نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم بازگرداندن اختیارات قانونی استانداران توسط دولت سیزدهم

حق‌ وردی گفت: در گذشته استانداران در بحث آلودگی هوا، ترافیک، مسائل صنفی، سیاسی، اجتماعاتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای اختیارات بودند، اما به مرور زمان از آن‌ها سلب شده به همین خاطر باید این اختیارات به آن‌ها بازگردانده شود.
کد خبر: ۴۹۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ - 30November 2021

لزوم بازگرداندن اختیارات قانونی استانداران توسط دولت سیزدهم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین حق وردی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر افزایش اختیارات استانداران، اظهار داشت: مشکل اصلی کشور افزایش اختیارات استانداران نیست، استانداران دارای اختیارات قانونی هستند، زیرا تصمیمات اصلی استان‌ها را آن‌ها اتخاذ می‌کنند، اما به‌تدریج این اختیارات از آن‌ها سلب شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: انتظارات بالایی از استانداران وجود دارد که با اختیارات مورد نیاز متناسب نیست؛ در حالی که استاندار نماینده عالی دولت در استان بوده و تمام مسائل اجرایی استان به استاندار مرتبط است.

وی افزود: در گذشته استانداران در بحث آلودگی هوا، ترافیک، مسائل صنفی، سیاسی، اجتماعاتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای اختیارات بودند، اما به مرور زمان از آن‌ها سلب شده به همین خاطر باید به آن‌ها بازگردانده شود.

حق وردی بیان کرد: متأسفانه علاوه بر استانداران، فرمانداران هم از اختیارات لازم برخوردار نیستند و باعث شده تا فرآیند رسیدگی به بسیاری از مسائل طولانی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه گفته شد اگر این موضوع به فرمانداری‌ها واگذار شود ضمن تسریع امور و تسهیل در تصمیم‌گیری با تفویض اختیارات به استانداران و فرمانداران زمینه رضایتمندی عمومی را فراهم می‌کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار