوان با ایجاد تغییراتی در بدنه و همچنین پوششی که روی شناور قرار میگیرد، آن را رادارگریز کرد، و امروز این توان در نیروی دریایی ما وجود دارد.

میتوانیم با تکیه بر ظرفیتهای بالفعل خود بر دشمن چیره شویم
وزیر دفاع با بیان اینکه به دنبال غافلگیر کردن دشمن هستیم، گفت: از چنان توانایی و قوت ذهنی برخورداریم که میتوانیم با ظرفیتهای از قوه به فعل درآمده و با حس و درک برآمده از یک بینش عمیق، بر دشمن چیره شویم.

دیدار دریادار سیاری با فرمانده نیروی دریایی روسیه
فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و روسیه در سن پترزبورگ با یکدیگر دیدار کردند.

دومین رادار برد بلند «قدیر» در جنوب کشور عملیاتی شد
سامانه راداری «قدیر» که به همت متخصصان نیروی هوافضای سپاه طراحی و تولید شده است، با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در جنوب کشور عملیاتی شد.

نباید به آمریکاییها خوشبین باشیم/ «وایبر» و «اینستاگرام» حربههای دشمن برای تغییر سبک زندگی ایرانیان
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اینستاگرام، وایبر و شبکههای اجتماعی که به راحتی در دسترس جوانان ما هستند، هزینههای سرسامآوری دارد، اما به رایگان در اختیار ما میگذارند، تا سبک زندگی و مسیر زندگی ما را عوض کنند.

تهیه پیشنویس توافقنامه همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تهیه پیشنویس توافقنامه همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر خبر داد و گفت: بر این اساس برقراری امنیت در این دریا بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط بهدست پنج کشور ساحلی خواهد بود.

ملت ایران مانع از تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و حامیانش در جنگ نیابتی خواهد شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رژیم صهیونیستی را کانون شرارت در جهان دانست و گفت: ملت ایران هرگز اجازه نخواهند داد این رژیم و حامیانش با حربه تروریسم داعشی و جنگ نیابتی به اهداف پلید و شومشان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام دست پیدا کنند.

برنامه ندسا برای شکلگیری «دفاع مردمی» در دریا
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر امروز با جوانان درباره اهمیت جزایر خلیج فارس در دفاع از کشورمان صحبت کنیم و از این طریق بتوانیم انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنیم، در آینده میتوانیم روی دریا دفاع مردمی داشته باشیم.

تصویب سند راهبردی خدماترسانی به رزمندگان
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تصویب سند راهبردی خدماترسانی به رزمندگان توسط دولت خبر داد.

ایران به دنبال برقراری ثبات در منطقه است/ آمادگی کامل نیروهای مسلح در صیانت از کشور
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بهدنبال برقراری ثبات و اتحاد جمعی در بین کشورهای منطقه است.

کمک مستشاری به گروههای مقاومت فلسطینی را حق خود میدانیم
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: کمک مستشاری ما به گروههای مقاومت فلسطینی موضوع پوشیدهای نیست، و بارها از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده است؛ این را هم حق خودمان میدانیم که به این گروهها کمک کنیم.

تکفیریها میخواستند جنگ را به مرزهای ایران بکشانند
سردار همدانی گفت: علی رغم همه تلاشهایی که تکفیریها در سوریه انجام دادند وقتی در آنجا به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند، حرکت خود را بسوی عراق آغاز کردند تا بلکه با کشاندن جنگ به سمت مرزهای ایران، بتوانند اهداف خود را در تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس تحقق بخشند.

تکذیب خبر منتسب به سردار شریف درخصوص بازدید از مراکز هستهای و نظامی
یک مقام مسئول در روابط عمومی کل سپاه اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هستهای و بازدید از مراکز هستهای و نظامی را تکذیب کرد.

تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به اماکن نظامی را نمیدهیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید مجدد بر مواضع قبلی نیروهای مسلح کشور گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمیدهیم.

راهپیمایی روز قدس عاملی بازدارنده در برابر جنایات صهیونیستهاست/ مذاکرات هستهای با رعایت خط قرمزها باید ادامه یابد
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: این راهپیمایی میتواند یک عامل بازدارنده برای کاهش جنایات صهیونیستها تلقی شود.

اگر رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ما حمله کند سرزمینهای اشغالی را شخم میزنیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به دفاع پرس گفت: چنانچه رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ما حمله کند، سرزمینهای اشغالی را شخم میزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها