اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از رونمایی سامانه‌های موشکی جدید تا نابودی «تل‌آویو» در صورت خطای صهیونیست‌ها

آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه حیله آمریکایی - اسرائیلی در منطقه، رونمایی سامانه‌های موشکی جدید، حوزه‌های درگیری شدید ایران و عربستان، نابودی «تل‌آویو» تاوان کوچکترین خطای صهیونیست‌ها،...
کد خبر: ۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ - 18July 2015

از رونمایی سامانه‌های موشکی جدید تا نابودی «تل‌آویو» در صورت خطای صهیونیست‌ها

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

داعشیها سربازان رژیم صهیونیستی در خط مقدم مقابله با مقاومت هستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رژیم صهیونیستی برای تحقق آرزوی دیرینهاش یعنی مالکیت بر سرزمینهای نیل تا فرات، و همچنین وارد کردن فشار به مقاومت، از داعش بهعنوان سربازان خط مقدم خود در این راستا استفاده میکند.

تهدید نظامی علیه ایران جایگاهی ندارد/ دشمنان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
فرمانده کل سپاه در خصوص مذاکرات وین و تهدیدات برخی کشورها در خصوص پیامدهای به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفت: آنها میدانند که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند و بیشتر از ما به این مذاکرات نیازمندند.

«نظریه هانتینگتون» نظریهای دروغ و مبتنی بر خواسته اسلحهفروشان جهانی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظریه مشهور راهبردی هانتینگتون، غلط، یک دروغ و نظریه صهیونیستی مبتنی بر خواسته ابرسرمایهداری و اسلحهفروشان جهانی است.

آمریکا در مذاکرات باید به مواضع روشن و محکم ایران تمکین کند
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، تغییر مواضع آمریکاییها در مذاکرات هستهای را عملیات روانی دانست و گفت: آنها باید به مواضع بسیار روشن و محکم ایران تمکین کنند.

واکنش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تهدیدات آمریکا/ ایران آماده مقابله با هرگونه حیله آمریکایی - اسرائیلی در منطقه است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گزینه روی میز آمریکا طبل تو خالی و ببر کاغذی است، گفت: جوانان ایران با قدرتی مثالزدنی و اندیشهای بلند آماده مقابله با هرگونه حیله آمریکایی - اسرائیلی در منطقه هستند.

هر گونه اقدام تهاجمی را بهطور پشیمانکنندهای پاسخ میدهیم
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی امروز در شرایط بازدارندگی دفاعی فعال و پشیمانکننده قرار دارد.

آمریکا بعد از توافق هم دبه خواهد کرد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعد از توافق هستهای هم دوباره شاهد دبهها و بازیهای آمریکا خواهیم بود و این هم جزو خصلت و ماهیت آمریکاییهاست.

نمیتوانیم از شعار شیطان بزرگ بودن آمریکا عدول کنیم/ هرکس ادعا کند در خط امام(ره) است باید مطیع رهبر انقلاب باشد
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نمیتوانیم از شعار شیطان بزرگ بودن آمریکا عدول کنیم افزود: ورود به مذاکره با آمریکا در راستای همان تدبیری است که رهبر معظم انقلاب در قالب نرمش قهرمانانه مطرح کردند.

نپذیرفتن حقوق ایران در مذاکرات اشتباهی استراتژیک خواهد بود
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکاییها باید حقوق ملت ایران را در مذاکرات بپذیرند و چنانچه این کار را انجام ندهند قطعا یک اشتباه استراتژیک را مرتکب خواهند شد؛ زیرا ملت ایران در مسیر توسعه قدرت گام نهاده و این مسیری بازگشتناپذیر است.

حوزههای درگیری شدید ایران و عربستان/ بکارگیری مدل مستشاری آمریکا و اسرائیل در جنگ سعودیها علیه یمن
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: عربستان در حمله علیه یمن به لحاظ تکنیکی از مدلهای مستشاری آمریکاییها و اسرائیلیها استفاده میکند، که در مباحث نظامی به «جنگ زیرساختی» معروف است.

تمجید فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از نداجا
فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نیروی دریایی ایران را نیرویی قدرتمند محسوب میکنند.

رژیم صهیونیستی در برابر ایران عددی محسوب نمیشود/ نابودی «تلآویو» تاوان کوچکترین خطای صهیونیستها
معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تا زمانی که نظام اسلامی از ملتی با ایمان و نیروهای مسلحی پرتوان برخوردار است، رژیم صهیونیستی در مقابل آن عددی نیست.

نقشآفرینی ۲۲ دستگاه در اجرای سند راهبردی خدماترسانی به رزمندگان
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: ۱۲ وزارتخانه و ۱۰ سازمان لشکری و کشوری دیگر در شورای هماهنگی امور رزمندگان عضویت خواهند داشت.

کمک ایران به سوریه نباید مورد انتقاد قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مسئله کمک ایران به سوریه نباید مورد انتقاد قرار گیرد، زیرا خط مقاومت در سوریه خط مقدم مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی است؛ پس چنانچه این خط سقوط کند، سایر خطوط پشت سر آن هم سقوط میکند.

وزارت دفاع نیازهای دفاعی کشور را متناسب با تهدیدات احتمالی تامین میکند
وزیر دفاع گفت: تا هر زمانی تحریمها یا محدودیتها ادامه یابد، صنایع دفاعی ما قادر خواهند بود نیازمندیهای دفاعی کشور را متناسب با پاسخ به تهدیدات احتمالی تامین کنند‬.

رونمایی از سامانههای موشکی جدید در دهم شهریور امسال
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) گفت: سامانههای موشکی با فناوری رویارویی با جنگ الکترونیک و رادارهای جدید میانبرد و دوربرد در دهم شهریور امسال به شبکه یکپارچه پدافند هوایی اضافه میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها