اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از خودکشی و فرار اشرار پس از عملیات سپاه تا روش‌های نوین انهدام جنگنده‌های پیشرفته دشمن

واکنش فرمانده کل سپاه به اقدام تأمل‌برانگیز یک روزنامه داخلی، برنامه نزاجا برای تولید «تانک T90» در داخل کشور، روش‌های نوین انهدام جنگنده‌های نسل جدید دشمن، طی شدن مراحل انتقال S300 به ایران، خودکشی و فرار اشرار پس از عملیات سپاه،...
کد خبر: ۷۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 19February 2016

از خودکشی و فرار اشرار پس از عملیات سپاه تا روش‌های نوین انهدام جنگنده‌های پیشرفته دشمن

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

اهدای احکام سرتیمهای امنیت پرواز
احکام تعدادی از سرتیمهای امنیت پرواز طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی به آنان اهدا شد.

کروزهای هواپایه ایرانی زنگ خطری برای رزمناوهای آمریکایی
از آنجا که حضور کشورهای فرامنطقهای و بهویژه آمریکا در خلیج فارس برای ملتهای منطقه و بهویژه ایران تهدید محسوب میشود، نیروهای مسلح کشورمان با بهرهگیری از انواع تسلیحات پیشرفته بومی از جمله موشکهای کروز دریایی و همچنین استفاده از تاکتیکهای ترکیبی در ارتقاء این موشکها و نصب آنها بر روی جنگندهها زنگ خطر را برای انواع رزمناوها و شناورهای فوق سنگین قدرتهای فرامنطقهای به صدا در آوردهاند.

حضور شبکه امدادگر نجاتبخش در جنگهای نوین/ طرح جامع نزاجا در زمینه بهداشت و درمان
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در جریان یک جنگ نوین که احتمال استفاده از سلاحهای غیر متعارف و شیمیایی و میکروبی وجود دارد، نمیتوان به مرکز درمانی جنگ کلاسیک بسنده کرد.

نیازمند تجهیزات پیشرفته در عرصه طب رزمی هستیم
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیازمند تجهیزات مطلوب و پیشرفته در عرصه طب رزمی هستیم، گفت: باید نسبت به ایجاد پستهای امداد صحرایی، اورژانس و بیمارستانهای صحرایی با الگویی کارآمد در سطح نیروها و مناطق تحت پوشش آنها اقدام کنیم.

«تانک T-90» در داخل کشور تولید خواهد شد/ تانک «کرار» عملیاتی شد
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی تجهیزات جدید این نیرو در 29 فروردین 95 خبر داد و گفت: قصد داریم فناوری تانک T-90 را وارد کشور کرده و بهصورت مشترک این سامانه دفاعی را داخل کشورمان تولید کنیم.

عربستان تاکنون هرآنچه در توان داشته در سوریه به کار گرفته/ اجازه پیادهسازی سیاستهای کشورهای شرور را نمیدهیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تحرکات اخیر سعودیها را جنگ روانی و بلوف سیاسی در برابر پیروزی های اخیر مقاومت در سوریه دانست و اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق سیاست های کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

موشکهای عماد و سجیل جدید بهزودی وارد ظرفیت سپاه میشوند
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه موشک عماد و موشک دور برد و سوخت جامد سجیل بهزودی وارد ظرفیت سپاه میشود اظهار داشت: با وجود تلاش های دشمن برای محدود کردن صنایع موشکی بعد از صنعت هسته ای، مسئولان به دنبال تقویت مجموعه موشکی هستند.

راهبردهای جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در پیش میگیریم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مواجهه کشور با چهره جدیدی از تهدیدات گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کرده و با راهبردهای جدید به مقابله با آنها برویم.

جنگندههای نسل جدید دشمن را میتوان با اتخاذ روشهای نوین هدف قرار داد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دیگر نمیتوان با ارسال امواج سیستمهای راداری، جنگندههای پیشرفته دشمن را به سادگی مورد کشف و هدف قرار داد؛ لذا باید با استفاده از دانش، علم و فناوری روز، روشهای کمهزینهتر را احصا کرد.

سپاه هیچگونه دخالتی در انتخابات ندارد/ عربستان از دخالت در سوریه پشیمان میشود
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت، گفت: تنها اظهارات فرمانده کل، سخنگو و نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع رسمی این نهاد است.

بررسی نقاط ضعف جنگندههای F-35 و F-22 دشمن توسط پدافند غیرعامل
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: باید از طریق پدافند غیرعامل، نقاط ضعف جنگندههای پیشرفته و زیردیاییهای دشمن را احصا و با بررسی آنها درصد تهدید علیه کشور را کاهش دهیم.

روابط عمومی سپاه مرجع رسمی اعلام موضع این نهاد است
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقش روابط عمومی سپاه در مدیریت امور رسانهای تأکید کرد: روابط عمومی سپاه به عنوان سخنگو و مرجع رسمی اعلام مواضع و عملکرد این نهاد است.

تلاش ایران و روسیه برای حل سریع بحران سوریه
وزیر دفاع کشورمان از گسترش همکاریهای راهبردی میان ایران و روسیه خبر داد و گفت: رایزنیهای مسکو قطعاً به حل سریعتر بحران سوریه کمک خواهد کرد.

آنها شکر خوردهاند/ مگر میشود مجاهدین در راه خدا را با داعش مقایسه کرد
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به توهین روزنامه قانون به سپاه پاسداران گفت: آنها شکر خوردهاند و خیلی اشتباه کردند. مگر میشود مجاهدین در راه خدا را کسی با داعش مقایسه کند.

«روزنامه قانون» کار بسیار اشتباهی انجام داد
فرمانده کل سپاه در واکنش به انتشار مطلب تأملبرانگیز روزنامه قانون علیه سپاه گفت: این روزنامه کار بسیار اشتباهی انجام داده است و باید به خاطر این کارش توبه کند و امید است که انشاءالله دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

مذاکره، آتشبس و سرکوب تروریسم راه حل مشکل سوریه است/ شیطنت طرف مقابل بی پاسخ نمیماند
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسئله سوریه باید از مسیر مذاکره، آتشبس و سرکوب تروریسم دنبال شود؛ که البته این باور کشورهای منطقه و فرامنطقهای نیز هست.

رژیم صهیونیستی مضطربتر و عصبیتر از هر زمانی است/ طرفهای مقابل ما رفتنی هستند
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه طرفهای مقابل ما رفتنی هستند؛ چون جزئی از نظم در حال فروپاشیاند، گفت: رژیم صهیونیستی مضطربتر و عصبیتر از هر زمان دیگری است؛ زیرا حس کرده که کتاب تاریخ منطقه در حال ورق خوردن است.

مبارزه قاطع و همهجانبه با جریانهای تکفیری - تروریستی
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و معاون نخستوزیر فدراسیون روسیه بر مبارزه قاطع و همهجانبه با جریانهای تکفیری - تروریستی تأکید کردند.

سردار دهقان: روابط تهران-مسکو راهبردی و درازمدت است/ گسترش و تعمیق همکاریهای دفاعی و امنیتی بین دو کشور
وزیر دفاع کشورمان در دیدار با رئیسجمهور روسیه، روابط میان دو کشور را راهبرادی و درازمدت توصیف کرد.

ایران و روسیه با خطرات مشترکی روبرو هستند
در مذاکرات وزیران دفاع ایران و روسیه بر گسترش همه جانبه روابط دفاعی و امنیتی و تشدید مبارزه با تروریسم تاکید شد.

نفوذ یکی از تهدیدات مهم و موجود در صحنه عمل است
فرمانده کل سپاه گفت: الویتها و تهدیدات اعم از دفاعی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی ــ سیاسی و اقتصادی دشمن، جزو تهدیدات مهم و موجود در صحنه عمل است.

خودکشی و فرار اشرار پس از عملیات سپاه/ در آن سوی مرزها اشرار را زمینگیر میکنیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در عملیاتی که سال 90 در منطقه شمالغرب انجام دادیم، اشرار از منطقه تخلیه شده و حتی تعدادی از آنان خودکشی کردند.

همکاری ایران و پاکستان برای تأمین امنیت منطقه/ حل و فصل مسالمتآمیز اختلافات دو کشور
در دیدار رئیس مؤسسه مطالعات راهبردی ارتش پاکستان با رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل مسالمتآمیز اختلافات و رفع تنشها و ارتقای همکاریهای دو کشور مورد تأکید قرار گرفت.

مراحل انتقال S300 به ایران در حال انجام است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به آمادهسازی مقدمات استفاده از سامانه اس-300 در ایران گفت: امیدواریم در آینده نهچندان دور قراردادهای منعقده میان ایران و روسیه جنبه عملیاتی پیدا کند.

همکاری نیروهای مسلح ایران و پاکستان در عرصههای مختلف
رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش پاکستان با معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار