امام جمعه زنجان:

بسیج اقدامات ارزشمندی برای کشور انجام داده است

آیت‌الله «خاتمی» گفت: بسیج اقدامات ارزشمندی برای کشور انجام داده است.
کد خبر: ۴۹۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 26November 2021

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «شیخ علی خاتمی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به تاکید حضرت علی (ع) بر توجه به اقشار ضعیف جامعه است، اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند سهمی از بیت‌المال باید برای این اقشار در نظر گرفته شود و اگر از این اقشار غفلت شود، جوابی در قیامت ندارید. اصل مهم این است که نمی‌توان و نباید نسبت به امور مسلمانان بی‌تفاوت بود.

وی در ادامه روز پنجم آذر را یکی از روزهای برجسته و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و افزود: حضرت امام خمینی (ره) در این روز فرمان تشکیل بسیج مستضعفین صادر کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه هر چه زمان سپری می‌شود، معلوم می‌شود که این فرمان، فکر الهی، ارزشمند، ضروری و لازم برای جامعه است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است که بعضی‌ها به‌صورت منظم، منسجم، تشکیلاتی و دارای آموزش در ابعاد مختلف بوده و در تمام اقشار حضور دارند.

امام جمعه زنجان دوران دفاع مقدس را قله رفیع برای جلوه بسیج خواند و گفت: آن زمانی که تمامیت ارضی ما مورد هجوم دشمن بود هر کس از هر قشر و صنفی که احساس مسئولیت می‌کرد برای دفاع از وطن آمد و نام درخشانی از خود در تاریخ دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.

وی گفت: بسیج بعد از دفاع مقدس در امور دیگر از جمله در ریشه‌کنی فلج اطفال، حوادث مختلف مانند سیل و زلزله، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ویروس کرونا و سایر عرصه‌ها با تمام توان وارد میدان شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها