اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از بازداشت نظامیان آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران تا ساخت سلاح ویژه امنیت پرواز در سپاه حفاظت

توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه، ماجرای سایت پدافندی که نظرکرده حضرت زهرا(س) بود، رصد تهدیدات احتمالی از عمق کشورهای همسایه توسط پدافند هوایی، ساخت سلاح ویژه امنیت پرواز در سپاه حفاظت، ماجرای تماس‌های مکرر حاج قاسم با گردان خط‌شکن لشکر ثارالله،...
کد خبر: ۶۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 15January 2016

از بازداشت نظامیان آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران تا ساخت سلاح ویژه امنیت پرواز در سپاه حفاظت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

قطب دوم جهان جرئت حمله هوایی به ایران را نداشت/ ارتباط مستقیم نتیجه عملیاتها با عملکرد پدافند
مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سرنگونی 90 فروند جنگنده عراقی توسط پدافند هوایی ایران در عملیاتهای فتحالمبین و بیتالمقدس گفت: بخش اعظم نیروی هوایی عراق در این عملیاتها از بین رفت.

ایران در بهترین شرایط آمادگی دفاعی است/ حکومت آمریکا قابل اعتماد نیست
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: بخش اصلی قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، اتکا به "مردم" است، لذا با توجه به آمادگیهای سرشار "جوانان" ایرانی و سایر نیروهای مقاومت در بهترین شرایط آمادگی دفاعی هستیم.

بهداری نیروهای مسلح برای مقابله با هر تهدیدی آمادگی دارد
سردار حسن عراقیزاده گفت: بهداری نیروهای مسلح این آمادگی را دارد که چنانچه تهدیداتی در عرصههای نظامی و در اشکال مختلف آن پیش بیاید، حضوری مؤثر داشته باشد.

نیازی به اعلام برد موشکهای خود نداریم/ حمله موشکی به سفارت کشورمان را برنمیتابیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: هیچ لزومی ندارد که ایران در شرایط امروز برد موشکهای خود را اعلام کند.

توان بازدارندگی کشور را در چهارچوب راهبرد دفاعی خود حفظ میکنیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در چهارچوب راهبرد دفاعی خود مشغول حفظ توان بازدارندگی هستیم.

حرکات عربستان دیوانهوار است/ اقدامات رژیم سعودی را رصد میکنیم
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه عربستان حرکات دیوانهواری را در سطح منطقه انجام میدهد، گفت: رژیم سعودی قطعا هیچ نفعی از این اقدامات خود نخواهد برد.

ساخت سلاح ویژه امنیت پرواز در سپاه حفاظت
فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: نوعی سلاح ویژه امنیت پرواز که متناسب با مأموریت حفاظت از پروازهاست، با اتکا به دانش بومی، برای بکارگیری در سپاه حفاظت هواپیمایی ساخته شده است.

ماجرای تماسهای مکرر حاج قاسم با گردان خطشکن لشکر ثارالله/ روایتی جدید از حماسه «نهر جاسم»
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عملیات کربلای 5 گفت: رنگ قرمز تیرها در شب دیده میشد و صحنهای بسیار وحشتناک در مقابل ما بود؛ به همین خاطر از نیروها خواستم بدون توجه به شلیک این گلولهها به سرعت بدوند و خود را به خاکریز مقابل برسانند.

کسی اجازه انسداد «بابالمندب» را ندارد/ اجرای رزمایش ولایت 94 در اواخر ماه جاری
جانشین فرمانده نداجا با بیان اینکه بابالمندب یک آبراه بینالمللی است و کسی اجازه انسداد آن را ندارد، گفت: حتی در زمان جنگ هم کسی حق ایجاد مانع برای گذر خطوط کشتیرانی دیگر کشورها از آبراههای بینالمللی را ندارد.

توانمندیهای نیروی زمینی سپاه در حال توسعه است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: توانمندیهای بخش بهداشت و درمان ما بهویژه توانمندیهای نیروی زمینی سپاه در حال رشد و توسعه است.

ماجرای سایت پدافندی که نظرکرده حضرت زهرا(س) بود/ بررسی ناکامی و موفقیت های پدافند در چهار عملیات بزرگ دفاع مقدس
مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان خاطرهای از دوران دفاع مقدس گفت: برای ایجاد بستر لازم جهت احداث سایت پدافندی به دفتر فرماندهی آبادان مراجعه کردیم که با جلسهای متشکل از فرماندار و عدهای از افراد مواجه شدیم؛ وقتی که خودم را معرفی کردم و گفتم که برای ایجاد سامانههای دفاعی آمدهایم، ناگهان حال این افراد دگرگون شد و به گریه افتادند.

سیاستهای آل سعود تحت تاثیر رژیم صهیونیستی است/ صهیونیستها به دنبال تنشآفرینی بین رژیم سعودی و ایران هستند
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مسلمانان و کشورهای منطقه هوشیار و بیدار باشند، اسرائیل غاصب به دنبال تنش بین آل سعود و ایران است.

دولت حمایت کند 9 پروژه بزرگ سپاه کمتر از دو سال به اتمام میرسد
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ۹ ابر پروژه در دست اجرای قرارگاه خاتم سپاه در صورت همراهی دولت، کمتر از دو سال به اتمام میرسد که صرفهجویی ۴۰ میلیارد دلاری را برای کشور خواهد داشت.

دفاع مقدس متعلق به تمام مستضعفین جهان است/ تدوین 14 جلد دایرة المعارف دفاع مقدس تا پایان برنامه ششم
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نباید محصور در نظامیان باشد چرا که متعلق به همه مردم، مسلمانان و تمام مستضعفین جهان است.

دشمن به اهداف از پیش تعیین شده خود در سوریه دست نیافته است
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن به هیچ کدام از اهداف از پیش ترسیمی خود در سوریه دست نیافته است، گفت: ترفندهای دشمن برای ملت سوریه بعد از این کارگر نخواهد بود.

دشمن با جنگ نرم به دنبال تغییر ساختار حکومت جمهوری اسلامی است
معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه قابلیتهای جمهوری اسلامی را عامل ناکامی دشمن در جنگ سخت دانست و با اشاره به مبحث جنگ نرم گفت: دشمن در جنگ نرم سعی دارد با تغییر رفتار جامعه به تغییر ساختار حکومت دست بزند.

گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران اصلیترین هدف آمریکاست
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از اصلیترین برنامهها و استراتژیهای آمریکا گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران است.

آمریکا میخواهد به وسیله عربستان با ما وارد جنگ شود/ دشمن اصلی ما آمریکاست
رئیس سازمان بسیج مستضعفین حکام عربستان را دستنشانده آمریکا دانست و گفت: آمریکا همانطور که از طریق عراق با ما به مدت هشت سال وارد جنگ شد، میخواهد این بار از طریق عربستان علیه ما وارد نبرد شود؛ لذا باید هوشیار باشیم و بدانیم دشمن اصلی ما آمریکاست.

تکذیب خبر سقوط جنگنده نیروی هوافضای سپاه
مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به خبر سقوط جنگنده ایرانی گفت: در مجموعه یگان های پروازی نیروی هوافضای سپاه امروز هیچ حادثهای نداشتیم.

تولید انبوه پرندههای دوزیست سپاه/ کشوری که به فکر جنگ با ایران باشد دچار جنون شده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بکارگیری پرندههای دوزیست با قابلیتهای اطلاعاتی، امدادی و عملیاتی ازجمله ظرفیتهایی است که امروز از مرحله مختلف گذشته و با بومیسازی این تکنولوژی به تولید انبوه خواهد رسید.

سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» باید در صدر برنامههای ما باشد
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی جزو خط قرمزهای بنیاد هستند و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» باید در صدر برنامههای ما قرار بگیرد.

تحولات جاری منطقه زمینهساز ظهور است
فرمانده کل سپاه تحولات جاری منطقه را زمینهساز ظهور دانست و گفت: نتیجه مثبت این تحولات، آماده شدن نزدیک به 200هزار نیروی مسلح جوان در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و یمن بوده است.

رزمایشهای ما تحت هیچ شرایطی متوقف نمیشود
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در هر شرایطی با انجام رزمایشها قابلیت عملیاتی و دفاعی خود را بالا خواهیم برد، گفت: اجرای این رزمایشها متوقف نخواهد شد.

توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه/ 10 نظامی آمریکایی در بازداشت تفنگداران ندسا
نیروی دریایی سپاه پاسداران در بیانیهای از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی در خلیج فارس توسط تفنگداران این نیرو و بازداشت سرنشینان این شناورها خبر داد.

ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیرحرفهای داشت/ ظریف خواستار عذرخواهی آمریکا شد
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه با رفتاری غیر حرفهای، تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت؛ که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.

اگر حسن نیت فرماندهان ایرانی نبود آمریکاییها با مصیبت جدیدی مواجه میشدند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حادثه دیروز شمال خلیج فارس گفت: خداوند در این حادثه به آمریکاییها آموخت که تا چه حد در برابر نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی آسیبپذیرند، و اگر درایت و حسن نیت فرماندهان ما نبود امروز آنها با یک مصیبت جدید مواجه میشدند.

تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آبهای بینالمللی رها شدند + عکس
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیهای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آبهای بینالمللی خبر داد.

ادامه اقدام غیرحرفهای ناوهای هواپیمابر آمریکا و فرانسه میتوانست باعث بروز فاجعه برای آنها شود
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوهواپیمابر آمریکا و فرانسه در تیررس موشکهای ما بودند و اگر کار غیرحرفهای خود را ادامه میدادند، فاجعهای رخ میداد که در طول تاریخ برای آنها اتفاق نیفتاده بود.

رژیم سعودی از سرنوشت صدام عبرت بگیرد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تلاش آل سعود برای گسترش ناامنی به سمت دیگر کشورها بهویژه ایران، گفت: به سعودیها توصیه میکنم سرنوشت صدام را جلو چشمان خود قرار دهند.

رصد تهدیدات احتمالی از عمق کشورهای همسایه توسط پدافند هوایی
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق گفت: تهدیدات احتمالی را از عمق کشورهای همسایه رصد میکنیم و شروع واکنش پدافند هوایی از خارج از مرزها است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار